۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶

آخرین اخبار بازنشستگان تامین اجتماعی ۰۶ / ۰۳ / ۱۴۰۲ | پای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به مجلس رسید + جزئیات

آخرین اخبار بازنشستگان تامین اجتماعی 06 / 03 / 1402 | پای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به مجلس رسید + جزئیات

همسان سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از تسنیم،آخرین اخبار بازنشستگان تامین اجتماعی ۰۶ / ۰۳ / ۱۴۰۲ | پای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به مجلس رسید. با ما در اندیشه معاصر همراه باشید. نماینده مردم شاهین‌شهر خبر داد: متن سوال از وزیر کار درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر از کلید خوردن طرح سوال خود از صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره علت عدم اجرای کامل قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، از کلید خوردن طرح سوال خود از صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره علت عدم اجرای کامل قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت این سوال به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه سوال بنده از وزیر درباره این است که چرا ۲۵ درصد باقیمانده متناسب سازی حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی که طبق بند (ب) ماده ۱۲ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه می‌باشد اعمال نمی‌شود؟ گفت: این سوال جهت بررسی و دعوت از وزیر کار برای توضیح پیرامون محور سوال، به کمسیون تخصصی ارجاع می‌شود.

شرح سؤال نماینده شاهین‌شهر از وزیر کار به شرح ذیل است:

طبق بند (ب) ماده ۱۲ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه سازمان تامین اجتماعی موظف است مطابق قوانین مربوطه در طول اجرای قانون برنامه حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را متناسب سازی نماید که سازمان تامین اجتماعی با صلاحدید خود ۷۵ درصد از بودجه اختصاص یافته برای این منظور را در احکام حقوقی واجدین شرایط موضوع اعمال نمود و ۲۵ درصد باقیمانده را برای اشکالات احتمالی ذخیره نمود و مقرر شد تا پایان سال (۱۳۹۹) اعمال نماید.

حال سوال این است چرا علیرغم پیگیری‌های مستمر از سوی تشکل‌های بازنشستگان تامین اجتماعی کشور از جمله کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران کلان شهر استان اصفهان و همچنین کانون مستمری‌بگیران شهرستان‌های شاهین شهر و میمه و برخوار هنوز سازمان با توجه به گذشت بیش از ۲ سال نسبت به اعمال ۲۵ درصد باقیمانده اقدامی انجام نداده است؟

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

2 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

مریم

۰۶ خرداد ۱۴۰۲


براساس بند ۱۲ قانون توسعه ششم همسان‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی می‌بایست از ابتدای مردادماه ۱۳۹۹ تا پایان اسفند ۱۳۹۹ به میزان ۱۰۰ درصد و انتقال آن به سال ۱۴۰۰ با ضریب ۲۶ درصد و نیز انتقال آن به ۱۴۰۱ با ضریب ۳۸ درصد و انتقال آن به سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۱ درصد اجرایی می‌گردید مغفول مانده و ابتدا می‌بایست ۱۰۰ درصد متناسب سازی حقوق طبق ضریب زمان بازنشستگی را برای ۸ ماهه پایانی سال ۱۳۹۹ و نیز ۲۵ درصد الباقی را از ابتدای ۱۴۰۰ و با ضریب ۲۶ درصد حساب می‌نمودند و مجموع بدست آمده را در سال ۱۴۰۱ و با ضریب ۳۸ درصد و مجموع اینها را برای سال جاری با ضریب ۲۱ درصد اقدام می‌کردند. اما شوربختانه با رویت فیش‌های برونداد در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ مشاهده شد که فقط ۲۵ درصد همسان‌سازی سال ۱۴۰۰ را فقط برای سال جاری اعمال کرده‌اند. به باور بازنشستگان، این یک تخلف آشکار و محرز است و باید به شرحی که رفت، اصلاح گردد که در غیر این صورت، موضوع قابل پیگیری در مجاری قانونی از جمله دیوان عدالت اداری می‌باشد. و جالبتر اینکه مسئولان اشتباه میکنند و ما موسپیدان باید بریم دیوان عدالت اداری تا حقمون رو بگیریم . خوب چند تا از احکام رو محاسبه کنید متوجه میشید که تو پرداخت 25 درصد متناسب سازی اشتباه شده حقمون رو بدید خدا خوشش نمیاد تو دولت اسلامی ما موسپیدان برای گرفتن حقمون همش فریاد بزنیم و بریم شکایت به دیوان عدالت اداری

مریم

۰۶ خرداد ۱۴۰۲


براساس بند ۱۲ قانون توسعه ششم همسان‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی می‌بایست از ابتدای مردادماه ۱۳۹۹ تا پایان اسفند ۱۳۹۹ به میزان ۱۰۰ درصد و انتقال آن به سال ۱۴۰۰ با ضریب ۲۶ درصد و نیز انتقال آن به ۱۴۰۱ با ضریب ۳۸ درصد و انتقال آن به سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۱ درصد اجرایی می‌گردید مغفول مانده و ابتدا می‌بایست ۱۰۰ درصد متناسب سازی حقوق طبق ضریب زمان بازنشستگی را برای ۸ ماهه پایانی سال ۱۳۹۹ و نیز ۲۵ درصد الباقی را از ابتدای ۱۴۰۰ و با ضریب ۲۶ درصد حساب می‌نمودند و مجموع بدست آمده را در سال ۱۴۰۱ و با ضریب ۳۸ درصد و مجموع اینها را برای سال جاری با ضریب ۲۱ درصد اقدام می‌کردند. اما شوربختانه با رویت فیش‌های برونداد در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ مشاهده شد که فقط ۲۵ درصد همسان‌سازی سال ۱۴۰۰ را فقط برای سال جاری اعمال کرده‌اند. به باور بازنشستگان، این یک تخلف آشکار و محرز است و باید به شرحی که رفت، اصلاح گردد که در غیر این صورت، موضوع قابل پیگیری در مجاری قانونی از جمله دیوان عدالت اداری می‌باشد.

نظرات بسته شده است

آخرین اخبار