۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵

راز موفقیت پرسپولیس در لیگ برتر لو رفت+جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از خبرورزشی،راز موفقیت پرسپولیس در لیگ برتر لو رفت+جزئیات. سرخ پوشان پایتخت بعد از ۵ فصل قهرمانی پشت سر هم و کشب جام های مختلف، در فصل گذشته قافیه را به رقیب سنتی باخت و نتوانست برای ششمین سا...

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل النصر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از خبرورزشی،راز موفقیت پرسپولیس در لیگ برتر لو رفت+جزئیات. سرخ پوشان پایتخت بعد از ۵ فصل قهرمانی پشت سر هم و کشب جام های مختلف، در فصل گذشته قافیه را به رقیب سنتی باخت و نتوانست برای ششمین سال متوالی جام قهرمانی را بالای سر ببرد. تیم یحیی اما در این فصل با توپ پر بازی ها را شروع کرد و تا پایان هفته شانزدهم بهترین نتایج را کسب کرد و صدرنشین لیگ محسوب می شود. پرسپولیس در فصل گذشته در بعضی از پشت ها بازیکنان خوبی نداشت و در نقل و انتقالات هم خریدهای مناسبی نکرد تا در نهایت پشت سر استقلال به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کند.

اوضاع پرسپولیس در این فصل نسبت به سال قبل کاملا متفاوت  و این تیم تغییرات زیادی کرده است. جدا از خریدهای بسیار خوب و داشتن بازیکنان باکیفیت در هر پست، عملکرد فوق العاده بیرانوند درون دروازه و خط دفاعی این تیم که باعث شده بهترین خط دفاعی لیگ از آن تیم گل محمدی باشد، یک موضوع مهم هم در نتیجه گرفتن و صدرنشینی پرسپولیس در این فصل دخیل بوده است. اتفاقی که در فصل گذشته شاهد آن نبودیم و سرخ پوشان متحمل ضرر زیادی شدند.

نکته قابل توجه در ترکیب این فصل پرسپولیس به ثبات این تیم برمی گردد و یحیی معمولا ترکیب تیمش را تغییر نمی دهد، مگر اینکه بازیکنی مصدوم و یا محروم شود. پرسپولیس فصل پیش در خط دفاعی، تغییرات پرتعدادی داشت. آن ابتدا فصل را با سیستم ۴ دفاعه آغاز کردند و حامد لک، دروازه‌بان اصلی تیم بود. از هفته چهارم، پرسپولیس با سیستم سه دفاعه وارد زمین شد و بوژیدار رادوشویچ، جای لک را درون دروازه گرفت. پرسپولیس هفته ششم، دوباره به سیستم ۴ دفعه برگشت و حامد لک جایگاهش را پس گرفت. در فصل گذشته و در پست مدافع میانی فرشاد فرجی، جلال حسینی و علی نعمتی بارها با هم جابجا شدند.

در سمت راست مهدی شیری و سیامک نعمتی و در سمت چپ، سعید آقایی و وحید امیری جای‌شان را با هم عوض می‌کردند. این فصل، پرسپولیس ثبات فوق‌العاده‌ای در خط دفاعی داشته است. علیرضا بیرانوند به عنوان دروازه‌بان، مرتضی پورعلی‌گنجی و گیورگی گولسیانی به عنوان مدافع میانی و علی نعمتی در نقش مدافع چپ بجز زمان مصدومیت یا محروم شدن جایگاه تغییر ناپذیری دارند.

در سمت راست هم فقط چند بازی، دانیال اسماعیلی‌فر به خط هافبک رفته و در سایر بازی‌ها، مدافع راست خط دفاع ۴ نفره گل‌محمدی بوده است.در خط میانی سرلک عنصر ثابت بوده و ترابی و صادقی هم همین وضعیت را داشتند. در خط حمله هم تا وقتی لوکادیا در ایران بود، مهاجم فیکس پرسپولیس به حساب می آمد و یحیی از مهاجم دیگری در ترکیب اصلی استفاده نمی کرد. هرچند بعضی اوقات مسائلی رخ می دهد که تغییر اجتناب ناپذیر است، ولی گل محمدی از تجربه ای که در فصل گذشته به ضرر خودش و تیمش شد درس گرفته و تیمش را تا جاییکه ممکن است با کمترین جابه جایی به مصاف رقبا می فرستد.

با توجه به ترکیب این فصل پرسپولیس و البته حاشیه امنی که این تیم برای خودش در صدر جدول ایجاد کرده ،به نظر یحیی و تیمش بیشترین شانس را برای کسب عنوان قهرمانی در این فصل دارند و می توانند ششمین قهرمانی خود را در ۷ سال اخیر تجربه کنند که رکوردی فوق العاده به حساب می آید.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار