۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶

ویتامین های B6 و B12 با افزایش خطر شکستگی لگن ارتباط دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از الودکتر،ویتامین های B6 و B12 با افزایش خطر شکستگی لگن ارتباط دارند. آیا می دانید ارتباط مصرف زیاد ویتامین های B6 و B12 با افزایش خطر شکستگی لگن چیست؟ ویتامین ها برای سلامتی ضروری هستند، ام...

ویتامین های B6 و B12 با افزایش خطر شکستگی لگن ارتباط دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از الودکتر،ویتامین های B6 و B12 با افزایش خطر شکستگی لگن ارتباط دارند. آیا می دانید ارتباط مصرف زیاد ویتامین های B6 و B12 با افزایش خطر شکستگی لگن چیست؟ ویتامین ها برای سلامتی ضروری هستند، اما مصرف بیش از حد ویتامین های خاص می تواند مضر باشد. یک مطالعه جدید به بررسی میزان مصرف ویتامین B و خطر شکستگی لگن پرداخته است. مصرف ویتامین های B6 و B12 به مقدار زیاد ممکن است خطر شکستگی لگن را افزایش دهد.

مکمل های ویتامین و مواد معدنی در ایالات متحده به طور فزاینده ای محبوب شده اند. طبق یک مطالعه، ۵۲٪ از بزرگسالان ایالات متحده در سال ۲۰۱۱۲۰۱۲ به نوعی از مکمل ها استفاده کرده اند. اگرچه شکی نیست که برخی از افراد نیاز به مصرف مکمل ها دارند، اما این نگرانی رو به رشد است که بسیاری از مردم بیش از میزان نیازشان، این مکمل ها را مصرف می کنند.

همانطور که نویسندگان این مطالعه جدید توضیح می دهند، “مصرف ناکافی و اضافی یک ماده مغذی ممکن است مضر باشد.” در این مطالعه، محققان به ویتامین های B6 و B12 توجه خاصی داشتند .هر دو نقش زیادی در بدن دارند و در طیف وسیعی از مواد غذایی اتفاق می افتند. برای بسیاری از افراد سالم، مصرف مقادیر کافی ویتامین های B6 و B12  از یک رژیم متعادل و متنوع، بسیار ساده است.

ویتامین های گروه B و خطر شکستگی لگن و استخوان ها

پیش از این، نویسندگان مطالعه اخیر، تجزیه و تحلیل ثانویه را با استفاده از داده های ۶،۸۳۷ نفر منتشر کردند که در آن “خطر غیرقابل پیش بینی شکستگی لگن با افزایش مصرف مکمل ها افزایش یافت.” به ویژه، در افرادی که ویتامین های B6 و B12 مصرف می کنند، خطر شکستگی استخوان افزایش یافت.

برای بررسی بیشتر این رابطه، دانشمندان به دسته ای بزرگتر از داده ها پرداختند.آنها هم اکنون یافته های خود را در مجله JAMA Network Open منتشر کرده اند . دانشمندان از ۷۵۸۶۴ زن یائسه که در مطالعه سلامت پرستاران مشغول به کار بودند، به داده ها دسترسی پیدا کردند. در کنار اطلاعات مربوط به سلامتی، رژیم غذایی و مکمل ها، محققان همچنین به طیف گسترده ای از جزئیات دیگر، از جمله فعالیت های تفریحی شرکت کنندگان، داروها، وضعیت سیگار کشیدن و شاخص توده بدنی ( BMI ) دسترسی داشتند.

تقریباً ۵۰٪ افزایش

در طول مطالعه ۲۰ ساله، ۲۳۰۴ مورد شکستگی لگن وجود داشته است که با سرطان یا ترومای بزرگ همراه نیستند، مانند تصادف وسیله نقلیه. همانطور که پیش بینی می شد، دانشمندان رابطه ای بین مکمل ویتامین B و خطر شکستگی لگن مشاهده کردند.آنها اظهار داشتند: ” این خطر بیشتر در زنانی وجود داشت که هر دو ویتامین را همزمان به مقدار زیاد مصرف کرده بودند. خطر شکستگی لگن در این زنان، در مقایسه با خانم هایی که هر دو ویتامین را کمتر مصرف کرده بودند تقریبا ۵۰ % بیشتر بود.

با این حال، محققان همچنین توضیح می دهند که، “در بین زنانی که هر دو ویتامین را همزمان اما متعادل مصرف کرده بودند، خطر به میزان قابل توجهی افزایش نیافت”. دانشمندان همچنین خاطرنشان کردند که عوارض ناشی از مصرف زیاد این ویتامین ها در صورتی است که فرد از طریق مکمل ها آنها را تامین کند نه با برنامه غذایی.

آنها بیان می کنند که برخی از افراد نیاز به مصرف مکمل های ویتامین B12 دارند و هیچ مدرکی مبنی بر این که مصرف B12 به تنهایی خطر شکستگی لگن را افزایش می دهد وجود ندارد.

همانطور که نویسندگان توضیح می دهند، میزان مصرف ویتامین B که برای افزایش خطر شکستگی همراه است، بسیار بیشتر از میزان توصیه شده در رژیم های غذایی است.

ویتامین های گروه B چگونه خطر شکستگی لگن را افزایش می دهند؟

دقیقا چگونه ویتامین های B6 و B12 ممکن است خطر شکستگی را افزایش دهند، مشخص نیست .نویسندگان این مطالعه تصور می کنند که ممکن است با برخی از عوارض جانبی دیگر در اثر مصرف زیاد B6 همراه باشد.

به عنوان مثال، برخی از متخصصان معتقدند که دوزهای زیاد ویتامین B6 علائم عصبی مانند آتاکسی (که بر هماهنگی تأثیر می گذارد) و همچنین کاهش صدای ماهیچه ها ایجاد می کند.نویسندگان معتقدند، این علائم احتمالاً سرگیجه را بیشتر می کند و بنابراین خطر شکستگی لگن را افزایش می دهد.

نظریه دیگری که نویسندگان بیان کرده اند این است که مقادیر بالای ویتامین B6 ممکن است “با خنثی کردن تأثیر تعدیل کننده استروژن ها بر روی گیرنده های استروئیدی، باعث از بین رفتن استخوان شود. در مورد نقش ویتامین B12 در این رابطه، نویسندگان هنوز هیچ نظریه مشخصی ندارند.

نقاط قوت و محدودیت

قدرت اصلی این مطالعه این است که محققان بیش از ۲ دهه از هزاران زن به اطلاعات دقیق دسترسی داشتند.با این وجود محدودیت های خاصی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، تیم نمی تواند تشخیص دهد که آیا برخی از خانم ها به دلیل بیماری شروع به مصرف مکمل های ویتامین B6 و B12 کردند.این امکان وجود دارد که هرگونه شکستگی لگن پس از این مرحله به دلیل بیماری باشد نه مکمل ها.

با این حال، هنگامی که دانشمندان در تجزیه و تحلیل خود به ضعف و بیماری توجه داشتند، به طور قابل توجهی نتایج را تغییر نداد.

در حال حاضر، این تنها مطالعه ای است که به طور خاص تعامل بین ویتامین B6، ویتامین B12 و شکستگی لگن را بررسی کرده است. دانشمندان برای اثبات رابطه باید تحقیقات بیشتری انجام دهند.با این گفته، نویسندگان نتیجه گرفتند: بهتر است افراد فقط در صورت نیاز و با تجویز پزشک، به مصرف مکمل ها روی آورند و از مصرف خودسرانه و افزایش دوز مصرفی پرهیز کنند تا خطر بروز مشکلات استخوانی را کاهش دهند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار