۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵

افزایش حقوق فرهنگیان با رتبه بندی معلمان چقدر است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از روزنو؛ علیرضا منادی  در آیین تجلیل از واحد‌های نمونه کیفی آذربایجان شرقی، قانون رتبه بندی فرهنگیان را یکی از مهمترین و بهترین برنامه‌ها در راستای تکریم فرهنگیان کشور خواند و افزود: این قا...

سامانه هسته گزینش sahap.razaviedu.ir

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از روزنو؛ علیرضا منادی  در آیین تجلیل از واحد‌های نمونه کیفی آذربایجان شرقی، قانون رتبه بندی فرهنگیان را یکی از مهمترین و بهترین برنامه‌ها در راستای تکریم فرهنگیان کشور خواند و افزود: این قانون به رغم برخی مخالفت ها، اجرایی می‌شود و دولت برای اجرای آن ۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کند که بر این اساس حداقل دریافتی مشمولان کمتر از ۱۶ میلیون تومان نخواهد بود.

وی مزیت‌های اجرای قانون رتبه بندی معلمان را بسیار مهم و تاثیرگذار در حوزه آموزش خواند و با بیان اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری زحمات زیادی برای تدوین آن کشیده است، بیان کرد: بدون تردید اجرای درست این قانون، سبک و سیاق آموزش در دوره‌های مختلف تحصیلی را ارتقا خواهد داد و جایگاه اصلی و اقعی معلمان ارتقا و بهبود می‌یابد.

منادی، رقابت بین معلمان برای ارتقای سطح آموزش دانش آموزان را از مزیت‌های عمده قانون رتبه بندی برشمرد و ادامه داد: با توجه به بند‌های مختلف و متنوع قانون، معلمان برای ارتقای سطح علمی و آموزشی و نیز حصول امتیاز‌های لازم برای افزایش دریافتی، رقابت مثبتی با هم خواهند داشت.

وی همسان سازی حقوق استادان دانشگاه را از دیگر اقدامات مهم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بیان و اضافه کرد: بر این اساس مجموع دریافتی‌های استادان دانشگاه حدود ۴۵ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس به مباحث آموزشی و تحقیقاتی توجه ویژه‌ای دارد، یادآوری کرد: بنا و ریشه تمامی این توجهات به مسایل آموزشی بر می‌گردد، زیرا بدون رفع مشکلات این بخش دست یابی به توسعه و پیشرفت امکان پذیر نیست.

منادی، مشکل اساسی کشور در تمامی حوزه‌ها و بخش‌ها را مربوط به آموزش دانست و گفت:، چون زنجیره آموزش در کشور کامل نیست همواره در حوزه‌های مختلف، علیرغم اقدامات خوب با شکست مواجه می‌شویم که برای برون رفت از این وضعیت، مجلس شورای اسلامی به آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، صنایع و موضوع دانش بنیان‌ها حساسیت زیادی دارد.

وی قانون جهش تولید دانش بنیان را از دیگر اقدامات مهم مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق فرامین رهبری دانست و افزود: رویکرد اصلی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نیز بر همین اصل استوار است، زیرا معتقدیم دانشگاه‌ها باید علم را تبدیل به ثروت کنند.

منادی از فعالیت تعداد هشت هزار شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد که توان اشتغال زایی برای ۴۰۰هزار نفر را دارند.

به گزارش ایرنا، سرپرست اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم از انتخاب تعداد ۱۲ واحد تولیدی استان به عنوان واحد‌ها نمونه کیفی ملی و استانی خبر داد و گفت: این واحد‌ها سخت‌ترین مراحل امتیازگیری از سوی سازمان استاندارد را با موفقیت طی کردند که یکی از این واحد‌ها به عنوان برگزیده ملی انتخاب شده است.

بابک بدلی افشرد، موضوع استاندارد را عنصر حاکمیتی در کشور خواند و افزود: این سازمان رسالت بسیار مهم و خطیری در ارایه خدمات بهنیه و باکیفیت واحد‌ها تولید به مردم دارد.

وی از آغاز طرح استانداردسازی واحد‌های اقامتی، هتل ها، مدارس و زائرسرا‌ها در سطح کشور و آذربایجان شرقی خبر داد و یادآور شد: آثار مثبت و مفید اجرای این طرح مهم ملی در سال‌های آینده برای مردم ملموس‌تر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، نظام رتبه بندی معلمان، در اجرای جزء (۲) بند «الف» ماده (۶۳) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵/١٢/١۴ و به منظور افزایش کیفی فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص و شایستگی‌ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام‌مند شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه‌ای معلمان براساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مطابق مواد این قانون تعیین و اجراء می‌شود.

قانون فوق مشتمل بر نه ماده و هشت تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ پانزدهم اسفند ماه یکهزار و چهار صد مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ١۴٠٠/١٢/١۶ به تأیید شورای نگهبان رسید.

دولت سیزدهم به رغم تنگنا‌های مالی، در راستای ارتقای قدر و منزلت معلمان در جامعه و تربیت نسل‌های آینده با کیفیت بهتر، این قانون را اجرایی می‌کند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار