۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴

انتقادهای تند ستاره سابق استقلال از ساپینتو و غلامپور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از ورزش۳،انتقادهای تند ستاره سابق استقلال از ساپینتو و غلامپور.  رضا حسن زاده مدافع سابق استقلال و مرد نفوذ ناپذیر دژ دفاعی در دوره‌ایست که این تیم قهرمان آسیا شد. حسن‌زاده در مصاحبه با ورزش ...

از باشگاه استقلال چخبر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از ورزش۳،انتقادهای تند ستاره سابق استقلال از ساپینتو و غلامپور.  رضا حسن زاده مدافع سابق استقلال و مرد نفوذ ناپذیر دژ دفاعی در دوره‌ایست که این تیم قهرمان آسیا شد. حسن‌زاده در مصاحبه با ورزش سه، بدون اغماض درباره مشکلات تیمی و فنی آبی‌ها صحبت می‌کند و عقیده دارد ذهنیت تیم و بازیکنان در مسیر قهرمانی نیست.
این گفت و‌ گو‌ را در زیر بخوانید:

مدافعان استقلال با مهاجمان حریف مهربان برخورد می‌کنند

اگر بخواهیم نگاه منصفانه‌ای داشته باشیم و نظر قطعی در خصوص چرایی افت استقلال در هفته‌های اخیر دهیم باید یک عامل را دخیل بدانیم؛ خب ما در کوران مسابقات لیگ، شاهد وقفه طولانی مدت در برگزاری مسابقات آن به خاطر بازی‌های جام جهانی بودیم، تیم به مانند دوران آماده‌سازی پیش فصل، مجددا یک دوره بدنسازی پشت سر گذاشت و چند دیدار دوستانه برگزار کرد. این پروسه، چه بخواهیم و چه نه، تیم را دچار افت و از شرایط آرمانی‌اش دور می‌کند.بعد از دربی که در نهایت با تساوی به پایان رسید، نقاط ضعف خط دفاعی استقلال تقریبا مشخص شد، بعد از این دیدار تا الان که فکر می کنم چهار بازی دیگر انجام دادیم، متاسفانه ایرادات خط دفاعی ما رفع نشده است. از سوی دیگر اضافه شدن سیاوش یزدانی هم هیچ کمکی به تیم نکرد و آن چیزی که از سیاوش یزدانی انتظار داشتیم را در این چند بازی ندیده‌ایم. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است که مدافعان میانی ما با مهاجمان‌ تیم حریف کمی مهربانانه برخورد می‌کنند و طرز فکرشان بچگانه‌ شده است. متاسفانه شرایط را رصد نمی‌کنند و نمی دانند در هر موقعیت چه واکنشی باید نشان دهند‌ به همین دلیل مهاجمان تیم حریف خیلی راحت حرکت می‌کنند و هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

ساپینتو چیزی به فوتبال بازیکنانش‌ اضافه نکرده

اگر پنج بازی آخر استقلال را بررسی کنیم، می‌بینیم ما برد هم داشته‌ایم اما برد دلچسبی نبوده است و یا شاهد بازی زیبایی از سوی تیم نبوده‌ایم‌. بازیکنان همان‌ نفراتی هستند که ساپینتو از اول فصل با آنها کار کرده و اگر بخواهد مدعی شود که آنها بازیکنان مورد نظر من نیستند، این ادعا غیر قابل قبول و حتی به نوعی احجاف در حق نفرات تیم است. چرا که او شرایط بازیکنان و تیم را می‌دانست و با آگاهی قبلی، مسئولیت فنی استقلال را پذیرفت. به نظرم  ایجاد تغییرات زیاد در ترکیب تیم، یکی دیگر از ایرادات ساپینتو است‌. استقلال در هر بازی با یک ترکیب متفاوت وارد میدان می‌شود و طبیعتا وقتی تغییرات در ارنج‌ زیاد باشد، به همان نسبت هم ناهماهنگی بین بازیکنان بیشتر می‌شود.

ترکیب ساپینتو تعادل ندارد

ما در روزگاری که بازی می‌کردیم با شرایط مختلفی روبه‌رو شدیم. بعد از پایان دوران فوتبالی مربی‌گری کردیم و در کلاس‌های بین‌المللی هم حضور داشتیم. به نظرم در ترکیب و بازی تیم باید تعادل وجود داشته باشد و شرایط باید پنجاه، پنجاه باشد. تعادل پنجاه، پنجاه، بدین معنا است‌ که‌ وقتی در ترکیب ۵۰ درصد بازیکنان تدافعی حضور دارند، ۵۰ درصد هم دیگر را باید بازیکنانی در ترکیب قرار دهیم که حالت هجومی و نفوذی خوبی داشته باشند. اما این تعادل در ترکیب استقلال حفظ نیست، بعضا شاهد هستیم ۷۰ درصد ترکیب را بازیکنان قدرتی تشکیل می‌دهند و ۳۰ درصد را بازیکنان هجومی. خب طبیعتا نمی‌توانند آن چیزی که مطلوب و مورد نظر ما است را رقم بزنند‌، چرا که توان  نفرات قدرتی بیشتر برای قطع توپ حریف است.

اگر قرار باشد هر بازی بباریم، نام ما دیگر استقلال نیست!

مهدی قایدی و محمد محبی اگر که آماده هم نباشند، باید در مقابل سپاهان از ابتدا به میدان می‌رفتند چرا که بودن آنها در ترکیب حداقل چهار بازیکن سپاهان را در زمین خودش نگه می‌داشت و تعداد نفرات سپاهان در حمله کمتر می‌شد، جدا از این موضوع این دو بازیکن وقتی صاحب توپ می‌شوند حرکات نفوذی بسیار خوبی دارند. نه اینکه ما در این بازی موقعیت نداشتیم، استقلال در این بازی چند موقعیت از روی اشتباه بازیکنان آنها به دست آورد اما اگر قرار باشد در هر بازی که توپ‌هایمان‌ به گل تبدیل نمی‌شود، بازنده باشیم. دیگر نمی‌توانیم بگوییم نام این تیم استقلال است.
ما در مقابل مس رفسنجان هم خوش شانس بودیم که گل نخوردیم.

وقتی بی تفاوتی بازیکنان را می‌بینم، قلبم درد می‌گیرد

بچه های تیم از نظر روحی و انگیزشی افت بسیار افت کردند، وقتی که استقلال نتیجه یک بازی را واگذار می‌کند، انگار که برای بازیکنان هیچ اهمیتی ندارد که استقلال بازی را باخته‌ است. در صورتی که قلب هواداران از جمله خودم با هر شکست استقلال درد می‌گیرد. به نظرم شرایط به هر شکل فراهم است، آقای فتح‌الله‌زاده هم واقعا دارد زحمت می‌کشد که مطالبات و حقوق بازیکنان، کادرفنی و آنهایی که از باشگاه طلبکارند را پرداخت کند، من در جریان امور هستم و می‌دانم که با وجود اینکه دستش‌ چندان پر نیست، دارد تلاش می‌کند که مشکلات باشگاه استقلال را از نظر مالی مرتفع کند‌، وقتی این شرایط و نوع بازی بچه ها را می‌بینیم، واقعا قلب‌مان به درد می‌آید. اما برای بازیکنان باخت تیم بی اهمیت شده است.

بازیکنان زیادی افت کرده‌اند

باید از سیاوش یزدانی انتقاد کنم و بپرسم چرا وقتی مهاجم حریف هیج خطری در محوطه جریمه نداشت، مرتکب خطای پنالتی شد؟
ما به بازیکنان رده سنی پایین تر همیشه این نکته را گوشزد می‌کردیم که وقتی مهاجم در محوطه ۱۸ قدم خطری ندارد، نیازی به دفع توپ او نیست. اشتباه فردی برای همه بازیکنان پیش می‌آید اما این اشتباه برای بازیکنان کم تجربه است نه مدافع با تجربه‌ای که فصل قبل همراه با استقلال بدون شکست قهرمان لیگ شده است‌.
کیفیت فوتبالی سیلوا هم به نسبت فصل گذشته  دچار افت شده، فضای زیادی بین مدافعان میانی ما وجود دارد و همچنین پوشش بین فاصله خط میانی و مدافعان خیلی ضعیف است.
حردانی و کوین یامگا نیز افت کرده‌اند. یامگا در زمان حرکت تنها است و کسی کنارش نیست که از او حمایت کند.فاصله زیاد بین خطوط و همچنین افت کیفی آنها به نسبت فصل قبل باعث شد، بازیکنان استقلال در بازی با سپاهان نتوانند چهار تا پاس سالم به یکدیگر بدهند، فقط توپ را به جناحین می‌بردند و در نهایت بدون هدف فقط زیر توپ می‌زدنند.

سیاوش در حد تیم ملی است 

شخصا اعتقادی به کم کاری بازیکنان در فوتبال ندارم، به نظرم  اگر یک بازیکن در دیدار پخش زنده که طبیعتا همه دارند این بازی را تماشا می‌کنند، بخواهد کم کاری کند، فقط خودش آسیب می‌بیند و نابود می‌شود. این صحبت‌ها و حاشیه‌ها را که می‌گویند فلان بازیکن در یک بازی، تعمدا اشتباه کرده است که مربی تیمش برکنار و مربی دیگری جایگزین شود، کاملا تکذیب می‌کنم. سیاوش یزدانی همان بازیکنی که است که فصل گذشته از جانش برای استقلال مایه گذاشته، نمی‌شود که همه چیز را فراموش کنیم به این خاطر که این اشتباه را مرتکب شد، به هیچ وجه این مسائل را قبول ندارم. سیاوش یک بازیکن بزرگ و در حد تیم ملی است. این مسائل شوخی نیست که یک بازیکن با خودش بگوید من نمی‌خواهم بازی کنم یا کم کاری کنم تا فلانی اخراج شود، اصلا شاید مربی بعدی که می‌آید، نام سیاوش را در لیست مازاد قرار دهد. یک بازیکن وقتی وارد زمین می‌شود تمام توان خود را می‌گذارد.

غلامپور دستیار اصلی ساپینتوست! 

شما از کجا می‌دانید که سیاوش مقصر است، شاید تقصیر از ساپینتو باشد که با جار و جنجالی که در کنار خط راه می‌اندازد، به بازیکنان داخل زمین استرس وارد می‌کند. خدا را شکر بهزاد غلامپور هم با او همراهی می‌کند و در هر بازی یکی از آنها اخراج می‌شوند.چه موقعی نیمکت استقلال به این شکل بوده است؟مگر بازی محلات است که با هر سوت داد و فریاد کنیم که تصمیمات‌ داور به سود ما شود؟این یک لیگ حرفه‌ای است و فرهنگ لیگ برتر همه جوره باید حفظ شود.
از خسرو حیدری توقعی خیلی بیشتر دارم، خسرو وقتی می‌بیند که چینش ترکیب اشتباه است باید بدون ترس و با جسارت نظر خودش را به ساپینتو بگوید، به هر حال حیدری به مراتب شناخت بیشتری از فوتبال ایران دارد.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار