۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳

سقوط سیاوش یزدانی در استقلال با شیب تند!/ دکتر جان؛ چه شد که ناگهان چنین شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سیاوش یزدانی، مدافع باشگاه استقلال که اندکی پیش از شروع بازی‌های جام جهانی می‌رفت تا خودش را به‌عنوان یکی از بهترین مدافعان ایران در قطر مطرح کند، به‌ناگاه با شیب تندی به سمت سقوطی ناخواسته حرکت ک...

بُن بَست نقل و انتقالاتی استقلال / بازگشت یاغی پُرحاشیه به جمع آبی پوشان منتفی شد / تلاش ساپی و سردار، با ی کاغذ بی ثمر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سیاوش یزدانی، مدافع باشگاه استقلال که اندکی پیش از شروع بازی‌های جام جهانی می‌رفت تا خودش را به‌عنوان یکی از بهترین مدافعان ایران در قطر مطرح کند، به‌ناگاه با شیب تندی به سمت سقوطی ناخواسته حرکت کرد. او در استقلال تبدیل به یکی از ستون‌های تدافعی تیم شده بود و فاکتور مهمی در موفقیت تیم فرهاد مجیدی به‌شمار می‌رفت. بااین‌حال، داستان خدمت سربازی او از راه رسید و این بازیکن درحالی‌که نقل و انتقالات را از دست داده بود، به باشگاه ملوان پیوست. در آنجا هم به دو دلیل که یکی آمادگی این تیم لیگ یکی و دیگری نداشتن روحیه مناسب عنوان شد، فرصت بازی‌کردن را از دست داد تا دیگر خبری از مدافع جسور و جوانی که استقلالی‌ها به‌واسطه تحصیل او در مقطع دکترا، «دکتر» صدایش می‌زنند، نباشد.

او بعد از اتمام خدمت سربازی‌اش دوباره به استقلال برگشت، ولی این بار از آنجا که دیر اضافه شده بود و سرمربی هم تغییر کرده بود، دیگر خبری از حضورش در ترکیب اصلی نبود. دیگر مدافعان استقلال به‌خوبی داشتند بازی می‌کردند و کسی چندان نیازی به دکتر نداشت. البته که سیاوش یزدانی سرانجام بعد از مدت‌ها دوری در هفته سیزدهم و در بازی مقابل صنعت نفت آبادان به میدان رفت. یزدانی البته در بازگشت هم چندان از حواشی دور نبود. او پیش‌تر و در اوایل نیم‌فصل نخست به دلیل انتشار یک توییت درباره جشن تولد سرمربی استقلال و کنایه‌هایی که به ساپینتو زده بود، از جمع آبی‌ها کنار گذاشته شد، اما در نهایت به تیم برگشت. آن زمان این مدافع از سرمربی و آنهایی که برای مربی جشن تولد گرفته بودند، انتقاد کرده بود که با توجه به اتفاقات رخ‌داده در ایران، برگزاری جشن چندان کار صحیحی نبوده است.

اگرچه همان روزها عنوان شد که ساپینتو دیگر با یزدانی چپ افتاده و قرار نیست به او بازی دهد ولی اتفاقات ادامه فصل به‌گونه‌ای رقم خورد که او نه‌تنها در ترکیب بازی کرد بلکه در میان مصدومان زیادی که روی دست سرمربی مانده بود، در دیدار حساس هفته قبل برابر سپاهان، ریکاردو ساپینتو بازوبند کاپیتانی را هم به دست او بست و راهی میدانش کرد. اتفاقی که حالا دودش در چشم سیاوش رفته، چون همین روز گذشته باشگاه استقلال خبر داد که سرمربی پرتغالی، این مدافع را کنار گذاشته است. ماجرا از این قرار است که کاپیتان استقلال در اصفهان قرار بود یکی از شگفتی‌های این بازی باشد. غیبت حسین حسینی، روزبه چشمی و عارف غلامی باعث شد بازیکنی که بازوبند را در اصفهان به بازو خواهد بست، به یک معما تبدیل شود. کاپیتان استقلال در این بازی اما بیش از بستن بازوبند شگفتی آفرید.

ورود سیاوش یزدانی با بازوبندی بر بازوانش این تصور را به‌وجود آورد که در روز غیبت حسین حسینی او قرار است هم کاپیتان تیم باشد و هم ستون دفاعی استقلال در اصفهان تا تیمش را بدون گل خورده از زمین خارج کند. استقلال اما دو گل خورد و در هر دو گل نام سیاوش یزدانی کاملا مستقیم در آنها ثبت شد؛ دو خطا، دو کاشته، دو گل. البته درباره گل اول شاید کمی بی‌انصافی باشد که سیاوش یزدانی را در بازشدن دروازه استقلال مقصر بدانیم. یزدانی خطای بدی را روی شهریار مغانلو انجام داد اما کاپیتان آبی‌ها قطعا فکرش را هم نمی‌کرد که خطاکردن در نزدیکی میانه میدان تاوانش یک گل باشد. سیاوش یزدانی برای تصاحب توپی که علیرضا رضایی فرستاد، شهریار مغانلو را که به توپ رسیده بود با خطا سرنگون کرد. بااین‌حال به نظر نمی‌رسید این خطا خطرناک باشد اما نورافکن با یک شلیک محکم و اشتباه فاحش رضایی، تاوان سختی برای یزدانی رقم زد.

در صحنه گل دوم باز هم شهریار مغانلو، سیاوش یزدانی، خطا و این‌بار ضربه پنالتی. این‌بار برخلاف ضربه ایستگاهی اول همه منتظر بودند تا سپاهان به یک برد شیرین در دقایق پایانی دست پیدا کند و همین اتفاق هم افتاد. رامین رضاییان کار راحتی را انجام نداد و یک ضربه پنالتی سخت را در دقایق حساس تبدیل به گل کرد. پاس میلاد زکی‌پور به شهریار مغانلو رسید و او که می‌خواست با یک چرخش رو به دروازه قرار بگیرد، بعد از برخورد با سیاوش یزدانی نقش بر زمین شد؛ خطایی که شاید اگر انجام نمی‌شد یک امتیاز دستاورد سا پینتو از این بازی بود.

اشتباه، آن هم در میان مدافعان اتفاق عجیبی نیست اما وقتی نام این بازیکن سیاوش یزدانی باشد و این باخت وضعیت کادر فنی آبی‌ها را به خطر بیندازد، آن زمان است که هر اشتباهی می‌تواند حرف و حدیث‌های زیادی را به دنبال داشته باشد. قبل از شروع بازی خیلی از هواداران آبی در فضای مجازی به دادن بازوبند به بازیکنی که با مصاحبه‌هایش بارها حاشیه ایجاد کرده اعتراض کردند و یزدانی را لایق این عنوان نمی‌دانستند. در پایان ۹۰ دقیقه، دو اشتباه هم به بستن بازوبند اضافه شد تا حالا یزدانی روزهای سختی را بعد از این باخت بگذراند. البته روزهایی سخت‌تر هم در انتظار ساپینتو و دستیارانش است. استقلال با این باخت از کورس قهرمانی دورتر شد و این دوری شاید ساپینتو را هم از نیمکت دورتر کند و اگر این اتفاق بیفتد، نام سیاوش یزدانی با این اتفاق گره خواهد خورد. جالب است که مدافع استقلال از عملکرد خودش در این بازی راضی است. او می‌گوید تمام تلاش خود را مقابل تیم سابقش انجام داده و حتی قبل از بازی به سمت نیمکت سپاهان نرفته تا حرف و حدیثی ایجاد نشود. البته یزدانی قطعا خیلی خوب می‌داند که حرف و حدیث‌های این بازی نه اطراف نیمکت سپاهان که اطراف نیمکت استقلال وجود داشته است!

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار