۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷

زمان دقیق واریز یارانه نقدی آذر ۱۴۰۱ اعلام شد + زمان پرداخت کالا برگ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ۵۵ آنلاین، زمان دقیق واریز یارانه نقدی آذر ۱۴۰۱ اعلام شد + زمان پرداخت کالا برگ. یارانه نقدی | بیش از ۲۰ میلیون نفر اردیبهشت ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت کردند. نرخ جدید یارانه نقد...

​در سنوات گذشته، دولت‌ها با تأمین اعتبار مورد نیاز به میزان یک ماه مستمری تحت عنوان عیدی به سرپرستان خانوارها پرداخت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ۵۵ آنلاین، زمان دقیق واریز یارانه نقدی آذر ۱۴۰۱ اعلام شد + زمان پرداخت کالا برگ. یارانه نقدی | بیش از ۲۰ میلیون نفر اردیبهشت ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت کردند. نرخ جدید یارانه نقدی به زودی اعلام خواهد شد. افزایش صددرصدی یارانه نقدی دهک های پایین. از امسال یارانه نقدی هدفمند خواهد شد

پازوکی با بیان این‌که بودجه ۱۴۰۲ در روزهای آینده به مجلس می‌رود، تصریح کرد: یارانه‌ها یا کالابرگ باید در بودجه دیده شده باشد. اگر قرار است یارانه‌ها بماند یا کالابرگ باشد، باید تکلیف این‌ها در بودجه مشخص شده باشد.

وی عنوان کرد: برای همین است که می‌گویم دولت با مسائل اقتصادی برخورد هیاتی دارد و این در حالی است که نیاز به اصلاح داریم.

دولت تاکنون دو مرحله از یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است. مرحله اول این کمک معیشتی قابل برداشت شده و مرحله دوم هنوز نه.

اما سوالی که وجود دارد این است که آیا مرحله سوم یارانه جدید هم برای مردم واریز می‌شود و یا واریز نقدی متوقف می‌شود و قرار است به مردم کالابرگ داده شود؟

زمان پرداخت کالابرگ

از ابتدای کار قرار بود دولت دو مرحله یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای ۹ دهک درآمدی واریز کند تا زیرساخت‌های پرداخت کالابرگ فراهم شود. بعد از آن قرار بود این کمک نقدی، در قالب کوپن الکترونیک به خانوارها تعلق بگیرد.

کمی بعد گفته شد احتمالا زیرساخت‌های کالابرگ به زودی فراهم نمی‌شود و فعلا واریز یارانه نقدی ادامه دارد.

اما روز گذشته مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران از اجرایی شدن طرح کالابرگ الکترونیک در ماه آینده خبر داد. حجت براتعلی به تسنیم گفته است پرداخت یارانه نقدی تنها دو ماه اجرا می شود و بعد وارد اجرای فاز دوم که پرداخت کالابرگ است می‌شویم.

گفته این مقام مسئول به این معناست که یارانه نقدی در آذرماه حذف می‌شود و به جای آن کالابرگ پرداخت می‌شود.

سبد کالابرگ شامل چه کالاهایی است؟

به گفته براتعلی کالابرگ یا همان کوپن برای خرید کالاهای اساسی مانند نان، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن است. یعنی کالاهایی که یارانه آنها اصلاح شده است.

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار