۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

تذکر نماینده مجلس به روحانی درباره عدم لغو مسافرت‌های نوروزی

به گزارش اندیشه معاصر؛ رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ فروردین) قوه مقننه در تذکر شفاهی خود گفت: به رئیس‌جمهور درباره تصمیم‌گیری برای مسافرت‌های نوروزی که منجر به بالا رفتن مرگ و میر و ...

تذکر نماینده مجلس به روحانی درباره عدم لغو مسافرت‌های نوروزی

به گزارش اندیشه معاصر؛ رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ فروردین) قوه مقننه در تذکر شفاهی خود گفت: به رئیس‌جمهور درباره تصمیم‌گیری برای مسافرت‌های نوروزی که منجر به بالا رفتن مرگ و میر و قرمز شدن شهرهای مختلف شد، تذکر می‌دهم.

وی در بخش دیگری از تذکر خود خطاب به رئیس‌جمهور و وزرای جهاد کشاورزی و صمت درباره گرانی و کمبود مرغ و روغن بیان کرد: آقای رئیس‌جمهور؛ آیا شما در ایران زندگی نمی‌کنید؟ به رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی درخصوص قیمت‌گذاری محصولات تضمینی کشاورزی از جمله گندم که قیمت آن ۴ هزار تومان اعلام شده و این مسئله باعث بی‌انگیزگی کشاورزان مبنی بر عدم تحویل محصول و تبدیل آن به خوراک دام و طیور شده است، تذکر می‌دهم.

نماینده گرگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین با تذکر  به وزیر نیرو درخصوص کمبود و ایجاد تنش آبی در استان گلستان و شهرستان گرگان، اضافه کرد: مطمئناً مردم گرگان همچون سال گذشته با کمبود آب مواجه خواهند شد.

**وزیر کشور صلاحیت فعالیت در این سمت را ندارد

احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکر شفاهی خود خطاب به هیأت رئیسه گفت: بنده همچنان بر ضرورت استیضاح وزیر کشور پافشاری می‌کنم و اجرای ماده (۲۲۱) آیین‌نامه داخلی مجلس را خواستارم ضمن اینکه در دوره دهم مجلس نیز جزو متقاضیان استیضاح وی بودم.

وی در همین راستا، افزود:از ابتدای شکل‌گیری مجلس یازدهم نیز بار دیگر درخواست استیضاح وزیر کشور را با رعایت تشریفات مربوطه به هیأت رئیسه تقدیم کردیم اما متأسفانه این موضوع در فراموشخانه هیأت رئیسه خاک می‌خورد.

نماینده تبریز در مجلس ادامه داد:ما ناچار شدیم درخواستی را با امضای ۶۰ نفر از نمایندگان ملت ایران تنظیم کرده و به رئیس قوه قضائیه تقدیم کنیم تا در دفاع از حقوق عامه به این موضوع رسیدگی کنند و تشکر می‌کنم از دستور اکید وی برای تشکیل کمیته‌ای خاص در این خصوص و تسریع روند رسیدگی و اعلام نتیجه را خواستارم.

وی یادآور شد: ثبت‌نام برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مراحل اجرایی خود را طی می‌کند و ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری هم از ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و با توجه به حساسیت زمانی این فراز از تاریخ انقلاب اسلامی اعلام می‌کنم که وزیر کشور صلاحیت فعالیت در این سمت را ندارد.

مطالب مرتبط