۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳

هشدار جدی سازمان هواشناسی به کشاورزان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی به تولیدکنندگان استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان توصیه می شود که نسبت به تامین سوخت و راه انداز...

هشدار جدی سازمان هواشناسی به کشاورزان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی به تولیدکنندگان استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان توصیه می شود که نسبت به تامین سوخت و راه اندازی وسایل حرارتی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در واحدهای مرغداری، گلخانه و سالن های پرورش قارچ اقدام کنند.

به گفته او، با توجه به پایین بودن دمای سطح زمین در مناطق کوهستانی، باغداران در ساعات بامداد نسبت به روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات اقدام کنند.

غلامی می‌گوید: باغداران استان های شمالی و شمال غرب تسریع در برداشت سیب و انگور، کشاورزان استان های کرمان و خراسان شمالی برداشت ذرت علوفه ای و خراسان جنوبی زرشک را در دستور کار خود قرار دهند.

بنابر اعلام مرکز خشکسالی کشاورزی، بارش‌ها در سه ماهه پاییز کمتر از نرمال و به احتمال قوی دما بالاتر از نرمال خواهد بود که با وجود کم بارشی ۲ سال قبل، خشکسالی هواشناسی و کشاورزی استمرار دارد.

طبق نقشه های هواشناسی، از بعدازظهر و اوایل شب پنج شنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش باران و وزش باد در شرق اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می شود.

روز جمعه در استان های شمال آذربایجان شرقی، گلستان و ارتفاعات البرز بارش رخ می دهد، در نوار شمالی بویژه سواحل دریای خزر کاهش دما پیش بینی می شود.

در اوایل صبح شنبه گستره بارش در سواحل شمالب و بتدریج با کاهش دما بارش پراکنده در سواحل دریای خزر و شمال آذربایجان غربی پیش بینی می شود. روز یکشنبه با گذر موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش پراکنده انتظار می رود.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار