۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷

ایران در غم و ماتم سید و سالار شهیدان/ مراسم تشییع پیکر شهید بی‌ سر در روز عاشورا+ عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، امروز ظهر بسیاری از هیأت‌های عزاداری مجالس نوحه خوانی برپا خواهند کرد و در موقع اذان ظهر نیز مردم به یاد اقامه نماز ظهر عاشورا امام حسین(ع)، نماز جماعت را در فضای باز برپا خواهند کرد. تشییع پیکر ش...

کلیپ شام غریبان | شام غریبان است _ زینب پریشان است + فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، امروز ظهر بسیاری از هیأت‌های عزاداری مجالس نوحه خوانی برپا خواهند کرد و در موقع اذان ظهر نیز مردم به یاد اقامه نماز ظهر عاشورا امام حسین(ع)، نماز جماعت را در فضای باز برپا خواهند کرد.

تشییع پیکر شهید بی‌سر در شیراز

مراسم تشیع پیکر مطهر شهید اسکندری که در میان شهدای دفاع مقدس به شهید بی سر مشهور شده است، از صبح امروز همزمان با عاشورای حسینی و با قرائت زیارت عاشورا در میدان شهدا شیراز آغاز شد و بناست تشییع پیکر شهید در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شود و پس از آن به سمت گلزار شهدا دارالرحمه شیراز برود. پیکر مطهر شهید عبدالله اسکندری در محلی که از پیش تعیین شده بود و در گلزار شهداء دارالرحمه شیراز به خاک سپرده خواهد شد.

سردار شهید عبدالله اسکندری، رئیس سابق بنیاد شهید استان فارس بود. شهیدی که در سال ۱۳۹۳ به دست تروریست‌های «اجناد الشام» به شهادت رسیده بود و یکی از فرماندهان سنگدل این گروهک تروریستی موسوم به ابوجعفر، پس از شهادت شهید اسکندری سر از پیکر بی‌جانش جدا کرده بود و تصاویر آن را در فضای مجازی منتشر ساخت. هر چند که اندکی پس از شهادت سردار اسکندری، وعده خدا محقق شد و ابوجعفر به درک واصل شد، اما داغ این شهید بزرگوار در دل‌های دوست‌داران و ارادتمندانش تازه مانده است.

اقامه عزای امام حسین در حرم حضرت معصومه (س)

 

دسته‌های عزاداری هیأت‌ها و مساجد قم در روز عاشورای حسینی با حرکت به سمت حرم حضرت معصومه(س) به عزاداری می‌پردازند و شهادت امام حسین(ع) را به ایشان تسلیت می‌گویند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط