۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰

آخرین خبر از جدایی یزدانی از استقلال امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۱/آیا سیاوش یزدانی قرار بود پرسپولیسی شود؟/ یزدانی: غیرتم لگدمال شد، قربانی بمب‌های فرضی شدم!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،آخرین خبر از جدایی یزدانی از استقلال امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۱/آیا سیاوش یزدانی قرار بود پرسپولیسی شود؟/ یزدانی: غیرتم لگدمال شد، قربانی بمب‌های فرضی شدم!. جدایی سیاوش یزدانی از استقلال، هنوز هم سوژه روز ...

اخرین خبر از باشگاه استقلال 15 مرداد / خبر بد برای هواداران استقلالی قوت گرفت / حضور ستاره جنجالی آبی پوشان منتفی شد + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،آخرین خبر از جدایی یزدانی از استقلال امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۱/آیا سیاوش یزدانی قرار بود پرسپولیسی شود؟/ یزدانی: غیرتم لگدمال شد، قربانی بمب‌های فرضی شدم!. جدایی سیاوش یزدانی از استقلال، هنوز هم سوژه روز فوتبال ایران است. مدافعی که پس از سه فصل و نیم حضور در جمع آبی ها، مجبور شد این باشگاه را ترک کند چرا که قرارداد او به صورت یک طرفه از سوی مدیران فسخ شد.

یزدانی که به واسطه اتفاقات گوناگون در زمان پوشیدن لباس استقلال حواشی بسیاری را تجربه کرد، به اصفهان بازگشته تا یکبار دیگر پیراهن سپاهان را بر تن کند. انتقالی که هنوز از سوی رسانه رسمی اصفهانی ها اعلام نشده ولی یزدانی فوتبالش را در دیار زاینده رود ادامه خواهد داد.

موضوع جدایی یزدانی با واکنش های مختلفی از سوی پیشکسوتان و هواداران روبرو شد. نکته جالب اینکه اکثر پیشکسوتان این تیم حق را به سرمربی داده اما برخی از هواداران استقلال جدایی رایگان یزدانی و پیوستن او به سپاهان را امری اشتباه تلقی می کنند که می تواند منجر به تقویت یکی از رقبای جدی قهرمانی شود.

* در ابتدا به برخی از واکنش های پیشکسوتان و اعضای هیئت مدیره استقلال در خصوص جدایی یزدانی می پردازیم:

محمد مومنی: مومنی: بازیکن در تیم بزرگ استقلال باید از جان و دلش مایه بگذارد. علاوه بر اینکه منبع درآمدی بسیار خوبی دارند باید رضایت هواداران را نیز جلب کنند. یزدانی به هرحال در این زمینه موفق نبود. همه چیز برای استقلال و برای زنده نگه داشتن نام استقلال است. ساپینتو با این عمل استقلال را با آبرو و زنده جلوه داد.
حجت کریمی: اگر مربی ایرانی بود و یزدانی می‌گفت براساس شناخت قبلی با من بد بوده، شاید می‌شد به او حق داد اما این مربی خارجی که اصلا شناختی از بازیکنان نداشته، پس حتما عملکرد فنی و رفتاری او طوری بوده که چنین تصمیمی را گرفته است.
ادموند اختر: کنار گذاشتن یزدانی به خاطر اشتباهات فردی و پنالتی دادن، کار بسیار اشتباهی است. اگر مشکل سیاوش فنی نبوده باشد، کار ساپینتو ایرادی ندارد و نمی‌توان به آن خرده گرفت.
سیاوش اکبرپور: اصلا چیزی به اسم خیانت سیاوش وجود ندارد. اما من خودم مربی هستم و باید به نظر سرمربی احترام بگذاریم. اگر بازیکنی بی انضباطی کند، جایی در تیم من ندارد. قطعا باید در این زمینه حق را به سرمربی بدهیم.
آرش رضاوند: نمی‌توانم به مسائل فنی وارد شوم اما سیاوش یزدانی برای تیم زحمت کشیده است. خودم شاهد بودم که سیاوش یزدانی در این چند بازی با مصدومیت بازی می‌کرد.
حسن روشن: یزدانی به من زنگ زد و با هم صحبت کردیم. به نظرم شایعه کم کاری به بازیکنی نمی چسبد.
بهمن طهماسبی: اعتقادی به کم کاری بازیکنان ندارم و این اشتباه است. یزدانی اگر آدم کم کاری بود سپاهان جذبش نمی‌کرد.
نصرالله عبداللهی: از یزدانی بعید بود چنین رفتاری از خود ابراز کند. او باید بداند چه پیراهنی به تن کرده است. این پیراهن به تن کسانی بوده که حالا برای هواداران فوتبال اسطوره هستند. حالا که او با استقلال به مشکل خورده، بهتر است تصمیمی بگیرد که هم خود متضرر نشود و هم باشگاه استقلال. باید امیدوار باشیم این تصمیم منطقی به سود هر دو طرف تمام شود.

* هواداران استقلال اما نظرات متفاوتی درخصوص جدایی یزدانی دارند که برخی از آنها را در زیر مرور می کنیم:

مریم: حتی اگه فتح الله زاده ثابت کنه یزدانی فسخش قانونی بوده بازم شکست خورده چون یه مهره قابل اتکا که میتونست ازش درآمدزایی کنه رو رایگان داد و رفت. حالا اگه ثابت نکنه چی؟ استقلال بدبخت میشه.
شاعر بدخط: درگیر سیاوش یزدانی نباشید. ما وسط یه سری قرارداد عجیب گیر افتادیم که باید مسببش بیاد پاسخگو باشه.
مهسا مجیدی: سیاوش بازیکن خوبی بود ولی فقط کمی اخلاقش تند بود. کاش فضا به سمتی پیش می رفت که در تیم بمونه و سپاهان رو تقویت نکنیم. این انتقال، از استقلال یک بازنده در بازار نقل و انتقالات ساخت.
ستایش: در ادامه فصل متوجه میشیم که چقدر به سیاوش نیاز داشتیم. بازیکنی که در تیم جا افتاده بود و بازوبند رو بسته بود، حقش این نوع برخورد نبود.
آسو: به نظرم مقصر تمام و کمال این داستان فتح الله زاده هست. تا آخرین ساعت ها منتظر معجزه مونده بود. میدونست یزدانی و آمانوف فسخ نمیکنن ولی با هیچ بازیکن دیگه ای مذاکره نکرده. همه ی پلنی که داشت هم که به کار گرفته برای فسخ یک بازیکن بود. کاوه هم هیچ. هرجور فک میکنم نمیخواستنش!
علی: سیاوش از لحاظ فنی، فصل قبل جزو بهترین های ایران بود. شایسته رفتار بهتری بود ولی خب خودش هم الکی برای خودش حاشیه درست می کرد. نه گرفتن عکس سر جلسه آزمون دکتری اهمیتی داشت و نه مصاحبه علیه فکری. این ۲ موضوع، مسیر فوتبالی یزدانی رو تغییر داد.
بلوکویلر: قضیه مطهری تنها شباهتش به یزدانی، اینه که لحظه آخر کنار گذاشته شده وگرنه از اول تا قبل همون لحظه آخر، از زمین تا آسمون فرق داشتن.
پرسپولیس لاور: سوالی که پیش میاد اینه قرارداد سیاوش یزدانی رو بخاطر مصاحبه هاش یکطرفه و بدون پرداخت غرامت فسخ کردن در صورتی که در مورد پرونده سوشا مکانی، این پرسپولیس بود که یک میلیارد محکوم شد، اون هم با وجود حواشی و ضربه هایی که به باشگاه زد. مگه میشه توی کمیته تعیین وضعیت دو تا قانون اجرا بشه ؟!!
بلوهارت: سیاوش یزدانی اومد استقلال ولی خیلی مصدوم می شد. این وضعیت رو تحمل کردیم، محیطو محیا کردیم تا شکوفا بشه، نیم فصل سال قبل مفید بود و رسیدیم به قضیه تیم ملی و سربازی. تک تکمون حمایتش کردیم اما یزدانی…

آیا سیاوش یزدانی قرار بود پرسپولیسی شود؟/ برنامه خاص یحیی برای نقل و انتقالات زمستانی

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس برنامه‌ای برای جذب سیاوش یزدانی بازیکن مازاد استقلال نداشت.

بعد از شکست استقلال مقابل سپاهان در هفته شانزدهم لیگ برتر، ریکاردو ساپینتو تصمیمی جنجالی گرفت و سیاوش یزدانی را از تیمش کنار گذاشت و اجازه تمرین به کاپیتان تیمش در اصفهان نداد. یزدانی با اینکه قصد نداشت از استقلال جدا شود، با اقدام عجیب مدیران این تیم مواجه شد و در آخرین ساعات نقل و انتقالات نیم فصل قرارداد سیاوش به صورت یکطرفه از سوی باشگاه استقلال فسخ شد.

بعد از فسخ قرارداد یزدانی و قطعی شدن جدایی او از جمع آبی‌ها، شایعاتی مبنی بر علاقه پرسپولیس به این مدافع پرحاشیه به گوش می‌رسید. شایعاتی که البته فقط در حد فضای مجازی بود و هیچکس هم این موضوع را تایید نکرد. با این حال پیگیری‌های ما نشان می‌دهد این خبر صحت نداشته و قرار نبود مدافع جنجالی استقلال، یاغی شود و به تیم رقیب برود. در واقع اصلا یحیی گل محمدی برنامه‌ای برای جذب این بازیکن نداشت و جذب مهاجم هدف اصلی نقل و انتقالاتی پرسپولیس در نیم فصل بود.

پرسپولیس در پست یزدانی نفراتی مثل پورعلی گنجی، گولسیانی، نعمتی و فرجی را دارد و عملکرد خط دفاعی این تیم هم بسیار خوب بوده است. از همین رو یحیی در نیم فصل برنامه‌ای برای جذب مدافع میانی نداشت. همچنین حواشی سیاوش در سال‌های اخیر آنقدر زیاد بوده که کمتر مربی ریسک حضور این بازیکن را در تیمش می‌پذیرد. با این حال آنطور که در خبرها آمده بود، یزدانی با سپاهان به توافق نهایی رسیده و قرار است در ادامه فصل برای این تیم به میدان برود.

یزدانی: غیرتم لگدمال شد، قربانی بمب‌های فرضی شدم!

مدافع سابق استقلال با انتشار پیامی گلایه‌آمیز و ابراز ناراحتی خود از جمع آبی‌ها جدا شد.

به گزارش “ورزش سه”، سیاوش یزدانی پس از جدایی پرماجرا از استقلال و فسخ یک‌طرفه قراردادش توسط این باشگاه، با عقد قراردادی به سپاهان پیوست که پیش از اعلام رسمی حضورش در جمع طلایی‌پوشان اصفهان، با انتشار پیامی به شرح زیر از آبی‌ها خداحافظی کرد که متن آن را در زیر می‌خوانید:

«خانه جایی است که وقتی سر پناه خود را از دست داده ای به آن جا پناه میبری اما امان از روزی که خانه خودت هم امن نباشد»

سلام به هواداران عزیز استقلال

روزی که با استقلال با شوق و ذوق قرارداد امضا کردم هرگز فکر نمی‌کردم خداحافظی‌ام از تیم محبوبم به این شکل باشد اما حالا با دلی‌ پر از غم و اندوه، با کلی خاطره تلخ و شیرین دست تقدیر ما را از هم جدا کرد. شما می‌خواهید به رویایتان ادامه دهید اما دیگر نمی‌توانید، حالا دیگر این جدایی رویا نیست و واقعیت است حالا من به شما نیاز دارم چون همیشه عشق را به من نشان دادید. شاید هرگز فکر نمی‌کردم به خاطر وعده ترکاندن بمب قربانی شوم که اگر این اتفاق برای هر یک از همبازیانم می‌افتاد و لحظه آخر بیرونش می‌کردند، سکوت نمی‌کردم. هرگز فکر نمی‌کردم  بی سر و صدا چند هفته با کمر مصدوم و تزریق آمپول برای استقلال بازی کنم ولی حتی یک نفر درون تیم به این موضوع اشاره نکند و حتی مربیان هموطنم از ترس به هواداران حرفی نزنند.

هرگز فکر نمی‌کردم که  یک روز غیرتم را لگدمال کنند چون دنبال بهانه می‌گشتند  که من و امثال من را قربانی کنند. هرگز، هرگز، هرگز … و در آخر

خدا را شکر می‌کنم به وعده‌ای که روز اول پوشیدن پیراهن استقلال مقابل فولاد به خودم دادم عمل کردم، تا روز و لحظه آخر ایستادم، دم نزدم، نفس عمیق کشیدم و بغضم را خوردم. رفتم چون خانه‌ام امن نیست، ممنون بابت تمام خاطرات شیرینی که برایم رقم زدید، ممنون که با حمایت از استقلال به من عشق، تعصب و غیرت دادید. همیشه مدیون شما هستم و یک تکه از قلبم همیشه پیش شما می‌ماند. از همه شما حلالیت می‌طلبم اگر خوب یا بد بودم، دوستتان دارم.»

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار