۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

مخالفت جمهوریخواهان با احیای برجام و لغو تحریم‌ها

​چند تن از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی از جمله جیم اینهوف، رهبر جمهوریخواهان در کمیته خدمات مسلح سنا، مارکو روبیو، نایب رئیس کمیته اطلاعات سنا، پت تومی، رهبر جمهوریخواهان در کمیته بانکداری سنا امروز در نامه‌ای به جو بایدن ، رئیس جمهور ...

مخالفت جمهوریخواهان با احیای برجام و لغو تحریم‌ها

​چند تن از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی از جمله جیم اینهوف، رهبر جمهوریخواهان در کمیته خدمات مسلح سنا، مارکو روبیو، نایب رئیس کمیته اطلاعات سنا، پت تومی، رهبر جمهوریخواهان در کمیته بانکداری سنا امروز در نامه‌ای به جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا از دولت خواستند تا رویکرد خود را نسبت به ایران بازبینی کند. زیرا طبق اخبار اخیر، آمریکا ممکن است بعضی تحریم‌های غیرقانونی ایران را لغو کند تا ایران دوباره به برجام برگردد.

سناتورها در این نامه مدعی شدند: «ما از گزارش‌های اخیر مبنی بر اینکه آمریکا ممکن است به زودی تحریم‌های ایران را لغو کند تا ایران به تعهدات برجامی برگردد، بسیار نگرانیم. ما با هر تلاشی برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک که ترامپ سه سال پیش از آن خارج شد و یا هر معامله‌ای که امتیازات یک طرفه‌ای به ایران بدهد، مخالفیم. معتقدیم این امر باعث تضعیف امنیت آمریکا و متحدان و شرکای ما خواهد شد.»

در ادامه این نامه آمده است: «ما امیدواریم که با دولت شما همکاری کنیم و مانع از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای شویم.»

این نامه به دنبال نامه جداگانه‌ای است که در تاریخ ۲۶ فوریه جمهوریخواهان برجسته سنا ارسال کردند.

کمیته امنیت و امور دولتی از بایدن خواست که اشتباهات گذشته را با ایران تکرار نکند و خط مشی جمهوریخواهان را برای مقابله با چالش ایران پیش گیرد!

مقامات ایران بار‌ها تاکید کرده‌اند که تمامی تحریم‌ها چه آن‌ها که در ضمیمه شماره یک برجام آمده و چه تحریم‌هایی که ذیل عناوین دیگر همچون ادعای حمایت از تروریسم و اشاعه در دوره ترامپ بر ایران تحمیل شده‌اند، باید لغو شوند؛ در غیر این صورت ایران به اقدامات خود بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی و قانون مجلس ادامه خواهد داد.

افکار

مطالب مرتبط

آخرین اخبار