۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

برجام، صنعت هسته‌ای را متوقف نمی‌کند

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: مراسم روز انرژی اتمی روز ۲۱ فروردین برگزار می شود که با حضور رییس‌جمهور خواهد بود و در آن ۱۳۳ دستاورد در نمایشگاه این روز رونما...

برجام، صنعت هسته‌ای را متوقف نمی‌کند

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: مراسم روز انرژی اتمی روز ۲۱ فروردین برگزار می شود که با حضور رییس‌جمهور خواهد بود و در آن ۱۳۳ دستاورد در نمایشگاه این روز رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال اقدامات بر روی داروی معالجه سرطان پروستات هستیم و این دارو این بیماری را درمان می کند. ۲۰۰ میلیون یورو تجهیزات مرکز ملی یون درمانی در استان البرز راه اندازی می‌شود که برخی سرطان ها را درمان می‌کند و این مرکز جزو ۶ مرکز جهانی است و در غرب آسیا بی نظیر است.

صالحی تاکید کرد: با برجام نه صنعت هسته‌ای متوقف می شود و نه کند می شود. ما در این مورد قسم‌ هم خوردیم و الان دارید می‌بینید.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما ۱۵ سانتریفیوژ داریم که تولید غنی سازی می کنند در حالی که در سال ۹۲ فقط با ir1 غنی سازی میکردیم و الان ۱۶۵۰۰ سو ظرفیت غنی سازی داریم، تصریح کرد: متوسط تولید کیک زرد ما قبل از برجام ۴ یا ۵ تن بود اما الان به ۳۵ تن رسیده است.

وی در مورد جلسه کمیسیون مشترک برجام گفت: همانطور که آقای عراقچی گفتند و کارشناسان ما که آنجا بودند جلسه خوبی بوده است. ما فعلا موضوع گام به گام نداریم و من هم در این مورد چیزی نشنیدم.

صالحی در مورد دلایل حضور گروه های فنی سازمان انرژی اتمی در نشست کمیسیون مشترک برجام اظهار داشت: گروه های فنی که آنجا هستند برای این است که لیست تحریم های ترامپ را در آوردند و اقدامات ما را مرور می‌کنند.

افکار

مطالب مرتبط

آخرین اخبار