۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

جزئیات دیدار ولی عهد پیشین اردن با فرمانده ارتش

بر اساس این فایل صوتی فرمانده ارتش ، به حمزه ولی عهد پیشین اطلاع می دهد که به برخی تجمعات و مراسمی که خط قرمزاست، وارد نشود. زیرا برخی مردم بیشتر از حد نیاز سخن می گویند وی آنها را به پیروی از برنامه های خارجی متهم کرد. الحنیطی از ولی عهد...

جزئیات دیدار ولی عهد پیشین اردن با فرمانده ارتش

بر اساس این فایل صوتی فرمانده ارتش ، به حمزه ولی عهد پیشین اطلاع می دهد که به برخی تجمعات و مراسمی که خط قرمزاست، وارد نشود.

زیرا برخی مردم بیشتر از حد نیاز سخن می گویند وی آنها را به پیروی از برنامه های خارجی متهم کرد.

الحنیطی از ولی عهد پیشین خواست دیدارهای خود را به نزدیکان محدود و از نوشتن برخی توییت ها خودداری کند.

اما حمزه ولی عهد پیشین درخواست های فرمانده ارتش را رد کرد و از وی خواست تا محل را زود ترک کند و وی را به تهدید کردنش در خانه خود متهم کرد.

الحنیطی گفته بود: آیا دلیل سوء مدیریت کشور و ناکامی ها من هستم؟ تو می دانی مسئول کیست، او کشور را و میراث پدران و اجدادم را از بین خواهد برد.

الحنیطی به شاهزاده گفت: او فقط پیام آور است و در پاسخ به سوالش که پیام رسان چه کسی است رئیس سازمان اطلاعات و مدیر امنیت عمومی را پیام رسان عنوان کرده بود در پایان نیز فرمانده ارتش به ولی عهد پیشین گفت که وی خطوط قرمز را پشت سر گذاشته است .

حمزه بن الحسین ولی عهد پیشین تاکید کرد به ارتباط با مردم کشورش ادامه خواهد داد و کسی نمی تواند وی را از آن بازدارد زیرا وی به الحسین بن طلال پدرش شاه فقید در حالی که در بستر مرگ بوده قول داده است .

دیوان پادشاهی اردن شامگاه دوشنبه نامه ی حمزه بن الحسین ولی عهد پیشین را منتشر کرد که خود را در اختیار برادر ناتنی خود ملک عبدالله دوم قرار داد و تعهد کرده به قانون اساسی اردن پایبند است و همواره یار و پشتیبان شاه و ولی عهد است.

بیانیه دیوان حاکی است امیر الحسن بن طلال عموی شاه اردن با شاهزاده حمزه تماس گرفته و وی تاکید کرده به سیره خاندان هاشمی و میراثی که شاه به شاهزاده حسن سپرده ، پایبند می ماند

در این نامه که امضای حمزه ولی عهد پیشین را دارد آمده با توجه به تحولات دو روز گذشته خود را دراختیار جناب شاه قرار می دهم .

حمزه ولی عهد پیشین متعهد شد به روش پدران و اجداد و میراث آنان پایبند می ماند و متعهد شد به قانون اردن عمل کرده و همواره یار و پشتیبان جناب شاه و ولی عهدش خواهم ماند .

"ایمن الصفدی " وزیر خارجه و معاون نخست وزیر اردن روز یکشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت نهادهای امنیتی با تحقیقات گسترده و مداوم، تحرکات ولی عهد پیشین و مقامات دیگر را که امنیت و ثبات کشور را هدف قرر داده و درراس آنان عوض الله رئیس پیشین دیوان سلطنتی والشریف حسن بن زید که در افکار عمومی اردن شناس نیست را زیر نظر داشتند.

وی افزود: این تحقیقات، تماس ها با گروههای خارجی درباره بهترین زمان برای اغاز اقدامات برای هدف قرار دادن امنیت اردن را زیر نظر گرفت و نهادهای امنتی در سایه این تحقیقات به شاه اردن توصیه کردند این فعالیت ها را متوقف و عوامل را به داداگاه امنیت دولت برای اقدامات قانونی ارجاع دهد پس از اینکه تحقیقات اولیه ثابت کرد این فعالیت ها و تحرکات به مرحله ای رسیده که مستقیما امنیت و ثبات کشور را هدف قرار داده است .

وی افزود: ملک عبدالله با حمزه ولی عهد پیشین تماس گرفته تا وی را از این فعالیت ها که برخلاف آداب و رسوم اردنی ها و خاندان هاشمی است ، منصرف کند.

وی تاکید کرد: همه اقدامات برای حفاظت از اردن اتخاذ خواهد شد و با حمزه نیز بر اساس قوانین خاندان هاشمی برخورد می شود.

افکار

مطالب مرتبط

آخرین اخبار