۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹

آخرین خبر از واریز معوقات رتبه بندی معلمان از زبان هاشمی امروز جمعه ۱۴۰۲/۸/۱۹

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، سید مجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در گفت ۲۶ درصد از حقوق معلمان از محل اجرای رتبه بندی است. سید مجتبی هاشمی، ۱۷ آبان در گردهمایی مشترک کارشناس مسئولان...

معوقات رتبه بندی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، سید مجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در گفت ۲۶ درصد از حقوق معلمان از محل اجرای رتبه بندی است.

سید مجتبی هاشمی، ۱۷ آبان در گردهمایی مشترک کارشناس مسئولان و کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات آموزش و پرورش استان‌های فارس، هرمزگان و بوشهر در باشگاه فرهنگیان شیراز اظهار کرد: رتبه‌بندی فرایندی سخت و دشوار و دارای بار مالی سنگینی بود که در دولت سیزدهم اجرایی شد هر چند این طرح دارای نواقصی بود، اما نظام رتبه‌بندی کار بزرگی بود که دولت سیزدهم آن را محقق کرد.

هاشمی ادامه داد: در بحث رتبه‌بندی جمع‌آوری و بارگذاری مدارک برای برخی مشمولین طرح چالش ایجاد کرده بود و اینکه این مدارک باید در سال‌های قبل تهیه می‌شد.

هاشمی با بیان اینکه ۲۶ درصد از حقوق معلمان از محل اجرای رتبه‌بندی است، تصریح کرد: اگر رتبه‌بندی نبود امکان نداشت این حجم از پرداختی‌ها به افراد تعلق بگیرد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کار رتبه‌بندی به زودی به پایان می‌رسد و کلیه معوقات این طرح به حساب افراد واریز می‌شود.

وی بیان کرد: فردی که رتبه‌ای را در فرآیند نظام رتبه‌بندی کسب کند باید در ادامه رتبه خود را حفظ کند تا در ارزیابی مراحل بعدی تنزل رتبه نداشته باشد و لذا باید تلاش کند به رتبه بالاتر ارتقا یابد.

هاشمی ادامه داد: کنکور تمام مسائل تعلیم و تربیت را تحت تأثیر قرار داده است، لذا با اجرای طرح تأثیر نمرات نهایی در کنکور نتایج خوبی احصا شد که می‌توان به موفقیت دانش‌آموزان مناطق محروم در کسب رتبه‌های برتر کنکور اشاره کرد.

هاشمی بیان کرد: ارتقای جایگاه کلاس درس و مدرسه نزد دانش‌آموزان اولین نتیجه مطلوب تأثیر ۴۰ درصدی نمرات در کنکور است.

وی اضافه کرد: در بخش جذب نیروی انسانی نیازمند تغییر فرآیند بودیم، لذا نحوه اجرای مصاحبه‌ها را تغییر دادیم و افراد شایسته‌تری انتخاب شدند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با تشریح راهکار‌های تخصصی در امر نظارت و ارزیابی بیان کرد: در راستای تحقق سند تحول، برای اولین بار انتخاب و انتصاب مدیران مدارس را به عملکرد مدارس گره زدیم و نظارت و ارزیابی بر عملکرد مدیران باید هدفمند، متوازن، مستمر و … باشد.

وی با مقایسه نحوه اعتراض داوطلبان ماده ۲۸ آزمون استخدامی آموزش و پرورش امسال با سال‌های گذشته، افزود: امسال با ایجاد سامانه‌ای ویژه اعتراضات، نظم خاصی به فرایند اعتراضات داده شد و این یک کار مدیریتی اثرگذار بود.

هاشمی تصریح کرد: ارزشیابان هر اداره معیار و شاخص آموزش و پرورش هستند، لذا عوامل این حوزه باید با تحلیل مسائل، نهایت دقت را در پاسخگویی داشته باشند.

وی گفت: در انجام وظیفه، اهداف تعلیم و تربیت را مورد توجه قرار دهید و مدیریت خوب مسائل، نتایجی را به دنبال خواهد داشت که موجب رفع خستگی در فعالیت‌ها می‌شود.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط