۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶

آشنایی با رکوردداران پیکان در تاریخ لیگ برتر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،آشنایی با رکوردداران پیکان در تاریخ لیگ برتر. در آستانه شروع فصل جدید لیگ، رکوردداران هر باشگاه مرور شده است. در ۲۱ دوره برگزاری لیگ برتر، در مجموع ۴۶ تیم در این مسابقات بازی کردند که برخی از این ت...

آشنایی با رکوردداران پیکان در تاریخ لیگ برتر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،آشنایی با رکوردداران پیکان در تاریخ لیگ برتر. در آستانه شروع فصل جدید لیگ، رکوردداران هر باشگاه مرور شده است.
در ۲۱ دوره برگزاری لیگ برتر، در مجموع ۴۶ تیم در این مسابقات بازی کردند که برخی از این تیم‌ها در حال حاضر وجود خارجی ندارند و حتی در دسته‌های پایین‌تر هم اثری از آن‌ها دیده نمی‌شود. در حالی‌که به روزهای آغاز لیگ بیست‌و‌دوم نزدیک می‌شویم، شاخص‌ترین بازیکنان تیم‌های حاضر در این دوره از لیگ مرور شده است. در این قسمت از معرفی رکوردداران باشگاه‌ها، چهره‌هایی که در پیکان در صدر فهرست شاخص‌های آماری قرار گرفتند معرفی شده‌ است.

طهماسبی وفادارترین مهره پیکان
محمدرضا طهماسبی بیشترین تعداد بازی را در پیکان انجام داده است. این بازیکن از اولین دوره لیگ برتر تا دوره دوازدهم به جز یک فصل حضور مستمری در این تیم داشت و حتی با سقوط به لیگ یک هم این تیم را ترک نکرد. طهماسبی با ۲۴۰ بازی بیشترین تعداد مسابقه را برای پیکان انجام داده است. حسین معمار با ۱۷۰ بازی دوم و آرمان قاسمی با ۱۲۶ بازی در رده سوم تاریخ لیگ برتر جای دارند. مهدی تاجیک با ۱۲۶ و میثم رضاپور با ۱۱۸ بازی دیگر بازیکنان باسابقه پیکان هستند.

یک هافبک آقای گل پیکانی ها
از بین تیم‌های تقریباً با سابقه تاریخ لیگ برتر، پیکان تنها تیمی است که یک هافبک بهترین گلزن آن است. محمدرضا طهماسبی با ۳۲ گل بیشترین گل زده را در پیکان دارد. این بازیکن، یک کاشته‌زن بی‌نظیر بود و با ۸ گل از روی ضربات کاشته در رده دوم رکوردداران تاریخ لیگ برتر قرار دارد. ایمان حیدری با ۱۹ گل دومین گلزن پیکان است. سال‌های پایانی دوران بازیگری علی اصغر مدیرروستا با ادوار نخست لیگ برتر همزمان بود و این گلزن باسابقه در ۲ دوره نخست برای پیکان بازی کرد و با ۱۶ گل سومین گلزن این تیم لقب گرفت. گادوین منشا آقای گل فصل قبل لیگ برتر، در لیگ شانزدهم در پیکان چهره شد و در این تیم ۱۵ گل زد و در کنار میثم رضاپور دفاع چپ این تیم در رده چهارم این باشگاه جای دارد. ابراهیم صالحی با ۸ گل بهترین گلزن فعلی این تیم است و در این دوره می تواند آمار خود را بهتر کند.

۳ بازیکن در کنار هم
اصغر مدیرروستا علاوه بر گلزن، گل‌ساز زبده‌ای هم بود. این بازیکن با پیکان آقای پاس گل اولین دوره لیگ برتر شد. مدیرروستا با ۱۱ پاس گل، پس از سال‌ها کناره‌گیری از فوتبال همچنان رکورددار بیشترین پاس گل در پیکان است. این بازیکن اما ۲ بازیکن دیگر را در کنار خود می‌بیند. مهدی مومنی و میثم رضاپور ۲ بازیکن دیگری هستند که در پیکان ۱۱ پاس گل داده‌اند.

پیشتازی جلالی 
نیمکت مربیگری پیکان در طول تاریخ نیمکت چندان پرثباتی نبوده است. باسابقه‌ترین مربی در این تیم مجید جلالی است. آقا معلم دومین مربی امتیازآور تاریخ لیگ برتر است. آقا معلم با ۱۰۵ امتیاز در پیکان رکورددار است. ساموئل دارابیان با ۷۱ امتیاز و بیژن ذوالفقارنسب با ۶۹ دیگر مربیان امتیازآور تاریخ لیگ برتر است. مجتبی حسینی مربی فعلی پیکان در فصل گذشته ۳۳ امتیاز در این تیم کسب کرد و در صورتی‌که عملکردی بهتر از فصل گذشته داشته باشد می‌تواند در جمع ۳ مربی برتر تاریخ پیکان جای گیرد.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط