۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳

دو اتفاق در جام‌جهانی ۲۰۲۲ که همه را انگشت به دهان کرد/ از برد تاریخی با مالکیت ۲۶ درصدی تا ۲۱ شوت بدون گل!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از خبرورشی،دو اتفاق در جام‌جهانی ۲۰۲۲ که همه را انگشت به دهان کرد/ از برد تاریخی با مالکیت ۲۶ درصدی تا ۲۱ شوت بدون گل!. چهارشنبه در جام‌جهانی ۲۰۲۲ دیدارهایی عجیب دیدیم که باز هم غافلگیرمان کر...

دو اتفاق در جام‌جهانی ۲۰۲۲ که همه را انگشت به دهان کرد/ از برد تاریخی با مالکیت ۲۶ درصدی تا ۲۱ شوت بدون گل!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از خبرورشی،دو اتفاق در جام‌جهانی ۲۰۲۲ که همه را انگشت به دهان کرد/ از برد تاریخی با مالکیت ۲۶ درصدی تا ۲۱ شوت بدون گل!. چهارشنبه در جام‌جهانی ۲۰۲۲ دیدارهایی عجیب دیدیم که باز هم غافلگیرمان کرد؛ یکی برد ژاپن مقابل آلمان و دیگری عملکرد فوق‌العاده کانادا مقابل بلژیک.

دو اتفاق در جام‌جهانی ۲۰۲۲ که همه را انگشت به دهان کرد/ از برد تاریخی با مالکیت ۲۶ درصدی تا ۲۱ شوت بدون گل!

بعد از برد عربستان مقابل آرژانتین، دیگر تیم آسیایی یعنی ژاپن هم در عرض چند دقیقه نسخه آلمان را پیچید. نکته جالب این که هردو تیم در نیمه دوم رقبای بزرگ‌شان را غافلگیر کردند، در حالی که نیمه نخست هم آرژانتین می‌توانست گل‌های دیگری به عربستان بزند و هم آلمان می‌توانست کار سامورایی‌ها را یک‌سره کند.

اما در ورزشگاه الخلیفه اتفاق عجیبی رخ داد که هانسی فلیک هم به آن اشاره کرد. نیمه نخست آلمان ۷۸ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت، اما نتوانست از آن به‌خوبی استفاده کند. در پایان بازی هم این مالکیت ۷۴ درصد بود و ژاپن با تنها ۲۶ درصد مالکیت توپ ۲ گل توسط ریتسو دوان و تاکوما آسانو به ثمر رساند تا معادلات گروه E را برهم بزند.

جام‌جهانی ۲۰۲۲

جام‌جهانی ۲۰۲۲

اما دیگر اتفاق غیرمنتظره در ورزشگاه احمد بن‌علی رخ داد؛ جایی که کانادا برخلاف انتظار مقابل تیم پرستاره بلژیک تیم برتر و سوار بر بازی بود و هردو نیمه حریفش را تحت‌تأثیر قرار داد. کانادا در این دیدار به طرزی باورنکردنی ۲۱ شوت به سمت چارچوب زد، اما موفق نشد گل بزند. این اتفاق وقتی تلخ‌تر می‌شود که یادآوری کنیم کانادا که فقط یک دوره سال ۱۹۸۶ در جام‌جهانی حاضر بوده آن دوره هم گلی نزد و هنوز در حسرت گلزنی در این تورنمنت است. آلفونسو دیویس هم خیلی زود می‌توانست این گل تاریخی را به ثمر برساند، اما تیبو کورتوا ضربه پنالتی‌اش را مهار کرد.

با این حال، سبک بازی کانادا باعث شده تا بسیاری بر این باور باشند که شاید این تیم در دیدارهای آتی با غافلگیر کردن کرواسی و مراکش بتواند خودش را برای نخستین مرتبه به مرحله حذفی جام‌جهانی برساند.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار