۰۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷

آخرین جزئیات از رتبه بندی معلمان اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، رضا مرادصحرایی گفت: کنکور ۱۴۰۲ از موضوعات فوری نظام و تعلیم و تربیت است، زیرا اهمیت کنکور به جهت نقشی که در ارتقای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش دارد کمتر از رتبه بندی نیست، اما موضوعی که حائز اه...

آخرین جزئیات از رتبه بندی معلمان اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، رضا مرادصحرایی گفت: کنکور ۱۴۰۲ از موضوعات فوری نظام و تعلیم و تربیت است، زیرا اهمیت کنکور به جهت نقشی که در ارتقای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش دارد کمتر از رتبه بندی نیست، اما موضوعی که حائز اهمیت است و نیاز به رسیدگی دارد این است که زیر ساخت آزمون‌های نهایی آن طور که انتظار می‌رود فراهم شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه هفتم بسیار مهم است و باید این برنامه برای نظام تعلیم و تربیت بسیار قوی برنامه‌ریزی شود تا در اجرای آن نیز به مشکل نخوریم. روح برنامه هفتم براساس نظم و انظباط است؛ لذا در نظام تعلیم و تربیت همه خدمتگزاران باید به وظایف خود به درستی عمل کنند.

وی گفت: در برنامه هفتم برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای سوق یابند. بدون حضور معلم نمی‌توان تحول ایجاد کرد، لذا باید ارتباط بین دستگاه آموزش و پرورش و معلمان را قوی‌تر کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با مروری بر برخی اهدافی که در برنامه‌ هفتم پیگیری می‌شود، پر کردن خلاء ادراکی، عاطفی و شناختی بین معلمان و متعلمان، ضرورت سوق دادن۵۰ درصد دانش آموزان متوسطه به سمت رشته‌های فنی وحرفه‌ای، ضرورت تغییر برنامه درسی و کاهش حجم دروس، جذب کمک خانواده‌ها در امر تعلیم و تربیت، مرتبط کردن مدرسه، مسجد و منزل به هم و تدریس با استفاده از روش‌های ترکیبی و جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی را از جمله اهداف عنوان کرد.

رتبه بندی به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های آموزش و پرورش، این روزها با حرف و حدیث‌های فراوانی روبرو است از یک سو نمایندگان مجلس اعلام می‌کنند که بهترین طرح را مصوب کرده و در آن همه جوانب را دیده اند اما از سوی دیگر شاهد هستیم که در بدنه وزارت آموزش و پرورش مشکلات همچنان پا برجا است.

از سوی دیگر معلمان مطالبات صنفی دیگری نیز دارند که باید به آنها رسیدگی شود تا شاهد تکرار واقعه تلخ عدم واریزی معلمان در شب عید را شاهد نباشیم. رتبه بندی همچنین هم سان سازی برای معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش یک اصل مهم محسوب می شود چرا که می تواند دریافتی و حقوق و مزایا آنها را در این اوضاع بد اقتصادی، بهبود ببخشد و به لحاظ معیشتی کمک بسیار خوبی به خانواده فرهنگیان باشد.

از یک سو مجلسی ها بر حمایت از معلمان اصرار دارند از سوی دیگر اما شاهد هستیم که دولت به لحاظ تامین منابع پرداختی به معلمان هم دچار مشکل است. برخی نمایندگان مجلس اما اعتقاد دارند که دولت باید به درستی مصوبه یکسان سازی و همچنین رتبه بندی معلمان را اجرایی کند.

با علی اصغر خانی نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق درباره وضعیت آموزش و پرورش و مطالبات معلمان گفتگویی ترتیب دادیم. وی در این گفتگو پیرامون مطالبات معلمان و نحوه پیگیری آنها توسط مجلس نکاتی را بیان می کند که حائز اهمیت است.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار