۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱

پیشکسوت استقلال: صحنه‌هایی از یک پرسپولیسی دیدم که امیدوار شدم!/ ملی‌پوش سرخ‌ها خیلی با دوران اوجش فاصله دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از خبرورزشی،پیشکسوت استقلال: صحنه‌هایی از یک پرسپولیسی دیدم که امیدوار شدم!/ ملی‌پوش سرخ‌ها خیلی با دوران اوجش فاصله دارد. مهدی پاشازاده مدافع تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه د...

از باشگاه استقلال چخبر؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از خبرورزشی،پیشکسوت استقلال: صحنه‌هایی از یک پرسپولیسی دیدم که امیدوار شدم!/ ملی‌پوش سرخ‌ها خیلی با دوران اوجش فاصله دارد. مهدی پاشازاده مدافع تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در گفتگویی با “ورزش سه” درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: خب متاسفانه هیچ وقت شرایط در فوتبال ما عادی نبوده است. اتفاقاتی که رخ داده تاثیرگذار بوده ولی فکر می‌کنم خیلی وقت است به این شرایط عادت داریم. همیشه همین اتفاقات افتاده است.

او سپس ادامه داد: به هر حال دو بازی خیلی خوب بود. تفکرات کی‌روش با خیلی از مربیان دیگر فرق می‌کند. مشکلات هست؛ هم در بازی اول و هم در بازی دوم. ولی روحیه تیم خوب است و از آن بی نظمی و خیلی از اتفاقات دیگر که رخ می‌داد دیگر خبری نیست. امیدوارم تا جام جهانی اتفاقات خوبی رقم بخورد.

از مهدی پاشازاده بازیکن و کاپیتان سابق استقلال درباره نقاط قوت و ضعف تیم ملی فوتبال ایران در دو دیدار برابر اروگوئه پرسیدیم و او در واکنش به این سوال بیان کرد: آقای کی‌روش اصلا دستش را رو نکرد. سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس در استادیوم بود. نفرات را طوری که خودش می‌خواست چید تا هم نتیجه را بالا و پایین کند و هم دستش رو نشود. ایشان واقعا کارش را بلد است و عالی کار می‌کند. قطعا این تیم ملی ما نخواهد بود و شاید نفرات بالا و پایین شوند. اتفاقات زیادی رخ خواهد داد. نکته مثبت این بود که بچه‌ها با روحیه بودند. نیمه‌های دوم را موفق بودیم. از کسانی استفاده کرده که هیچ جوره نمی‌توان دستش را خواند. الان شما حتی در دروازه هم  نمی‌توانید بگویید بیرانوند شماره یک است. در خط دفاع هم همینطور. این نقطه قوت تیم ملی است که دست‌مان را نمی‌توانند بخوانند که با چه نفراتی و چه آرایشی می‌خواهیم بازی کنیم.

بخش بعدی صحبت‌های مهدی پاشازاده درباره نقاط ضعف تیم ملی بود و در اینباره اینطور توضیح داد: در یک سری پست‌ها ضعف‌هایی داریم. همانطور که دیروز دیدیم صادق محرمی واقعا روی فرم نیست. پورعلی‌گنجی هم خیلی از روزهای اوجش فاصله دارد. در خط هافبک هم نفرات جنگنده داریم و هم نفراتی که می‌توانند توپ نگه دارند. این دیگر بستگی به فلسفه آقای کی‌روش دارد. فکر می‌کنم در هر بازی با ارنج متفاوت بازی کنیم. ما در جام جهانی ۱۹۹۸ با یک ترکیب بازی کردیم ولی فکر نمی‌کنم در این دوره این اتفاق بیفتد.

سوال بعدی از مهدی پاشازاده که بازیکنی مستحکم در قلب خط دفاعی تیم ملی و همینطور تیم فوتبال استقلال بود درباره عملکرد تیم ملی در همین پست بود و اینکه نمایش کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی را چطور ارزیابی می‌کند. او در واکنش به این سوال گفت:  بازی دوستانه برای محک زدن نفرات است. به نظرم تقریبا در هفتاد درصد بازی کنعانی‌زادگان خوب بود. صحنه‌هایی از او دیدم که امیدوار شدم ولی اینکه نفر دوم چه کسی باشد در بازی‌های مختلف به نظرم فرق می‌کند. از آن طرف مدافعین وسط را نباید خیلی به آنها دست زد. یک مقدار سخت می‌شود درباره این پست نظر داد. باید صبر کنیم و به نظرم ارنج تیم شاید در بازی‌ اول سورپرایزهای زیادی داشته باشد.

از پاشازاده که سابقه طولانی‌ای در دنیای مربیگری دارد و پس از بازنشستگی حال نزدیک به دو دهه است که به کارش در این حوزه ادامه داده، درباره آزمون و طارمی و همینطور استفاده از ستاره پورتو در پست وینگر پرسیدیم که او در واکنش به این سوال اینطور تفکرات کی‌روش را شرح می‌دهد: خب طارمی دوندگی بالایی دارد و هم در کار دفاعی خوب شرکت می‌کند و هم حمله. البته اینکه چه زمانی و به چه صورت می‌خواهد استفاده کند سخت است و همانطور که گفتم همین موضوع می‌تواند برگ برنده ما باشد.

درنهایت از مهدی پاشازاده خواستیم تا درباره تغییراتی که در تیم ملی رخ داده جمع بندی خودش را ارائه کند و به این سوال پاسخ بدهد که در جام جهانی چه سرنوشتی برای تیم ملی فوتبال ایران متصور است. او به این سوال اینطور واکنش نشان داد: با تمام احترامی که برای اسکوچیچ قائلم و ایشان زحمت کشیده. معتقدم در آن زمان شاید هیچ کس مسئولیت را قبول نمی کرد و البته اگر آن اتفاقات ویژه رخ نمی‌داد چنین پیشنهادی به آقای اسکوچیچ نمی‌شد. یک مقدار به خاطر مشکلات فدراسیون و فوتبال این تعویض دیر انجام شد. باید زودتر انجام می‌شد. البته حتما باید از آقای اسکوچیچ تقدیر می‌شد. با این زمان کم فکر می‌کنم بهترین اتفاق افتاد و بهترین تصمیم رخ داد. من به این تیم امیدوارم.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار