۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹

فدراسیون باید محکم به AFC اعتراض کند/ تکلیف ۴ قهرمان ایران در آسیا ۲۰۲۳ چیست؟/ دفاع وسط‌های سپاهان کُند هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بهتاش فریبا، بازیکن اسبق تیم ملی همچنین مربی و بازیکن اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره برنامه ریزی جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ادامه رقابتهای لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ و شروع مسابقات ۲۰۲۳ ...

فدراسیون باید محکم به AFC اعتراض کند/ تکلیف ۴ قهرمان ایران در آسیا ۲۰۲۳ چیست؟/ دفاع وسط‌های سپاهان کُند هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بهتاش فریبا، بازیکن اسبق تیم ملی همچنین مربی و بازیکن اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره برنامه ریزی جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ادامه رقابتهای لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ و شروع مسابقات ۲۰۲۳ در شهریور ماه سال ۱۴۰۱، همچنین بازی استقلال مقابل سپاهان اظهاراتی را انجام داد.

نظرتان درباره برنامه ریزی لیگ قهرمانان آسیا و بازی بعدی فولاد در این رقابتها در بهمن ماه سال جاری چیست؟

با این برنامه بین دو مسابقه ۱۰ ماه فاصله می‌افتد! قطعاً مسئولان کنفدراسیون آسیا باید در این باره تجدید نظر کنند. چون این برنامه ریزی تمام فدراسیون‌های عضو را دچار دردسر می‌کند.

به نظر شما چرا چنین تصمیمی گرفته شده؟

معمولاً همه ریزی‌های لیگ قهرمانان آسیا بر اساس جدول مسابقات تیم‌های شرق آسیا تنظیم می‌شود ولی با این برنامه ریزی تمام مسائل فوتبالی در کشورهای مختلف کن فیکون میشوند.

شما در طول عمر فوتبالی تان با چنین برنامه ریزی برخورد کرده بودید؟

خیر! تا به حال ندیده بودم و فکر می‌کنم به خاطر برگزاری مسابقات جام‌جهانی تاریخ به این شکل دستخوش تغییرات شده است. می‌خواستند جام جهانی به جای خردادماه در آبان و آذر برگزار شود که هوا در قطر خنک تر شود، ولی قرار نبود برنامه AFC به این شکل به هم بریزد.

بهتر نبود مسابقات لیگ ۲۰۲۲ در همین ماه‌های پیش رو و تا تابستان تمام شود؟

قطعاً همین حالا هم می‌توانند این کار را انجام بدهند. کنفدراسیون آسیا باید این برنامه را به این شکل تغییر بدهد. پیشتر که بین دو مرحله سه ماه فاصله می‌افتاد خیلی از تیم‌ها نفرات شان و یا حتی سرمربی شان عوض می‌شد و همان زمان هم انتقادات زیادی به این مدل بازی وارد بود، ولی حالا با فاصله ۱۰ ماهه و بعد، از بین رفتن یک سال مسابقات آسیایی اوضاع قوز بالای قوز می‌شود.

چطور؟

شما نگاه کنید؛ ما در پایان این فصل دو قهرمان حذفی و لیگ را داریم، دوباره سال آینده خردادماه دو قهرمان حذفی و لیگ بعدی هم به این قهرمانان اضافه می‌شوند. در آنصورت کدام تیم باید به آسیا برود؟ کدام تیم نباید برود؟ اگر می‌خواهند تعداد تیم‌ها را زیاد کنند تا لیگ قهرمانان مثلاً با حضور هشت نماینده از ایران برگزار شود، پایان مسابقات چه تاریخی خواهد بود؟ من معتقدم AFC باید در این زمینه تجدید نظر کند.

فکر می‌کنید تیم فولاد ۱۰ ماه بعد در چه شرایطی به لیگ آسیا برگردد؟

ما از ۱۰ روز آینده خودمان خبر نداریم، چطور می‌توان در باره ۱۰ ماه بعد پیش بینی کرد.

به نظر شما فدراسیون فوتبال ایران چه واکنشی باید نسبت به این موضوع داشته باشد؟

قطعاً باید خیلی محکم برخورد کند و با مستندات بگوید که ما همین حالا یک قهرمان حذفی که نساجی باشد را داریم و یک قهرمان لیگ برتر. سال آینده که دو قهرمان دیگر به اینها اضافه شد به علاوه تیمهای سهمیه دار، آن وقت تکلیفشان چیست؟ باید نامه نگاری شود. نه تنها ما، بلکه همه اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا باید اعتراض کنند.

فکر می‌کنید تغییری به وجود بیاید؟

من معتقدم این یک برنامه اولیه است که فکر نشده آن را اعلام کرده اند و حتماً در روزهای آینده برنامه را تغییر خواهند داد. چون کشوری مثل ایران که همواره پرتماشاگرترین مسابقات را در آسیا داشته از این بابت ضرر می‌کند و این ضرر متوجه AFC هم خواهد شد. از سوی دیگر کشورهایی مثل عربستان، ژاپن و بقیه هم ضرر می‌کنند. این برنامه قطعاً تغییر می‌کند.

بازی سپاهان و استقلال را چطور پیش بینی می‌کنید؟

سپاهان تازه از آسیا برگشته و این تیم دو حالت دارد. یا از نظر روحی روانی تیمی‌برهم ریخته است و توان همیشگی اش را ندارد و یا شاید بخواهد انتقام نتایج ضعیفش در آسیا را از استقلال بگیرد.

با توجه به ضعف سپاهان در آسیا و دریافت ۱۲ گل خورده به نظرتان استقلال می‌تواند از این نقطه ضعف استفاده کند؟

این بستگی دارد که استقلال بازیکنان پابه توپ رَوَنده داشته باشد یا نه! نفراتی که بتوانند از بین مدافعان کُند سپاهان عبور کنند. من قبلا هم گفته بودم که سپاهان دفاعش باز است و سرعت دفاع وسط‌هایش کم. به نظرم استقلال باید این مسابقه را به ۶ وقت ۱۵ دقیقه ای تقسیم کند تا برنده از میدان خارج شود. برد استقلال در این بازی خیلی مهم است و می‌تواند ۹۰درصد راه قهرمانی را برای استقلال هموار کند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار