۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

موج ضد اماراتی در میان کاربران عربستانی

کاربران عربستانی از روز گذشته (دوشنبه) به طور گسترده هشتگ «مقاطعه الامارات» (تحریم امارات) را در شبکه‌های اجتماعی به کار می‌برند. کاربران به خصوص در شبکه اجتماعی توئیتر در نوشته‌های خود به اقدامات و جرائم امارات متحده عربی در کشورهای عربی...

موج ضد اماراتی در میان کاربران عربستانی

کاربران عربستانی از روز گذشته (دوشنبه) به طور گسترده هشتگ «مقاطعه الامارات» (تحریم امارات) را در شبکه‌های اجتماعی به کار می‌برند.

کاربران به خصوص در شبکه اجتماعی توئیتر در نوشته‌های خود به اقدامات و جرائم امارات متحده عربی در کشورهای عربی و غرب آسیا پرداخته و نسبت به دخالت‌های این کشور در امور داخلی و به خطر انداختن امنیت ملی عربستان هشدار دادند.

«سعود الفوزان» نویسنده روزنامه الشرق الاوسط و نزدیک به محمد بن سلمان در صفحه توئیتر خود تصویر یک محصول صادراتی امارات در عربستان را توئیت کرده که بر روی آن نوشته شده است: «این محصول برای استفاده در امارات متحده عربی نامناسب است. فقط برای صادرات».

او سپس نوشت: «آیا برادران ما می‌خواهند ما را بکشند؟ ما جز احترام و قدردانی چیز دیگری برای امارات و مردمش نمی‌خواهیم و همواره می‌گوییم که امارات از ماست.» الفوزان پس از ساعاتی توئیت خود را حذف کرد.

همزمان کاربران عربستانی در صفحات مجازی خود به بیان تجربه خود از کالاهای اماراتی و تمامی محصولاتی که عدد ۶۲۹ بر روی بارکد آن‌ها وجود دارد (بارکد مخصوص تولیدات امارات) یا از مبدأ منطقه تجاری «جبل علی» (در مجاورت دبی) وارد عربستان شده، پرداختند.

این برای اولین بار نیست که عربستانی‌ها به انتقاد از کالاهای اماراتی می‌پردازند. در دسامبر سال ۲۰۲۰ نیز همین مسأله در شبکه‌های اجتماعی عربستانی مطرح شد که با واکنش شیخ نشین دبی همراه شد و دولت این شیخ نشین مدعی شد که انتقادات از محصولات اماراتی از خارج عربستان هدایت می‌شود.

علاوه بر این عده‌ای دیگر از کاربران عربستانی با درج هشتگ «تحریم امارات» به توافقنامه سازش ابوظبی با رژیم صهیونیستی و اقدامات امارات در کشورهای پرداختند.

«ترکی الشهلوب» از فعالان شبکه‌های مجازی عربستان نوشته است: «امارات را تحریم می‌کنیم چون با همه ادیان با تسامح برخورد می‌کند.»

«وسام العامری» دیگر کاربر عربستان نیز نوشته است که به لدیل حجم ضربه و خسارتی که امارات به کشورهای عربی و مسلمان و تمامی بشریت وارد کرده، تحریم کالاهای اماراتی یک واجب شرعی و اخلاقی است. او همچنین نوشت که کالاهای اماراتی را تحریم کرده و جامعه خود را از پاک نگه دارید.


برای اینکه دیگر اینچنین خیانت‌هایی تکرار نشود، امارات را تحریم کنید

کاربر دیگری نوشته است که نباید فراموش کرد که بن زاید اولین فردی بود که از امانوئل ماکرون در ماجرای اهانت به اسلام و پیامبر اکرم (ص) حمایت کرد.

برخی کاربران نیز به نقش امارات در سیاست خارجی عربستان سعودی اشاره کرده و نوشته‌اند که امارات محرک بخش قابل توجهی از سیاست‌های مخرب ریاض در منطقه است.

چندی پیش مرکز پژوهش‌های امنیت و سیاست خارجی آلمان در گزارشی نوشته بود که امارات نقش تحریک کننده دولت عربستان سعودی در تمامی تحولات و رخدادهای منفی در منطقه را دارد و ابوظبی پس از جریان‌های موسوم به بهار عربی، سیاست خارجی و امنیتی فعالی را در پیش گرفت و در راستای مقابله با اسلام سیاسی چه از نوع اهل سنت و چه تشیع تمام تلاش خود را به کار بسته است.

پیش از این رسانه‌ها بارها به نقش «محمد بن زاید» به عنوان الکوی «محمد بن سلمان» در سیاست داخلی و خارجی پرداخته و نوشته‌اند که ولی‌عهد ابوظبی به نوعی معلم ولی‌عهد سعودی محسوب می‌شود.

افکار

مطالب مرتبط

آخرین اخبار