۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵

برگزاری مرحله کشوری مسابقات معارفی قرآن کریم به میزبانی استان قم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در نشستی که با موضوع چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار شد، از برگزاری این مسابقه در قم خب...

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری،

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در نشستی که با موضوع چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار شد، از برگزاری این مسابقه در قم خبر دارد و بیان داشت: افتتاحیه این مسابقات از ساعت ۹ الی ۱۱ روز ۸ بهمن‌ماه برگزار و روز ۹ بهمن‌ماه مسابقات در بخش خواهران در همه رشته‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲ ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اشاره به برگزاری این مسابقه در بخش برادران از ساعت ۸ الی ۱۲ روز ۱۱ بهمن‌ماه افزود: آزمون کتبی هم در بخش برادران و خواهران ۸ بهمن‌ماه از ساعت ۱۵ پی گیری خواهد شد.وی با اشاره به مراسم اختتامیه این مسابقات در روز ۱۱ بهمن‌ماه از ساعت ۹ الی ۱۱ اظهار داشت: در روز اختتامیه، استاد نقیب رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآنی سخنرانی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: از دیگر سخنان این مراسم، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه خواهد بود.وی با اشاره به شرکت ۳۰ هزار نفر در چهار مرحله در حوزه معارفی این مسابقات همچون قرآن، نهج البلاغه و…. بیان داشت: درحال حاضر در مرحله نهایی کشوری نیز رقابت میان ۷۴ نفر در ۲ بخش آقایان و بانوان دنبال می‌شود. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به این که برای اولین بار است که سازمان اوقاف به محتوای قرآن ورود پیدا کرده است، بیان داشت: همه تلاش است این دوره از مسابقات به از سوی این استان بهتر از دوره‌های گذشته ارائه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به تلاش برای راه اندازی دبیرخانه این بخش مسابقات معارفی در قم، افزود: این مسئله مهم یکی از اهداف مهم برگزاری این مسابقه در قم چرا که استان ما ظرفیت بالایی دربخش معارفی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه دارد.مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: هدف دیگر این مسابقه انتقالپیام‌های قرآنی و اهل‌بیت(ع) از ایران به جهان اسلام است. این امر برای ما بسیار مهم است چرا که رهبر انقلاب نیز در مراحلی پیام هایی به جوانان اروپایی برای توجه به مبانی اسلام داشته اند.وی بیان داشت: انتقال پیام معارفی از قم و ایران به جوانان اروپا برای کشور بسیار مهم خواهد بود و ما هم برای تحقق این امر مهم تلاش زیادی خواهیم کرد چرا که جهان تشنه معارف قرآنی و اهل بیتی می باشند.

.وی بیان داشت: اما این در حالی است که اسلام ناب و ایران اسلامی همواره مورد هجمه دشمن استکبار بوده و در این هجمه ها در تلاش هستند که مبانی اسلام ناب به جوانان و مردم اروپا نرسد.وی نقش رسانه را در تحقق این امر بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: این سازمان برای برگزاری مسابقات قرآنی و انتقال مفاهیم و محتوا و رساندن آن به گوش جهانیان، نگاه ویژه ای به رسانه دارد و انتظار هم این است رسانه های بیدرای و شنیداری قم در انتقال این امر مهم به کمک این رسانه مهم بیایند

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار