۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱

آخرین خبر از لایحه رتبه بندی معلمان/نحوه نگارش احکام رتبه بندی ۱۴۰۱/my medu ir فیش حقوقی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رتبه بندی معلمان پس از ۱۰ سال بالاخره به مرحله اجرا رسید و حقوق این ماه معلمان براساس رتبه بندی پرداخت شد. پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم که یکی از وعده های انتخاباتی آن اجرای نظام رتبه بندی بود، ...

رتبه بندی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رتبه بندی معلمان پس از ۱۰ سال بالاخره به مرحله اجرا رسید و حقوق این ماه معلمان براساس رتبه بندی پرداخت شد. پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم که یکی از وعده های انتخاباتی آن اجرای نظام رتبه بندی بود، این موانع تا حدودی رفع شده و هم اکنون طرح رتبه بندی معلمان در حال اجرا می باشد. این طرح با هدف بهبود کیفیت نظام آموزشی کشور صورت گرفت و به طور غیر مستقیم بر روی حقوق دریافتی معلمان نیز تاثیرگذار خواهد بود.در این میان کسانی نیز این مابه تفاوت را دریافت نکردند. مهلتی نیز برای این گروه از معلمان جامانده از رتبه بندی درنظر گرفته شد.گروهی از معلمان چشم براه پرداخت معوقات هستند.

اعتبار رتبه‌بندی معلمان و صدور احکام

در این قانون رتبه‌های آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم پیش‌بینی شده است؛ هر معلم برای کسب رتبه آموزشیار معلم باید ۴۶۰ امتیاز، مربی معلم ۵۳۰ امتیاز، استادیار معلم ۶۰۰ امتیاز، دانشیار معلم ۷۵۰ امتیاز و استاد معلم ۹۰۰ امتیاز کسب کند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به خبرنگار فارس می‌گوید: هدف اصلی رتبه‌بندی، ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، ارتقای شایستگی‌های معلمی و رقابت در نظام تعلیم و تربیت است یعنی اگر رتبه‌بندی این سه را انجام ندهد، ماهیت خود را از دست خواهد داد و البته اصلاح نظام پرداخت هم چهارمین بند آن است که باید انجام شود و در حال حاضر به بند چهارم آن پرداخته می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: اعتبار رتبه‌بندی معلمان ۳۸ هزار میلیارد تومان است. رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد است که اول باید همه احکام را صادر کنیم تا رقم نهایی از این ۳۸ هزار میلیارد تومان بالاتر نرود و بعد پرداخت‌ها را آغاز کنیم. ممکن است اینگونه باشد یک تعدادی از معلمان، رتبه‌های بالاتر بگیرند اما رقم ریالی ما در سال جاری نرسد یعنب رتبه افراد را اعلام می‌کنیم اما چون قانونگذار سقف تعیین کرده است، نتوانیم امسال پرداخت کامل داشته باشیم.

جاماندگان ار رتبه بندی معلمان

بنا بر گفته صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، قریب به ۸۰ درصد از مشمولان، مزایای رتبه آموزشیار معلم و حدود ۹۰ درصد از فرهنگیان، مزایای ترمیم حقوق را دریافت کرده‌اند.

ستاری‌فرد می‌گوید: برای معلمان مشمول احکام آموزشیار معلم صادر شده است که مزایای آن، ۴۵ درصد مجموع حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل است که از از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال شده اسد اما وجوه و معوقات در آبان امسال از اول فروردین ۱۴۰۱ به مدت ۸ ماه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری، برای همکاران تابع صندوق بازنشستگی کشوری، مقرری ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از ترمیم حقوق و رتبه‌بندی کسر شده است و البته مقرری ماه اول در زمان واریز معوقات ۱۴۰۰ دیگر کسر نخواهد شد، ادامه می‌دهد: برای جاماندگان یعنی ۲۰ درصد باقی مانده مشمولان رتبه‌بندی از جمله منتقل‌شدگان درون دستگاهی و بازنشستگان و ۱۰ درصد باقی مانده ترمیم حقوق، احکام صادر و همزمان با حقوق آذرماه به همراه معوقات پرداخت می‌شود؛ جای نگرانی نیست قطعا در پرداختی بعدی همه مشمولان لحاظ خواهند شد.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، معوقات ۱۴۰۰ نیز پرداخت شود، اضافه می‌کند: با توجه به اینکه در چندماه گذشته علی الحسابی به میزان تقریبا ۵۰ درصد از معادل ریالی رتبه آموزشیار معلم برای مدت ۹ ماه (۶ ماهه سال ۱۴۰۰ و ۳ ماه ۱۴۰۱) واریز شده است، در فیش حقوقی این کسور تحت عنوان برگشت جبرانی منظور شده است‌.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح می‌کند: خالص دریافتی این ماه همکاران شامل، اختلاف حقوق آبانماه و مجموع معوقات مزایای رتبه آموزشیار معلم ۸ ماه نخست ۱۴۰۱ و نیز ۲ ماه ترمیم حقوق مهر و آبان با علی‌الحساب ۳ ماه واریز شده، مقرری ماه اول و سایر کسورات قانونی است.حقوق مهر و آبان با علی‌الحساب ۳ ماه واریز شده، مقرری ماه اول و سایر کسورات قانونی است. همچنبن فرهنگیان تابع صندوق بازنشستگان کشوری که دارای ۳۰ سال خدمت و بالاتر هستند، از کسور مقرری ماه اول معاف هستند.

بر این اساس بنا بر گفته سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش جای هیچ نگرانی نیست و احکام تمام مشمولان صادر می‌شود و معوقات خود را هم دریافت می‌کنند

نحوه تخصیص رتبه در رتبه بندی معلمان توسط هیات ممیزه

بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان لیست افراد ارزیابی شده توسط ارزیابان به همراه رتبه ای که سامانه مطابق ارزیابی انجام شده ، به آنان اختصاص داده است ، برای ادرات ارسال شده است.

اگر فردی به هر دلیل ارزیابی و تایید نشده و برگشت داده شده است، باید توسط همان واحدی که ابتدا تایید مستندات صورت گرفته است ( مدیر مستقیم، امور اداری ، حراست ،گزینش و ..) مجددا بررسی و تایید شود، در غیر اینصورت امکان تایید نخواهد داشت

با توجه به فعال شدن یوزر تایید منطقه هیات ممیزه ، کارشناس فناوری سریعا برای اعضا هیات ممیزه دسترسی ایجاد نمایند.

جلسه هیات ممیزه هر روز تشکیل و اعضا هیات ممیزه در رابطه با نمرات همکارانی که همه مراحل ارزیابی آنان انجام شده و معاونین مناطق آنها را با دسترسی خود بررسی کرده اند ، نظر داده و پرینت کارنامه از سایت گرفته شده و پس از تایید اعضا در سامانه بارگذاری و رتبه فرد تایید شود .

به کارشناسان فناوری توصیه شده است که لیست دوره تحصیلی و سنوات همکاران را تهیه و آماده کنند تا در تایید کارنامه افراد تصمیم گیری صورت گیرید ..
( تطبیق سنوات و برخی رتبه ها که ملاک دریافت آنان به حداقل سنوات خاصی نیاز دارد )

امتیازات محرمانه بوده و به هیچ وجه به افراد ذینفع نباید تا زمان اعلام نتایج نهایی اطلاع داده شود./کانال بزرگ پیگیری مطالبات فرهنگیان

 

منابع رتبه‌بندی معلمان در ۱۸ ماه بین مشمولان توزیع می‌شود

(۳۰ شهریور ۱۴۰۱) وزیر آموزش و پرورش منابع اختصاص یافته برای رتبه‌بندی معلمان را ۳۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این منابع در ۱۸ ماه میان مشمولان توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تصویر زندگی، یوسف نوری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران افزود: از اول سال آینده تقویمی، به صورت استحقاقی هر فرد در هر رتبه وارد می‌شود.

یوسف نوری درباره پیوستن وزارت آموزش‌وپرورش به پنجره ملی گفت: سامانه اصلی آموزش‌وپرورش مدت‌هاست که به پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت پیوسته است و زیرمجموعه‌ها را هم مکلف کردیم هر چه زودتر این اقدام را انجام دهند.

نوری ادامه داد: اگر احیانا زیرساخت‌ها آماده نباشد باید همکاران ما با منطق مستدل دلیل تأخیر احتمالی‌شان را در این ارتباط اعلام کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید آیا کل آموزش‌وپرورش به این پنجره واحد می‌پیوندد، اظهار کرد: آنچه که برای ما تکلیف شده چهار سامانه است که اولین و مهم‌ترین آن را وصل کرده‌ایم و سه سامانه زیرمجموعه نیز باید وصل شود.

تمدید زمان بارگذاری مدارک رتبه‌بندی معلمان
وزیر آموزش و پرورش منابع اختصاص یافته برای رتبه‌بندی معلمان را ۳۸هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این منابع در ۱۸ ماه میان مشمولان توزیع می‌شود.

یوسف نوری در پاسخ به اینکه قانون رتبه‌بندی معلمان چه موقع اجرایی می‌شود، تصریح کرد: برخی از همکاران ما مدارک لازم را هنوز بارگذاری نکرده‌اند.

نوری در پاسخ به اینکه آیا وزارت آموزش‌وپرورش مدارک لازم معلمان را در اختیار ندارد، اضافه کرد: یک سری از مدارک هستند که در سامانه ما قرار دارند و همکاران ما باید یک سری مدارک تکمیلی را هم بارگذاری کنند که این مدارک مربوط به صلاحیت عمومی یا شایستگی عمومی و شایستگی تخصصی و حرفه‌ای است و ما این مدارک را نداریم.

وی خاطرنشان کرد: باید یک بار برای همیشه در راستای اجرای این طرح، مدارک موردنیاز در سامانه مشخص شده قرار بگیرد و از همکارانمان درخواست می‌کنیم که این کار را هرچه زودتر انجام دهند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، بارگذاری مدارک تا فردا (۳۱ شهریور) تمدید شده است و معلمان هرچه زودتر باید این مدارک را جمع آوری و ثبت کنند تا وزارت آموزش‌وپرورش هم بتواند رتبه‌بندی معلمان را سریع‌تر انجام دهد.

شرایط رتبه بندی معلمان تغییر کرد؟

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گلستان اعلام کرد: با اتمام فعالیت کار ممیزیان و ارزیابان این اداره کل، حقوق آذرماه حدود ۱۸ هزار معلم گلستان مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شود.

عباسعلی تمسکنی زاهدی اظهار کرد: در استان گلستان حدود ۲۱ هزار معلم در حال تدریس هستند که سه هزار نفر در زمره دانشجومعلم بوده و مشمول طرح رتبه بندی‌معلمان نمی‌شوند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گلستان افزود: برای حدود ۱۸ هزار معلم مشمول این طرح، رتبه یک صادر و حقوق آبان ماه آن‌ها بر اساس رتبه یک پرداخت شد.

 

 

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

محمد هادی

۱۵ آذر ۱۴۰۱


با توجه به اینکه به صراحت در قانون تصویب شده که همه ی معلمان شامل رتبه بندی شوند اما مثل اینکه اقای نوری ورودی های ۴۰۱را از رتبه بندی بدون توجه به قانون حذف کردند لطفا راجب این موضوع پیگیر باشید ک حق ما در این وسط ضایع نشود

نظرات بسته شده است