• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 6 October - 2022

اخبار ویژه

پختن گوجه خواص آن را بیشتر می‌کند یا کمتر؟ مواد لازم برای تهیه مرغ لیمویی فال ابجد 16 مهر 1401/ فال ابجد شنبه 16مهر 1401 درخواست عجیب بازیکنان پرسپولیس از باشگاه خبر خوش برای معلمان متقاضی رتبه بندی موکا افرا ، نوشیدنی عصرهای پاییز هشدار جدی سازمان هواشناسی به کشاورزان حدود نیمی از بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر آزاد شدند جزئیات پرونده نیکا شاکرمی اعلام شد خبر خوش برای نگهداری سالمندان هفته آینده لایحه افزایش حقوق‌ها در مجلس بررسی می‌شود رئیس قوه قضائیه: مردم از ما انتظار رفتار و تصمیم خوب دارند توصیه پلیس برای جلوگیری از سرقت تلفن همراه بارش باران در شمال کشور/ ورود گرد و خاک از عراق به مرزهای غربی این گونه سیب زمینی سرخ کرده سالم تری مصرف کنید آب‌لیمو را در این نوع ظرف نگهداری کنید وضعیت ترافیکی جاده های کشور در 13 مهر 1401/ ترافيك سنگين در محور هراز و چالوس غلات تصفیه شده نخورید مضرات هله هوله برای سلامتی همه چیز در مورد رژیم غذایی MIND برای پیشگیری از زوال عقل

چرا مدام گرسنه هستم؟

  • کد خبر : 1334118
  • 30 شهریور 1401 - 23:00
چرا مدام گرسنه هستم؟
گرسنگی حس طبیعی است که نیاز بدن به غذا را نشان می‌دهد. در این حالت احساس خالی‌بودن معده حتی سردرد، تحریک‌پذیری یا عدم‌تمرکز به‌وجود می‌آید. بسیاری از افراد بین وعده‌های متعادل غذا این احساس را ندارند اما گاه به‌دلایل مختلف ممکن است گرسنگی به‌طور مکرر فرد را آزار دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،چرا مدام گرسنه هستم؟. در ادامه این مطلب به عادت هایی اشاره خواهیم کرد که داشتن آنها، زمینه بروز گرسنگی های مکرر را فراهم می کند که به ترتیب عبارتند از:

عدم‌مصرف کافی پروتئین

مصرف کافی پروتئین برای کنترل اشتها ضروری است و در دریافت کالری روزانه تاثیر دارد. پروتئین‌ها همچنین تولید هورمون‌های سیری را افزایش و هورمون‌های محرک گرسنگی را کاهش می‌دهند. از طرفی افرادی که به‌اندازه کافی منابع پروتئین در رژیم روزانه دارند، کمتر تمایل به ریزه‌خوری پیدا می‌کنند.

مصرف زیاد غلات تصفیه‌شده

برای تهیه غلات تصفیه‌شده تغییرات زیادی انجام می‌شود و این محصولات تقریبا فاقد فیبر، ویتامین‌ها و موادمعدنی هستند. نان سفید یکی از پرمصرف‌ترین این منابع است که خیلی زود هضم می‌شود و سیرکنندگی طولانی ندارد.

رژیم غذایی فاقد چربی

چربی‌ها نقش مهمی در احساس سیری دارند که به هضم نسبتا طولانی آنها برمی‌گردد. خوردن منابع چربی می‌تواند باعث آزاد شدن هورمون‌های تسهیل‌کننده سیری شود. البته برای حفظ سلامت بدن باید از چربی‌های مفید استفاده کرد.

نوشیدن ناکافی آب

تامین رطوبت مورد نیاز بدن برای عملکردهای مختلف بدن ضروری است که از جمله بر سیستم گوارش نیز تاثیر دارد. گاهی اوقات احساس تشنگی به‌دلیل کاهش آب بدن شبیه علائم گرسنگی است که با نوشیدن یک یا دو لیوان آب، سریع برطرف می‌شود.

انتخاب منابع غذایی فاقد فیبر

اگر فیبر به‌اندازه کافی در رژیم غذایی نباشد، معمولا گرسنگی مداوم احساس می‌شود. خوراکی‌های حاوی فیبر هضم طولانی دارند و بر تولید هورمون‌های کاهش اشتها تاثیر می‌گذارند. البته تاثیر فیبرهای حل‌شدنی مانند سبوس جودوسر، دانه‌های کتان، پرتقال، و سیب‌زمینی‌ شیرین در این زمینه بیشتر است. مصرف کافی منابع فیبر همچنین زمینه بیماری‌های قلبی‌عروقی، دیابت و چاقی را نیز کاهش می‌دهد.

غذاخوردن خیلی سریع

ریتم غذاخوردن نیز در ایجاد احساس گرسنگی نقش دارد. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که با عجله غذا می‌خورند تمایل بیشتری به غذاخوردن مداوم دارند که ناشی از جویدن ناکافی و عدم‌توجه؛ دو عامل مهم تسکین احساس گرسنگی است. غذاخوردن در کمال آرامش نه‌تنها در ایجاد پیام‌های سیری موثر است بلکه به مغز فرصت برای آزادسازی هورمون‌های ضدگرسنگی نیز می‌دهد.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

انتهای پیام/*
لینک کوتاه : https://andishemoaser.ir/?p=1334118
  • منبع : سلامت نیوز

برچسب ها

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.

ساماندهی

logo-samandehi

اندیشه معاصر در سامانه رسانه جامع