۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹

سوگواره علمی و فرهنگی امام رضا (ع) برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت الاسلام علی راد و دبیر علمی در نشستی که با موضوع سومین « سوگواره علمی و فرهنگی امام رضا (ع) در قم برگزار شد، از برگزاری این همایش ملی با حضور علما، اندیشمندان در قم خبر داد و بیان داشت: این نش...

سوگواره علمی و فرهنگی امام رضا (ع) برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت الاسلام علی راد و دبیر علمی در نشستی که با موضوع سومین « سوگواره علمی و فرهنگی امام رضا (ع) در قم برگزار شد، از برگزاری این همایش ملی با حضور علما، اندیشمندان در قم خبر داد و بیان داشت: این نشست دوم و چهارم مهر در قم برگزار می شود.

دبیر علمی سومین سوگواره علمی و فرهنگی امام رضا (ع) افزود: در این همایش که با حضور شخصیت های برجسته در حوزه مطالعات علوم سیاسی و سیره رضوی برگزار می شود، پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید قرائت خواهد شد.

وی ادامه داد: این همایش در سطوح مختلف علمی با رویکرد نخبگانی با حضور استاید برجسته حوزه و دانشگاه، سطح فرهنگی سوگواره با توسعه و ترویج معارف و فرهنگ رضوی بین عموم مخاطبان وعلاقه مندان به فرهنگ رضوی و سطح ترویجی نیز به معرفی دستاوردها و منشورات و آثار مرتبط با شخصیت امام رضا (ع) شامل حدیث، سیره، تاریخ و آموزه ها و معارف ایشان خواهد پرداخت.

حجت الاسلام راد اضافه کرد: در سطح ترویجی هم دو غرفه در محل نمایشگاه کتاب رضوی تحت عنوان غرفه کتاب رضوی با هدف عرضه تازه های نشر در حوزه سیره رضوی متناسب با رده های سنی مختلف و با سطوح مختلف علمی و غرفه دستاوردهای همایش های رضوی در قالب ارائه دی وی دی برگزار می شود.

دبیر علمی همایش بیان داشت: از دیگر برنامه های این همایش ملی برگزاری موکب علمی و فرهنگی با عنوان موکب عالم آل محمد(ص) با هدف پذیرایی از سوگواران امام رضا(ع) و میزهای پرسمان و گفت گو محور و میزهای پرسمان به صورت مجازی و حضوری با حضور کارشناسان حوزه فرهنگ و سیره رضوی برگزار می شود.

وی برگزاری این همایش را از نظریه تا عمل در سطح نخبگانی سوگواره عنوان کرد و بیان داشت: امام رضا(ع) براساس اقتضائات آن زمان در حوزه حمکرانی و سیاست ورود کرده است.

حجت الاسلام راد اظهار داشت: ما دراین همایش به دنبال استخراج یک نظریه و نظام سیاسی از میراث رضوی هستیم. بنابراین پرسش ما این است با توجه به مجموعه کنش گری ها و احادیث و روایاتی که گزارشگر رفتار و سیره سیاسی امام رضا (ع) است آیا امروزه امکان استخراج یک نظریه سیاسی را داریم؟. این نظریه تا چه میزان در دوره معاصر و با افق انسان معاصر به ویژه شیعیان ایران قابل کاربست در مقام عمل است

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط