۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱

آخرین خبر از واریز معوقات رتبه بندی معلمان بازنشسته در دو سال اخیر/ زمان واریز فوق‌ العاده رتبه‌ بندی معلمان بازنشسته + سامانه رتبه بندی معلمان ۱۴۰۲ rtb.medu.ir

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مننظر دریافت معوقات خود هستند و اکنون آموزش و پرورش این موضوع را با سازمان برنامه و بودجه مرتبط کرده است. هنوز بازنشستگان فرهنگیِ دو سال قبل، معوقات رتبه‌بندی را ...

فرهنگیان بازنشسته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مننظر دریافت معوقات خود هستند و اکنون آموزش و پرورش این موضوع را با سازمان برنامه و بودجه مرتبط کرده است.

هنوز بازنشستگان فرهنگیِ دو سال قبل، معوقات رتبه‌بندی را دریافت نکرده‌اند.

بازنشستگان فرهنگی که در دو سال گذشته بازنشست شده‌اند، هنوز معوقات مزدی خود را دریافت نکرده‌اند؛ با این حال، با توجه به اصلاح احکام رتبه‌بندی بازنشستگان برخی از فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۱، وزارت آموزش و پرورش اسناد اصلاحی پاداش و مرخصی سال ۱۴۰۱ را خواسته و اعلام کرده به زودی بعد از تخصیص، بخشی از پاداش و مرخصی ذینفعان واریز خواهد شد.

آموزش و پرورش همچنین اعلام کرده برای جبران مابه التفاوت پاداش رتبه بندی بازنشستگان ۱۴۰۰ درخواست اعتبار شده و به شرط تخصیص از سوی سازمان برنامه و بودجه، اقدام خواهد شد.

بازنشستگانِ اول مهر ۱۴۰۱ می‌گویند: از زمان بازنشستگی‌شان سیزده ماه گذشته است، ولی معوقات آن‌ها را بر اساس رتبه بندی نداده اند.

تیر ماه بود که وزیر آموزش و پرورش باز هم وعده پرداخت معوقات معلمان بازنشسته با صدور احکام رتبه بندی را داد..

این خبر درحالی منتشر شده است که تا پیش از این وزارت خانه اعلام کرده بود همه معوقات رتبه بندی را به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت کرده است و این صندوق اکنون مسئول واریز حق و حقوق آنهاست.

زمان واریز فوق‌ العاده رتبه‌ بندی معلمان بازنشسته

علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در شبکه خبر، از پرداخت حق‌التدریس معوقه معلمان خبر داد.

زمان واریز فوق‌ العاده رتبه‌ بندی معلمان بازنشسته

وی با بیان اینکه مرحله اول سرانه مدارس و همچنین مطالبات رتبه‌بندی معلمان شاغل پرداخت شده است، گفت: فوق‌العاده رتبه‌بندی معلمان بازنشسته هم آبان پرداخت خواهد شد.

 

فرهادی ادامه داد: در رتبه‌بندی تقریبا هر آنچه از معلمان شاغل‌ شرایط داشتند، به آنها رتبه تعلق گرفت و در احکام‌شان هم اعمال کردیم.

 

وی درباره بازنشستگان فرهنگی که مشمول رتبه‌بندی می‌شوند، گفت: آموزش و پرورش تمام تکالیفش برای فوق‌العاده رتبه‌بندی‌ این افراد را انجام داده است و کسورات را به صندوق بازنشستگی واریز کرده است؛ صندوق بازنشستگی هم باید بالافاصله احکام آنها را صادر کرده و معوقاتشان را پرداخت کند که فکر کنم در این یک ماه انجام شود.

سامانه رتبه بندی معلمان ۱۴۰۲ rtb.medu.ir

سامانه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان چیست؟

سامانه رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی با هدف ارتقای معلمان و افزایش کیفیت آموزش دانش آموزان در مدارس و همچنین بهبود معیشت و زندگی فرهنگیان به وجود آمده است. قانون رتبه بندی معلمان به فرهنگیانی که از تاریخ اعمال این قانون بازنشسته می شوند؛ کمک می کند و این افراد می توانند با ورود به سامانه رتبه بندی معلمان از مزایا و امکانات این سامانه استفاده کنند.

سامانه اجرایی قانون رتبه بندی فرهنگیان ۱۴۰۲  rtb.medu.ir ویژه معلمان رسمی و پیمانی بوده و در این طرح معلمان را در پنح دسته رتبه بندی می کند. همه معلمان از بدو ورود به شغل خود می توانند وارد طرح رتبه بندی معلمان شوند که در حال حاظر ۸۰۰ هزار نفر از نیرو های آموزش و پرورش شامل این قانون می‌ شوند.

در طرح رتبه‌ بندی معلمان، رتبه‌ های حرفه‌ای برای طبقه بندی معلمان در نظر گرفته می‌ شود و بر اساس هر رتبه، ضرایبی در امتیازات و در نتیجه حقوق و مزایا برای آنان لحاظ می‌ شود. معلمانی که بیش از ۲ سال سابقه کار دارند می توانند از مزایای طرح قانون رتبه بندی معلمان استفاده نمایند و معلمانی که سابقه خدمت آن ها ۳۰ سال تا ۳۵ سال است، نسبت به سایر معلم ها از امتیاز بیشتری برخوردار هستند.

شرط ورود به هر رتبه برای معلمان این است که در آزمون ها و دوره های عملی امتیاز کسب نمایند و سابقه کاری لازم برای کسب آن رتبه را داشته باشند و معلمانی که در دستگاه دیگری به جز آموزش و پرورش مشغول به کار هستند و یا در مرخصی هستند، شامل قانون رتبه بندی معلمان نمی شوند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

مامن خوجه

۱۵ آبان ۱۴۰۲


آقا حق بعضی معلمان را ضایع کردید من تمامی مدارک را بارگزاری کردم ۹ موردجشنواره و چندین مورد از مسابقات قرآن و مجلات و بسیجی نمونه و همعلم هنرمند ۲ مورد و ریس انجمن هرچه بگویی مدارک داشتم و آیتم اولی را سه دادند بقیه پنج بود وچون خودم و خانمم هر دو بستری بودیم و پول نیاز داشتیم و اعتراض هم یکسال طول می کشد اعتراض نکردم اگر تا این زمان پرداخت نمی‌کنید حتما اعتراض می کردم ولعنت بهتان بخدا دیگر هر مسجد و نماز و روزه است دلسرد شدم پیش امام در نماز جماعت دانش آموزان بودم و حیاط چند مدرسه درختکاری کردم و هر چه بگویی در مدارس کار کردم و رتبه سه دادند وچون پول نیاز داشتم اعتراض نکردم و تاکنون هم پرداخت نکردند حیف شد

نظرات بسته شده است