۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱

در تابستان آب بدن خود رابا چه مواد غذایی جبران می کنید؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،در تابستان آب بدن خود رابا چه مواد غذایی جبران می کنید؟. در این مقاله به شما چند ماده غذایی برای جبران آب بدن پیشنهاد می کنیم. زغال اخته محتوای آب: ۹۴٪ زغال اخته سبزیجات مغذی است که ممکن استچندین م...

در تابستان آب بدن خود رابا چه مواد غذایی جبران می کنید؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،در تابستان آب بدن خود رابا چه مواد غذایی جبران می کنید؟. در این مقاله به شما چند ماده غذایی برای جبران آب بدن پیشنهاد می کنیم.
زغال اخته

محتوای آب: ۹۴٪

زغال اخته سبزیجات مغذی است که ممکن استچندین مزایای سلامتی را فراهم کند.

یک قاشق غذاخوری (۱۲۴ گرم) کدو سبز حاوی بیش از ۹۰٪ آب و ۱ گرم فیبر است. هر دو این اجزا برای نگه داشتن شما عالی هستند.

و به عنوان یک نتیجه از محتوای آب بالا، کدو تنبل کم کالری در حجم است، با تنها ۲۰ کالری در یک فنجان (۱۲۴ گرم) .

خوردن کدو سبز به رژیم غذایی شما کمک می کند، به ویژه ویتامین C، از آنجا که یک فنجان (۱۲۴ گرم) از آن شامل ۳۵٪ از نیازهای روزانه شما است .

ویتامین C برای یک سیستم ایمنی سالم ضروری است و ممکن است در برابر تعدادی از بیماری ها محافظت کند .

برای قرار دادن کدو سبز در رژیم غذایی خود، آن را به عنوان یک ظرف سفارشی خود بخورید یا آن را به سوپ، سالاد و سرخ کرده هم بزنید. شما همچنین می توانید آن را به نوار بریزید تا “رشته فرنگی” ایجاد کنید که می توانید به عنوان جایگزین برای ماکارونی معمول استفاده کنید.

خلاصه:

استفاده از کدو سبز مقدار قابل توجهی از آب و مواد مغذی را به رژیم غذایی شما کمک خواهد کرد. این کمک خواهد کرد که شما را هیدراته نگه دارید، و آن را برای سلامت کلی شما مفید است.

کرفس

محتوای آب: ۹۵٪

کرفس یک غذای بسیار سالم و شاداب است که در رژیم غذایی شما قرار دارد.

این عمدتا از آب ساخته شده است و تقریبا به نصف فنجان (۱۱۸ میلی لیتر) آن در یک فنجان خورش فست فود می افزاید.

این به محتوای کم کالری شما فقط ۱۶ کالری در هر فنجان کمک می کند

مانند سایر سبزیجات غنی از آب، کرفس ممکن است یک غذای مفید با توجه به مقدار آب بالا و کم کالری باشد

علاوه بر این، کرفس حاوی فیبر و بسیاری از مواد مغذی مهم است.

این به ویژه در ویتامینK و پتاسیم بالا است که ممکن است در برابر بیماری های قلبی، انواع خاصی از سرطان ها و بیماری های مربوط به استخوان، مانند پوکی استخوان محافظت کند.

کرفس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، زیرا می توان آن را خام یا پخته شده مصرف کرد. شما می توانید آن را به سوپ و سالاد اضافه کنید، یا خوردن میله های کرفس همراه با شیب سالم مانند hummus یا ماست یونانی.

خلاصه:

کرفس کم کالری و منبع عالی آب و مواد مغذی است. این خواص می تواند چندین جنبه از سلامت شما را ارتقا دهد، از جمله هیدراتاسیون مناسب.

ماست ساده

محتوای آب: ۸۸٪

ماست ساده حاوی مقدار زیادی آب و مواد مغذی است که ممکن است چندین جنبه از سلامت شما را افزایش دهد.

یک نصف فنجان (۲۴۵ گرم) ماست معمولی از بیش از ۷۵٪ آب تشکیل شده است. این همچنین چندین ویتامین و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و پتاسیم را فراهم می کند که همه آنها به ارتقای سلامت استخوان کمک می کنند .

ماست همچنین یک منبع عالی پروتئین است که بیش از ۸ گرم و حدود ۱۷٪ نیاز روزانه خود را در یک فنجان (۲۴۵ گرم) خدمت فراهم می کند.

خوردن ماست به طور منظم نشان داده شده است که به کاهش وزن کمک می کند، که تا حد زیادی به دلیل کاهش اشتها از محتوای آب بالا و پروتئین آن است.

برای به دست آوردن مزایای کامل ماست، خوردن دشت و نه انواع مختلف ماست طعم دار.

این به این دلیل است که ماست طعم دار به طور معمول در شکر افزوده شده نامنظم است و باید در رژیم غذایی خود به علت نقش آن در پیشبرد بیماری ها مانند چاقی، بیماری های قلبی و دیابت محدود شود.

به عنوان مثال، ۱ فنجان (۲۴۵ گرم) ماست با طعم میوه حاوی ۴۷ گرم قند است که بیشتر از چهار برابر مقدار موجود در اندازه ماست معمولی است.

خلاصه:

ماست ساده یک منبع عالی از آب، پروتئین و برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مهم است. این ممکن است اثرات آبرسانی همراه با بسیاری از مزایای سلامتی دیگر را فراهم کند.

گوجه فرنگی

محتوای آب: ۹۴٪

گوجه فرنگی دارای مشخصات تغذیه چشمگیر است و می تواند مزایای سلامتی زیادی را به همراه داشته باشد.

یک گوجه فرنگی متوسط ​​فقط حدود نیم فنجان (۱۱۸ میلی لیتر) آب را فراهم می کند.

همچنین مقدار قابل توجهی از ویتامین ها و مواد معدنی را شامل می شود، از جمله ویتامین های A و C (51) تقویت کننده ایمنی.

مقدار بالای آب در گوجه فرنگی ها به مقدار کم کالری آنها کمک می کند و فقط ۳۲ کالری در یک فنجان (۱۴۹ گرم) خدمت می کند .

علاوه بر این، گوجه فرنگی غنی از فیبر و برخی از آنتی اکسیدان های مبارزه با بیماری، از جمله لیکوپن است.

لیکوپن برای پتانسیل آن برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی مورد مطالعه قرار گرفته است و ممکن است به پیشگیری از سرطان پروستات کمک کند .

شما می توانید از گوجه فرنگی های پخته شده با سوپ، سس ها و چندین ظروف دیگر لذت ببرید. آنها نیز اغلب به سالاد اضافه می شوند و برای تهیه سالسا مورد استفاده قرار می گیرند.

خلاصه:

گوجه فرنگی مقدار زیادی آب، مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها را تامین می کند که برای هیدراتاسیون مفید هستند و در برابر بیماری های مختلف محافظت می کنند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط