۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳

اسطوره پرسپولیس برای نابغه تیم ملی سنگ تمام گذاشت!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از پارس فوتبال؛ مرتضی فنونی‌ زاده پیشکسوت پرسپولیس درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار تدارکاتی مقابل اروگوئه اظهار داشت: اروگوئه بعد از برزیل و آرژانتین، تیم سوم آمریکای جنوبی است و...

لیست نهائی تیم ملی ایران مشخص شد / تیم ملی عازم ترکیه می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از پارس فوتبال؛ مرتضی فنونی‌ زاده پیشکسوت پرسپولیس درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار تدارکاتی مقابل اروگوئه اظهار داشت:

اروگوئه بعد از برزیل و آرژانتین، تیم سوم آمریکای جنوبی است و یک بازی بسیار خوب برای آمادگی تیم ملی پیش از حضور در جام جهانی قطر بود. سیستم جانانه دفاعی مقابل تیم‌های درجه یک دنیا به طور حتم تیم ملی فوتبال ایران را کمک خواهد کرد تا در جام جهانی عملکرد خوب و آبرومندانه‌ای داشته باشیم. مقابل تیم‌های بزرگ باید با سیستم دفاعی مطلق و ضدحملات سریع بازی کرد.
وی افزود:

در دیدار با اروگوئه، نیمه اول هیچ کدام از دو تیم موقعیت ۱۰۰ درصدی گل نداشتند، اما در نیمه دوم بعد از گلی که ایران زد، اروگوئه نیز چند موقعیت خوب بدست آورد که می‌توانست به گل برسد که با دفاع خوب بازیکنان‌مان روی خط دروزاه فرصت آنها منجر به گل نشد. این پیروزی در فاصله ۲ ماه مانده تا جام جهانی روحیه خوبی را به تیم ملی تزریق کرد.
کارشناس فوتبال در مورد ترکیب تیم ملی مقابل اروگوئه عنوان کرد:

سیستم و ارنج انتخابی کی‌روش مقابل اروگوئه بسیار عقلانی، هوشمندانه و حساب شده بود که نفرات زیاد در خط دفاعی به کار برده شدند و استفاده از ضدحملات در دستور کار قرار گرفته بود. در نیمه دوم هم مهدی طارمی جای سردار آزمون وارد بازی شد و تک گل کشورمان را وارد دروازه حریف کرد. ابوالفضل جلالی در سمت چپ نمایش خوبی را از خود به جا گذاشت. پتانسیل ملی‌پوشان ایران به خاطر تجربه‌ای که به دست آورده‌اند خیلی بالاست و می‌توانند در جام جهانی به کمک تیم ملی بیاید. سامان قدوس در زمان اسکوچیچ به کار گرفته نمی‌شد، اما کی‌روش به خوبی از او استفاده می‌کند. جهانبخش هم مقابل هافبک‌های اروگوئه بسیار چشم‌نواز بازی کرد.
پیشکسوت فوتبال ایران وی ادامه داد:

شجاع خلیل‌ زاده همانند نامش بسیار شجاعانه و قدرتمند بازی کرد و همراه با کنعانی‌زادگان زوج خوبی را در خط دفاعی ساخته‌اند. مدافعان در جام جهانی فرصت اشتباه در خط دفاع را مقابل تیم‌های بزرگی همچون انگلیس، آمریکا و ولز ندارند.
مرتضی فنونی‌ زاده در خصوص دیدار تدارکاتی دوم تیم ملی با سنگال خاطرنشان کرد:

بازیکنان تیم ملی باید با تیم‌های بزرگ دنیا مصاف کنند تا از نظر توانایی بیشتر از قبل آماده دیدارهای مهم و حساس در جام جهانی شوند. سنگال یک تیم قدرتی است که این بازی نشان می‌دهد فوتبال ایران مقابل این تیم قدرتمند آفریقایی چطور بازی خواهد کرد. به طور حتم دیدار با چنین تیم‌های قدرتمندی به ملی‌پوشان‌مان کمک می‌کند تا برای ۳ دیدار حساس در جام جهانی بهتر آماده شوند.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار