۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶

مجمع خادمان قرآن دانشگاه های کشور افتتاح می شود

مجمع خادمان قرآن دانشگاه های کشور افتتاح می شود رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از افتتاح مجمع خادمان قرآن دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور همزمان با سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، دکتر روح ا...

مجمع خادمان قرآن دانشگاه های کشور افتتاح می شود

مجمع خادمان قرآن دانشگاه های کشور افتتاح می شود

مجمع خادمان قرآن دانشگاه های کشور افتتاح می شود

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از افتتاح مجمع خادمان قرآن دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور همزمان با سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر روح الله علی نژاد عمران امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد درباره مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: مرحله اختتامیه این دوره از جشنواره قرآن و عترت دانشجویان به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می شود.

وی افزود: در این دوره برگزیدگان در ۸ بخش و ۳۳ رشته به رقابت پرداختند. در واقع جشنواره ملی محل اصلی رقابت برگزیدگان دستگاه های دانشگاهی کشور است.

علی نژاد افزود: برگزیدگان از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و دانشگاه فرهنگیان هستند و جشنواره ملی آخرین آوردگاهی است که برگزیدگان قرآنی با یکدیگر رقابت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برگزیدگان جشنواره ملی به نوعی نماینده ایران اسلامی برای شرکت در جشنواره بین المللی قرآن کریم دانشجویان جهان اسلام هستند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت یادآور شد: جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان از سال ۶۴ در کشور به اهتمام جهاد دانشگاهی آغاز شد و ۲۴ دوره به صورت دبیرخانه دائم در مجموعه جهاد دانشگاهی برگزار شد و پس از آن با شکل گیری شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی دانشگاهیان در مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بنا شد جشنواره ملی به صورت گردشی بین دستگاه ها در واقع میزبانی شود.

وی اظهار داشت: وزارت بهداشت سومین بار است که میزبانی این جشنواره را برعهده گرفته است و امیدواریم بتوانیم میزبانی شایسته باشیم. اختتامیه سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور یکشنبه ۲۲ فروردین ماه در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران را برگزار می کنیم.

علی نژاد افزود: برگزیدگان در هر رشته ۳ نفر هستند و حدود ۱۳۰ نفر برگزیده هستند که به دلیل محدودیت های کرونایی صرفا از برگزیدگان تهرانی دعوت شده است. مابقی برگزیدگان به صورت مجازی مراسم اختتامیه را دنبال می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه از وزیر بهداشت، وزیر علوم، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و روسای دانشگاه ها دعوت به عمل آمده است.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: امیدواریم در مراسم اختتامیه شاهد شکل گیری افتتاح مجمع خادمان قرآن دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور باشیم. این برنامه ویژه مراسم اختتامیه جشنواره است و یک رسالت تازه ای برای برگزیدگان پیش رو خواهد داشت.

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار