۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

مصوبه ستاد کرونا درباره تعطیلی اصناف را بارها ابلاغ کرده‌ایم

دبیرکل اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بارها مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را به صنوف ابلاغ کرده ایم، گفت: کلیه صنوف و مشاغل گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ در شهرهای قرمز تعطیل هستند. محمدباقر مجتبایی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد انتقاد معاون ک...

مصوبه ستاد کرونا درباره تعطیلی اصناف را بارها ابلاغ کرده‌ایم
مصوبه ستاد کرونا درباره تعطیلی اصناف را بارها ابلاغ کرده‌ایم

دبیرکل اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بارها مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را به صنوف ابلاغ کرده ایم، گفت: کلیه صنوف و مشاغل گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ در شهرهای قرمز تعطیل هستند.

محمدباقر مجتبایی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد انتقاد معاون کل وزارت بهداشت که امروز گفته «به عنوان دستگاه ناظر گلایه داریم چرا که در شهرهای قرمز هنوز مشاغل تعطیل نشدند و خیلی از پاساژها و رستوران‌ها باز هستند»، اظهار داشت: اتاق اصناف بارها مصوبات مربوط به ستاد ملی مقابله با کرونا را به صنوف و مشاغل ابلاغ کرده است و حتی دیروز و پریروز نیز مجدد مصوبه را به صنوف ابلاغ کردیم.

دبیرکل اتاق اصناف ایران افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا به دلیل شرایط خاص کشور هر چند روز یک بار در رنگ بندی شهرها بازنگری می‌کند و ما هر چند روز یک بار شاهد تغییر رنگ شهرها هستیم. منتهی با توجه به ابلاغ چند باره مصوبه مشاغل و صنوف متوجه هستند که چه زمانی باید تعطیل باشند.

وی یادآور شد: نه تنها کلیه صنوف بلکه کلیه مشاغل کشور مکلف هستند که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، نسبت به تعطیلی و بازگشایی واحد خود اقدام کنند.

مجتبایی افزود: در شرایط قرمز، کلیه صنوف گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ تعطیل و در شرایط نارنجی کلیه صنوف گروه شغلی ۳ و ۴ باید تعطیل باشند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: اگر در شرایط نارنجی، واحد مربوط به گروه شغلی ۳ و ۴ باز باشند مشمول پلمب به مدت یک هفته و اگر در شرایط قرمز، واحد مربوط به گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ باز باشند مشمول پلمب به مدت ۲ هفته می‌شوند.

وی ادامه داد: مدت تعطیل بودن صنوف نیز بستگی به زمان تغییر رنگ بندی شهر دارد و در صورت مشاهده تخلف، بازرسین برخورد لازم را می‌کنند.

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار