به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رتبه بندی معلمان یکی از مسائل پر بحث در رابطه با فرهنگیان میباشد. رتبه بندی معلمان اگر اجرا شود باعث میشود تمامی افراد مسائل زیادی را متوجه شوند. رتبه بندی معلمان به مقدار حقوق دریافتی فرهنگی ها و مقطع تحصیلی فرهنگی ها میباشد. رتبه بندی معلمان سوالات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
اقدام تاریخی مجلس برای رتبه بندی معلمان و فرهنگیان
حمیدرضا حاجیبابایی؛ نایبرئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان با هدف تربیت معلم ایجاد شد تا پس از ورود به این حرفه، بهطور مداوم سطح علمی و مهارتی معلمان را ارتقا دهد و آموزشهای ضمن خدمت را برای آنها برگزار کند. رتبه بندی معلمان برای مردم سوالات زیادی را ایجاد کرده است.
وی افزود: یکی از مهمترین موانع ایجاد دانشگاه فرهنگیان، مقاومت سایر دانشگاهها بود. در مقطعی، وقتی آموزشکدههای فنی به وزارت علوم واگذار شدند، رسمیت یافتند و اکنون به یکی از نیازهای اساسی کشور تبدیل شدهاند.

رتبه بندی معلمان
حاجیبابایی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان دارای ۶۴ پردیس است، تأکید کرد: نباید این دانشگاه را به یک مدرسه تبدیل کنیم و در هر شهر و روستا پردیسی مجزا راهاندازی شود.
وی خاطرنشان کرد: در برههای، برخی به دنبال تعطیلی دانشگاه فرهنگیان بودند و ظرفیت پذیرش را به ۳ هزار دانشجو کاهش دادند، در حالی که بنده با اجرای ماده ۲۸ مخالفم.
نایبرئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حاکمیت باید درآمد حاصل از نفت را در آموزش، بهداشت و امنیت هزینه کند و مدیریت سایر بخشها را به بخش خصوصی واگذار کند.
حاجیبابایی با تأکید بر اینکه راه نجات نظام آموزشوپرورش از مسیر دانشگاه فرهنگیان میگذرد، اظهار کرد: ایجاد معاونت اقتصادی در این وزارتخانه هیچ معنایی ندارد جز فروش مدارس برای کسب درآمد.
وی افزود: رتبه بندی معلمان بسیار ضعیف اجرا شد. در تاریخ سابقه ندارد که مجلس بهصورت یکجا ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبهبندی اختصاص دهد، اما به دلیل اجرای نادرست، طرحی که میتوانست باعث خوشحالی معلمان شود، به عاملی برای نارضایتی آنها تبدیل شد.
نایبرئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: دانشگاه فرهنگیان باید بر تربیت معلمان توانمند تمرکز کند، زیرا دانشآموزان تنها از زبان معلمان خود مفاهیم آموزشی را میپذیرند. تعلیم و تربیت یک شبکه عاطفی است و اگر روابط مناسب باشد، دانشآموزان به سخنان معلمان خود توجه خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: در کشور، تنها دانشجو معلمان حقوق دریافت میکنند./تیتر کوتاه
رتبه بندی معلمان به شکلی نامطلوب اجرا شد
نایبرئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان باید در مسیر حل چالشهای اساسی تربیتی حرکت کند، گفت: رتبهبندی معلمان به شکلی نامطلوب اجرا شد و به جای ایجاد رضایت، نارضایتی گستردهای را به همراه داشت.
حمیدرضا حاجیبابایی؛ نایبرئیس مجلس شورای اسلامی امروز در جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان با هدف تربیت معلم ایجاد شد تا پس از ورود به این حرفه، بهطور مداوم سطح علمی و مهارتی معلمان را ارتقا دهد و آموزشهای ضمن خدمت را برای آنها برگزار کند.
اطلاعیه مهم آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان
وی افزود: یکی از مهمترین موانع ایجاد دانشگاه فرهنگیان، مقاومت سایر دانشگاهها بود. در مقطعی، وقتی آموزشکدههای فنی به وزارت علوم واگذار شدند، رسمیت یافتند و اکنون به یکی از نیازهای اساسی کشور تبدیل شدهاند.
حاجیبابایی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان دارای ۶۴ پردیس است، تأکید کرد: نباید این دانشگاه را به یک مدرسه تبدیل کنیم و در هر شهر و روستا پردیسی مجزا راهاندازی شود.
وی خاطرنشان کرد: در برههای، برخی به دنبال تعطیلی دانشگاه فرهنگیان بودند و ظرفیت پذیرش را به ۳ هزار دانشجو کاهش دادند، در حالی که بنده با اجرای ماده ۲۸ مخالفم.
نایبرئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حاکمیت باید درآمد حاصل از نفت را در آموزش، بهداشت و امنیت هزینه کند و مدیریت سایر بخشها را به بخش خصوصی واگذار نماید.
حاجیبابایی با تأکید بر اینکه راه نجات نظام آموزشوپرورش از مسیر دانشگاه فرهنگیان میگذرد، اظهار داشت: ایجاد معاونت اقتصادی در این وزارتخانه هیچ معنایی ندارد جز فروش مدارس برای کسب درآمد.
وی افزود: رتبهبندی معلمان بسیار ضعیف اجرا شد. در تاریخ سابقه ندارد که مجلس بهصورت یکجا ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبهبندی اختصاص دهد، اما به دلیل اجرای نادرست، طرحی که میتوانست باعث خوشحالی معلمان شود، به عاملی برای نارضایتی آنها تبدیل شد.
نایبرئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: دانشگاه فرهنگیان باید بر تربیت معلمان توانمند تمرکز کند، زیرا دانشآموزان تنها از زبان معلمان خود مفاهیم آموزشی را میپذیرند. تعلیم و تربیت یک شبکه عاطفی است و اگر روابط مناسب باشد، دانشآموزان به سخنان معلمان خود توجه خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: در کشور، تنها دانشجو معلمان حقوق دریافت میکنند./ایسکانیوز
اندیشه معاصر
پایان/*
اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.
باز نشسته
30 دی 1403
رتبه بندی برای همه مشاغل نیاز است رتبه بندی فرق بین کارمند یا معلم کوشا و معمولی را نشان می دهد اما حقوق رتبه ها باید زیاد باشد معلمی که رتبه ۵ گرفته ده جفت کفش پاره کرده و بیشتر وقت آزادش را صرف بدست اوردن مدارک کرده