اجتماعی
رتبه بندی معلمان | بررسی مجدد اعتراضات رتبهبندی معلمان
آخرین خبر درباره رتبه بندی معلمان را در اندیشه معاصر ببینید.

اجتماعی
آخرین خبر درباره رتبه بندی معلمان را در اندیشه معاصر ببینید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رتبه بندی معلمان یکی از مهمترین بخش هایی است که به آن خیلی کم رسیدگی میشود. در رتبه بندی معلمان علاوه بر مقدار حقوق این افراد به مقطع تحصیلی آنها نیز رسیدگی میشود و همین امر باعث بهبود در آموزش میشود. رتبه بندی معلمان بعد از گذشت ده سال در زمان شهید خدمت اجرا شد. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
لیرضا کاظمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری صداوسیما با عرض تسلیت به مناسب ایام پیش رو و با گرامیداشت یاد شهدای معلم و خدمت به جلسه اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: من به عنوان یک معلم از رهنمودهای راهگشای مقام معظم رهبری سپاسگزام. صحبتهای رهبری بسیار ارزشمند بوده است و باید فرمایشات ایشان را از ابتدای کار سرلوحه امور قرار دهیم.
وی در ادامه با تبریک به افتخارآفرینی تیم دانش آموزی نجوم ایران بیان کرد: این پیروزی را به تمامی دانش آموزان ایران عزیر تبریک می گویم. زیرا این افتخار بزرگی در برابر کشورهای مدعی و با فناوری های پیشرفته و مدرن است.
رتبه بندی معلمان
وزیر آموزش و پرورش افزود: برای استمرار چنین دستاوردهایی باید در حوزه نخبگان سرمایه گذاری هدفمندی شود.
کاظمی به نگهداشت سرمایههای انسانی اشاره کرد و افزود: با اقداماتی که درحوزه تربیتی در کنار فعالیت های علمی انجام خواهد شد میزان پایبندی دانش آموزان افتخار آفرین به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را افزایش خواهیم داد.
کاظمی در ادامه با اشاره به ظرفیتها و داشتههای وزارت آموزش و پرورش گفت: بیشترین داشته ما نیروی انسانی است. اگر امروز دانش آموزان در عرصههای جهانی میدرخشند و پیشرفتهای مختلف در حوزههای علمی کسب میکنند آن را مدیون معلمان هستند. بالاترین ظرفیت ما مدیران و معلمان دلسوز و متدین و برخوردار از صلاحیتهای حرفهای هستند. رهبری نیز بارها تاکید کردند دستاوردهای آموزش و پرورش را نباید کم بشماریم.
در خصوص کمبود نیروی انسانی جای نگرانی وجود ندارد
وزیر آموزش و پروش درباره مشکلات نیروی انسانی گفت: در این مسیر مشکلاتی وجود دارد که با تمام تلاش در حال رفع آن هستیم و میتوانم با اطمینان بگویم که جای نگرانی وجود ندارد زیرا به صورت روزانه پیگیر رفع مشکل نیروی انسانی و مسائل حقوقی معلمان هستم.
به گفته وی سند تحول بنیادین در برنامهای طولانی مدت به صورت روزانه در حال پیگیری و بررسی خواهد بود زیرا تحقق این سند از دغدغههای مقام معظم رهبری هم بوده است. از این رو با تشکیل کارگروهی به صورت مستمر شاخصها و پیشرفتهای این سند ارزیابی خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش به اهداف سند هفتم توسعه اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز باید برش سالانه انجام داد و با یک نقشه عملیاتی احکام را به نتیجه مطلوب رساند.
وی دیگر چالشهای این وزارتخانه را کمبود کلاس درس دانست و گفت: میانگین فضای آموزشی در کشورحدود ۵.۳ است و درحالی که در برنامه هفتم توسعه این عدد ۶.۲ است و تلاشمان براین است این فاصله را از میان برداریم هر چند با استانداردهای جهانی فاصله داریم . با همه این وجود تا آغاز سال تحصیلی جدید ۱۷۰۰مدرسه و ۹ هزار کلاس درس افتتاح و بازسازی خواهند شد که این امر در جای خود نوید بخش است.
کاظمی با تقدیر و تشکر از تلاشهای خیرین مدرسه ساز گفت: جالب است که بگویم در بودجه سال ۱۴۰۳ برای ساخت و نوسازی مدرسه ۱۱ هزار میلیارد بودجه پیش بینی شده است و مانند همین عدد هم توسط خیرین تعهد شده است.
وی با اشاره به جلسه مشترک با رییس ستاد اجرایی فرمان اشاره کرد و گفت: دکتر فتاح با حضور در وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد دادند که با کمک ستادی در وزارت آموزش و پرورش مدارس کانکسی جمع و یا به حداقل برسد. ما هم از این موضوع استقبال کردیم هر چند در برخی نقاط کشور به دلیل کوچ و… مدارس کانکسی مورد نیاز است که آنها نیز باید تجهیز شوند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: بناست تا پایان شهریور ۸۰ هزار نیرو وارد این وزارتخانه شود و البته ۱۹ هزار نفر از این تعداد در بخش کیفیت بخشی فعال خواهند شد و این گام بزرگی در مسیر تحقق شاخص هاست .
وی به ظرفیت دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان افزایش یافته است زیرا این دانشگاه مهمترین تکیه گاه نظام تعلیم و تربیت است. این دانشگاه ماموریتگرا و راهبردی است و تلاش ما براین است که این دانشگاه به لحاظ زیر ساختی و کیفیت و اعضای هیات علمی ارتقاء پیدا کند. امیدوارم روزی برسد که تمامی منابع انسانی مورد نیاز از طریق این دانشگاه وارد آموزش و پرورش شوند.
وی در خصوص اعتراض برخی معلمان به نظام رتبه بندی گفت: این موضوع دغدغه ما هم هست و قطعا بررسی خواهد شد. من نماینده معلمان هستم. خودم را سرباز نظام تعلیم و تربیت میدانم. من صدای معلمان در دولت هستم. من صدای معلمان در مجلس هستم. از این رو برنامه ریزی شده است تا هم به اعتراضات مجددا رسیدگی شود و هم آیین نامه ارتقای آنها هم تدوین و آماده شود.
وزیر آموزش و پرورش درباره تاثیر شرط معدل در کنکور و اعتراض دانش آموزان و والدین آنها گفت: این قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی است. در این زمینه ما به عنوان منعکس کننده صدای دانش آموزان به این شورا عمل خواهیم کرد. زیرا تصمیم گیری در این زمینه در اختیار ما نیست ولی من دغدغههای دانش آموزان را شنیدم و قطعا این موضوع را به شورا منتقل خواهم کرد. در نهایت تصمیم گیرنده و مرجع قانونی آن شورای عالی انقلاب فرهنگی است. قطعا این شورا نیز به این امر رسیدگی خواهد کرد.
وی درخصوص معترضان به کد ۱۹بیان کرد: بنا شد طبق ضوابط و قوانین همکاران گزینش به اعتراضها رسیدگی کنند. اطمینان میدهم که پس از بررسی حقی از کسی ضایع نشود./ایسنا
پایان/*
اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.