۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴

نیمکت های پر تنش لیگ برتر ایران و مدیریت دُنگی فوتبال!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،نیمکت های پر تنش لیگ برتر ایران و مدیریت دُنگی فوتبال!. یکی از اصلی ترین دلایل تنش و تشنج در لیگ برتر ضعف متولی برگزاری رقابتهاست!  لیگ برتر فوتبال ایران به روزهای جذاب نرسیده، دچار بحران و حاشیه ش...

این ۲ بازیکن استقلال صدای پیشکسوت محبوب را درآوردند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،نیمکت های پر تنش لیگ برتر ایران و مدیریت دُنگی فوتبال!. یکی از اصلی ترین دلایل تنش و تشنج در لیگ برتر ضعف متولی برگزاری رقابتهاست!

 لیگ برتر فوتبال ایران به روزهای جذاب نرسیده، دچار بحران و حاشیه شده است! مسابقات ورزشی همواره کانون توجه سیاستمداران، صاحبان صنایع، بازرگانان، متخصصان و پژوهشگران از یک سو و عکاسان، خبرنگاران، دست اندرکاران مطبوعات ورزشی، رسانه های گروهی و اجتماعی از سوی دیگر بوده و هست.

 فوتبال به دلیل جذابیت ویژه، یکی از پرطرفدارترین رشته های ورزشی شناخته می شود. اما در ایران این رشته پرطرفدار تبدیل به رشته پر حاشیه شده است. در ایران انگار فوتبال حرفه ای صحنه ای برای تبدیل رقابت های سالم  ورزشی به مبارزه و درگیری های پر دامنه است. لیگ برتر به اصطلاح حرفه ای فوتبال ایران که فرسنگ ها با لیگ های کشورهای دیگر چه از لحاظ زیر ساخت و امکانات و چه از لحاظ برنامه ریزی فاصله دارد، روزهای پر از تنشی را تجربه می کند؛ از نیمکت های پر از تنشی که به جای پرداختن به مسائل فنی فوتبال بیشتر به درگیری و سر و صدا روی نیمکت و درگیری های ساختگی با مربیان تیم مقابل می پردازند و بدتر از همه با فریاد کشیدن بر سر داور بازی برای بهم ریختن تمرکز داوران، به اصطلاح کار را برای تیم شان در می آورند.

 از نکات جالب توجه نیمکت ها این است که این مربیان سابقه بازی یا مربیگری در فوتبال حرفه ای اروپا را دارند ولی برای برد تیم شان دست به هر کاری می زنند. فوتبال ما به کجا رسیده که برای پیروزی در یک بازی متوسل به جادوگر می شوند و یا بعضا به توپ جمع کن ها یاد می دهند توپ را دیرتر به تیم حریف برسانند. آن طرف تر مربی پرشوری آمده که وقتی هیجاناتش بالا می رود، به صغیر و کبیر رحم نمی کند و آن سوتر یک مربی داریم که اعتقاد دارد همه اتفاقات برنامه ریزی شده است برای این که تیمش قهرمان نشود!

 این قراردادهای میلیاردی و این نیمکت های پر تنش که دیگر کاری به مسائل فنی ندارد و بیشتر غرق در حاشیه شده است را چه کسی باید مدیریت کند؟ آیا صرف پیروزی در یک بازی باید به روح فوتبال آسیب زد. مدیران فوتبالی به ویژه مدیران فدراسیون نشین ما کجا هستند؟ البته شاهد هستیم این روزها این مدیران به دنبال جمع کردن دُنگ از باشگاه ها برای آوردن VAR به فوتبال ایران هستند!

 در هیچ جای دنیا این نوع مدیریت را نخواهید دید. فدراسیونی که توانایی آوردن یک سیستم داوری را ندارد و دست به دامن باشگاه ها شده، مطمئنا نخواهد توانست نتایج خوبی برای فوتبال ایران رقم بزند و حواشی را کنترل کند.

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط