۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵

این فواید و اثرات مثبت برای خوردن روزانه پیاز است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، این فواید و اثرات مثبت برای خوردن روزانه پیاز است. افزایش باروری در گذشته، ناباروری مردان با معاینات، جراحی‌ها و آزمایش‌های زیادی درمان می‌شد اما، اکنون می‌توان با نوشیدن آب پیاز به سادگی این مشکل...

این فواید و اثرات مثبت برای خوردن روزانه پیاز است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، این فواید و اثرات مثبت برای خوردن روزانه پیاز است. افزایش باروری
در گذشته، ناباروری مردان با معاینات، جراحی‌ها و آزمایش‌های زیادی درمان می‌شد اما، اکنون می‌توان با نوشیدن آب پیاز به سادگی این مشکل را برطرف کرد زیرا استفاده از طیف گسترده‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها که پیاز مقدار زیادی از آن‌ها را دارد بسیار روی باروری تاثیر گذار است.

کمک به سینوس ها
یک راه عالی برای متوقف و کند کردن روند خونریزی بینی، استفاده از پیاز است! کافی است نصف پیاز را بردارید و آن را درست زیر سوراخ های بینی قرار دهید و سپس ببوید زیرا پیاز به دلیل داشتن ویتامین ث و بیوفلاونوئیدها باعث می شود مسیر بینی کمتر به خونریزی حساس شود همچنین یکی دیگر از مزایای مطلوب پیاز این است که در زمان گرفتگی بینی راه‌های بینی را شل و تنفس را برای ما آسان‌تر می‌کند.

جلوگیری از افسردگی و بهبود خلق و خو
پیاز دارای فولات یا همان ویتامین ب۹ است، این ویتامین با شکستن اسید آمینه به نام هموسیستئین از افسردگی جلوگیری و خلق و خوی شما را تقویت می کند. به بیان ساده، این اسید آمینه نامطلوب به بدن اجازه نمی دهد هورمون های خوبی تولید کند.

پیاز می تواند به پیشگیری از بیماری ها در بدن کمک کند اما، فواید زیادی برای سلامت دهان و دندان نیز دارد همچنین، جویدن پیاز خام به قوی‌تر شدن دندان‌ها و مبارزه با هر گونه باکتری موجود در دهان کمک می‌کند. به سادگی مقداری پیاز را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بجوید، زیرا این کار می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان نیز کمک کند.

جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا
پیاز می تواند از سرماخوردگی، سرفه، تب و گلودرد جلوگیری کند.

پیاز خود را تکه تکه و آن را به مدت ۶ تا ۸ ساعت در آب آشامیدنی خیس کنید و۳-۴ قاشق غذاخوری ۳ بار در روز مصرف کنید.

درمان گوش درد
گوش ها ما یکی از حساس ترین اعضای بدن هستند و ممکن است به دلایل زیادی مانند صداهای بلند و سفر با هواپیما درد بگیرند و برخی از پزشکان استفاده از قطره گوش را برای کاهش درد توصیه کنند. با این حال، پیاز پخته نیز می تواند کمک کند. یک پیاز را در آب بپزید تا نرم شود سپس آن را روی یک پارچه و گوش خود قرار دهید تا گوش درد بهبود یابد.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار