۰۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶

آمارهای فوق العاده تیم ملی مقابل ولز؛ خشم یوزپلنگ!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از منیبان،آمارهای فوق العاده تیم ملی مقابل ولز؛ خشم یوزپلنگ!. ایران برای اولین بار توانست در جام جهانی، با اختلاف بیشتر از یک گل حریفش را شکست دهد. طلسم نبردن تیم‌های اروپایی هم توسط ایران هم...

آمارهای فوق العاده تیم ملی مقابل ولز؛ خشم یوزپلنگ!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از منیبان،آمارهای فوق العاده تیم ملی مقابل ولز؛ خشم یوزپلنگ!. ایران برای اولین بار توانست در جام جهانی، با اختلاف بیشتر از یک گل حریفش را شکست دهد. طلسم نبردن تیم‌های اروپایی هم توسط ایران هم با پیروزی مقابل ولز به پایان رسید. تیم ملی که چند روز قبل شکستی سنگین مقابل انگلیس داشت، در بازی با ولز توانست همه چیز را جبران کند و علاوه بر امیدواری به صعود، نمایشی ماندگار از خود به یادگار بگذارد. نمایشی که شاید، بهترین بازی ایران در تاریخ جام جهانی باشد.

تهاجمی و بی‌باک

ایران بهترین برد خود در جام‌های جهانی را، با بهترین نمایش خود در این جام به دست آورد. تیم ملی در بازی مقابل ولز، ۲۱ شوت به سمت دروازه حریف داشت. برای درک بیشتر چنین آماری، کافی است به این نکته توجه کرد که اسپانیا مقابل کاستاریکا، ۱۷ شوت داشت و انگلیس با ۱۳ شوت، توانست ۶ گل به ایران بزند. از ۲۱ شوت ایران، ۶ ضربه داخل چارچوب بود و ۲ ضربه هم، به تیرک دروازه ولز خورد. علی قلی‌زاده هم یک بار، در شرایط آفساید دروازه ولز را باز کرد. آمار نشان می‌دهد ایران با شایستگی کامل، توانسته به این پیروزی برسد و تهاجمی‌ترین بازی خود، در جام جهانی را به نمایش گذاشته است.

جایزه روزبه

روزبه چشمی در بازی با ولز، به اولین بازیکن ایرانی تبدیل شد که جایزه بهترین بازیکن زمین را در جام جهانی به دست می‌آورد. از زمانی که فیفا به صورت رسمی بهترین بازیکن زمین را انتخاب می‌کند، سابقه نداشت بازیکنی از ایران چنین عنوانی را کسب کند. حتی در جام جهانی قبل که تیم ملی، مراکش را شکست داد، امین حارث بهترین بازیکن زمین شد. روزبه چشمی سرانجام این طلسم را شکست و با جایزه بهترین بازیکن، عکس یادگاری گرفت. چشمی دقیقه ۷۸، به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود و فقط ۶ لمس توپ داشت. لمس توپ‌های تاثیرگذاری که یک گل، دو بار دفع توپ، یک بار بازپس‌گیری توپ و یک بار قطع پاس حریف بودند. روی گل دوم ایران هم، چشمی با انتقال توپ از خط هافبک به حمله نقشی موثر بازی کرد.

آقای منحصر به فرد

مهدی طارمی پس از دو گل در بازی با انگلیس، مقابل ولز توانست پاس گل دوم ایران را به رامین رضاییان بدهد. طارمی حالا با تاثیرگذاری روی ۳ گل، موفق‌ترین بازیکن ایرانی در ادوار جام جهانی محسوب می‌شود. پیش از او مهدی مهدوی‌کیا با یک گل در جام جهانی ۱۹۹۸ به آمریکا و یک پاس گل در جام جهانی ۲۰۰۶ مقابل آنگولا، این عنوان را در اختیار داشت. طارمی در بازی ایران و آمریکا، می‌تواند رکوردش را بهتر کند. او و سایر بازیکنان ایران البته، رویای انجام یک بازی دیگر در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی را دارند.

دیرترین‌ها

گل دوم ایران در بازی با انگلیس، دیرهنگام‌ترین گل ادوار جام جهانی در وقت قانونی مسابقه بود. رامین رضاییان مقابل ولز، رده دوم این آمار را هم به ایران اختصاص داد و گل چشمی، در رده چهارم قرار گرفت. در حال حاضر طارمی با گلزنی به انگلیس در دقیقه ۱۱۳ صاحب رکورد دیرترین گل جام جهانی در وقت قانونی است، رامین رضاییان با گل دقیقه ۱۱۱ به ولز جایگاه دوم را دارد، دیوی کلاسن هلندی با گل دقیقه ۹۹ به سنگال سوم است و روزبه چشمی با گل دقیقه ۹۸ به ولز، توانسته زننده چهارمین گل دیرهنگام تاریخ جام‌های جهانی باشد.

گلزن‌ترین تیم

ایران هنوز ۲ بازی در جام جهانی قطرانجام داده و با این حال، توانسته با زدن ۴ گل رکورد گلزنی تیم ملی در ادوار جام جهانی را بشکند. پیش از این، سابقه نداشت تیم ملی در یک جام جهانی موفق به ثبت بیشتر از ۲ گل بشود. کارلوس کی‌روش که پیش از این در ایران به بازی‌های محتاطانه شهرت داشت، حالا دورانی متفاوت را تجربه می‌کند و تیمش ۲ بار دروازه انگلیس و ۲ بار دروازه ولز را باز کرده است. ۳ گل از ۴ گل تیم ملی در جام جهانی قطر، پس از دقیقه ۹۰ زده شده‌اند.

سومین کلین شیت

تیم ملی تا قبل از حضور در جام جهانی ۲۰۱۴، هیچ کلین شیتی نداشت. در سه دوره اخیر جام جهانی اما، ایران همیشه توانسته در یک بازی دروازه‌اش را بسته نگه دارد. جام جهانی برزیل، علیرضا حقیقی اولین دروازه‌بان ایرانی شد که موفق به ثبت کلین شیت می‌شود. جام جهانی روسیه علیرضا بیرانوند در بازی با مراکش دروازه‌اش را بسته نگه داشت. در قطر، نوبت به حسین حسینی رسید که تبدیل به سومین دروازه‌بان ایرانی شود که یک بازی جام جهانی را بدون گل خورده تمام می‌کند.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار