۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹

آخرین خبر از قیمت جدید بنزین در تابستان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آخرین خبر از قیمت جدید بنزین در تابستان ۱۴۰۲ را در ادامه بخوانید. خبرآنلاین نوشت: سیامک قاسمی در پاسخ به این پرسش که شما فکر می‌کنید بنزین امسال گران می‌شود؟ اظهار داشت: از نظر اقتصادی باید گران ش...

افزایش قیمت بنزین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آخرین خبر از قیمت جدید بنزین در تابستان ۱۴۰۲ را در ادامه بخوانید.

خبرآنلاین نوشت: سیامک قاسمی در پاسخ به این پرسش که شما فکر می‌کنید بنزین امسال گران می‌شود؟ اظهار داشت: از نظر اقتصادی باید گران شود، ولی این یک موضوع سیاسی است؛ یعنی ضمایم امنیتی و سیاسی این ماجرا مهم است. دولت انکار می‌کند، ولی من مدت‌هاست قائل به این موضوع هستم که دولت در نهایت به سناریو سه‌نرخی بنزین تن خواهد داد. خودشان می‌گویند نه، ولی من می‌گویم آره.

وی افزود: من فکر می‌کنم در نهایت مجبور می‌شوند بنزین را سه‌نرخی کنند، چون دولت با کسری بودجه بالایی مواجه است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در رابطه با موضوع بنزین به نظر من ضمایم امنیتی و اجتماعی‌اش مهم است.

قاسمی عنوان کرد: من یک زمانی از حامیان درجه یک افزایش قیمت حامل‌های انرژی بودم و می‌گفتم یعنی چه قیمت بنزین در ایران از قیمت آب ارزان‌تر است، اما امروز می‌گویم مردم حق دارند در مقابل افزایش قیمت بنزین مقاومت کنند.

وی متذکر شد: مردم می‌گویند چرا فقط قیمت بنزین باید به قیمت فوب خلیج‌فارس قیمت‌گذاری شود، چرا درآمد سرانه نباید به همین نسبت بالا رود! این استدلال بی‌راه نیست. مقاومت جامعه ایران این است که چرا قیمت‌ها را جهانی می‌کنید، ولی درآمدها را جهانی نمی‌کنید!

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار