۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷

آخرین وضعیت استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آخرین وضعیت استخدام مشمولان قانون تعیین تکیلف نیروهای چهارگانه  شامل استخدام معلمان حق التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی و خرید خدمتی از سوی ناصر سلیمان زاده رئیس مرکز برنامه‌...

آخرین وضعیت استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آخرین وضعیت استخدام مشمولان قانون تعیین تکیلف نیروهای چهارگانه  شامل استخدام معلمان حق التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی و خرید خدمتی از سوی ناصر سلیمان زاده رئیس مرکز برنامه‌ ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش ‌و پرورش اعلام شد. بر اساس آخرین اخبار معلمان حق التدریس و سایر گروه های چهارگانه در حال حاضر ۷۳ هزار نفر در دوره های مهارت آموزش در دانشگاه فرهنگیان در حال مهارت آموزی هستند. تا به امروز سه گروه به این دانشگاه معرفی شده اند. به طوری که دوره آموزشی دو گروه تا مهرماه ۱۴۰۰ به پایان می رسد و حکم استخدام آنها صادر می شود. گروه سوم نیز تا دی یا بهمن احکام خود را دریافت می کنند. بر اساس اعلام سلیمان زاده این گروه ها از نظر سابقه خدمت و حکم استخدام تفاوتی با آنها که در مهرماه استخدام می شوند نخواهند داشت. او همچنین درباره استخدام آموزشیاران نهضت گفته است از ۱۵ هزار نفری که در مرداد در آزمون شرکت کرده اند حداقل ۱۲ هزار نفر قبول می شوند.

 

آخرین اخبار معلمان حق التدریس

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش درباره آخرین وضعیت استخدام مشمولین قانون تعیین تکلیف نیروهای چهارگانه (آموزشیاران نهضت سوادآموزی، معلمان حق التدریس، مربیان پیش دبستانی و خرید خدمتی) توضیح داد و گفت: اکنون ۷۳ هزار نفر در دوره های مهارت آموزی در دانشگاه حضور دارند و پیش بینی ما این است از ۱۵ هزار نفر آموزشیاران نهضت که جمعه اول مرداد در آزمون شرکت کردند نیز حداقل ۱۲ هزار نفر قبول شوند.ناصر سلیمان زاده در این باره اظهار کرد: تا اکنون سه گروه برای مهارت آموزی به دانشگاه فرهنگیان معرفی شده اند.

وی افزود: دوره‌های آموزشی دو گروه، به موقع و تا مهرماه به اتمام رسیده و حکم استخدامی شان صادر می شود. برای گروه سوم به علت محدودیت های دانشگاه فرهنگیان که امکان برگزاری کلاس های فشرده را نداشتند کلاس ها  دیرتر شروع شدند و احتمالا دوره آنها در دی یا بهمن ماه به اتمام می رسد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه شرکت کنندگان در دوره سوم، می توانند از مهرماه به صورت حق التدریس با ما همکاری کنند گفت: این گروه در دی یا بهمن ماه که استخدام شدند، فاصله بین مهر تا بهمن را جزو سابقه و سنوات خدمتشان محسوب می کنیم. اینها از نظر سابقه خدمت و حکم استخدام تفاوتی با آنها که در مهرماه استخدام می شوند نخواهند داشت.سلیمان زاده افزود: این افراد حدود ۸۸ هزار نفر هستند که بخش عمده ای از آنها مهرماه وارد مدارس می شوند.

وی با اشاره به آزمون آموزشیاران نهضت که ابتدای مرداد ماه برگزار شد نیز گفت: هرکسی که ۵۰ درصد حدنصاب نمره را کسب کند، پذیرفته شده است. تعداد مهم نیست و کسب حدنصاب نمره اهمیت دارد. شرکت کنندگان در این آزمون،  قبول شدگان مرحله چهارم هستند که تا دوره مهارت آموزی آنها تا پایان سال در دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود.رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش اضافه کرد: اکنون ۷۳ هزار نفر در دوره های مهارت آموزی در دانشگاه حضور دارند و پیش بینی ما این است از ۱۵ هزار نفری که جمعه اول مرداد در آزمون شرکت کردند و جزو گروه چهارم هستند، حداقل ۱۲ هزار نفر قبول شوند.

 

 

زمان اعلام نتایج آزمون استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی

اطلاعیه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در خصوص اعلام  نتایج  آزمون داخلی آموزشیاران آموزش‌دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی  داوطلبان گرامی؛ ضمن آرزوی توفیق، به استحضار می‌رساند :

کارنامه داوطلبان ارجمند از عصر روز شنبه ۱۶ مرداد در پروفایل کاربری در سامانه جهاد دانشگاهی بارگزاری می‌شود. داوطلبان گرامی می‌توانند با مراجعه به پروفایل کاربری و در بخش اعلام نتایج، نتیجه آزمون خود را مشاهده نمایند.

آن دسته از داوطلبان که در بخش نتیجه آزمون عبارت «با توجه به نمره مکتسبه، شما جهت بررسی مدارک به کارگروه بررسی مدارک استان معرفی می گردید» درج گردیده است، موفق به کسب نمره قبولی شده و جهت طی سایر مراحل اداری به وزارت آموزش و پرورش معرفی خواهند شد.

زمان و مکان حضور داوطلبان توسط اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها اعلام خواهد شد.

ضمنا توجه داوطلبان گرامی را به نکات ذیل جلب می نماییم :

الف : داوطلبانی که کد رهگیری خود را فراموش کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به بخش «بازیابی کد رهگیری» در صفحه اول سامانه و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، کد رهگیری خود را از طریق شماره تلفنی همراه که در زمان ثبت نام ارائه نموده‌اند، دریافت نمایند.

ب : از داوطلبان گرامی خواهشمند است از مراجعه حضوری و تماس تلفنی به وزارت آموزش و پرورش و ادارات تابعه استانی، مرکز آزمون جهاد دانشگاهی، ستاد معاونت آموزش و واحدهای تابعه در سراسر کشور، خودداری نموده و چنانچه نسبت به نمره مکتسبه اعتراض دارند، از طریق پروفایل کاربری خود و در بخش «درخواست‌ها» اعتراض خود را ثبت نمایند.

در پایان تاکید می شود؛ به دلیل شرایط همه‌گیری بیماری کرونا و وضعیت حاد شهر تهران، به هیچ وجه امکان پذیرش حضوری داوطلبان مقدور نبوده و تمام مراجعات حضوری بدون نتیجه خواهد بود.

 

جزئیات واحد های درسی دوره آموزشی برای استخدام معلمان حق التدریس و نهضت

تعداد واحد های درسی و ساعات آموزشی دو نیمسال تحصیلی اول و دوم برای هر یک از رشته های شغلی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در دوره آموزشی استخدام معلمان حق التدریس و نهضت ، به شرح زیر است :

رشته آموزگار ابتدایی

نیمسال اول : ۱۲ واحد ، ۳۳۶ ساعت

نیمسال دوم : ۱۳ واحد ۳۶۸ ساعت

رشته آموزگار کوکان استثنایی

نیمسال اول : ۱۲ واحد ، ۳۳۶ ساعت

نیمسال دوم : ۱۳ واحد ۳۵۲ ساعت

رشته های دبیری ادبیات فارسی ، زبان و ادبیات انگلیسی ، فیزیک ، ریاضی ، زیست شناسی ، شیمی ، عربی ، علوم اجتماعی ، علوم تجربی ، روانشناسی ، اقتصاد ، معارف اسلامی، معارف اسلامی ، فلسفه ، تاریخ، جغرافیا ، زمین شناسی ، هنر

نیمسال اول : ۱۰ واحد ، ۳۲۰ ساعت

نیمسال دوم : ۱۲ واحد ۳۶۸ ساعت

رشته های دبیری تربیت بدنی و مراقب سلامت

نیمسال اول : ۱۰ واحد ، ۳۳۶ ساعت

نیمسال دوم : ۱۲ واحد ۳۶۸ ساعت

رشته مربی امور تربیتی مدارس

نیمسال اول : ۱۰ واحد ، ۳۲۰ ساعت

نیمسال دوم : ۱۲ واحد ۳۵۲ ساعت

رشته مشاوره

نیمسال اول : ۱۲ واحد ، ۳۵۲ ساعت

نیمسال دوم : ۱۲ واحد ۳۵۲ ساعت

مطالب مرتبط

آخرین اخبار