۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴

خالی کردن حساب های بانکی با پیامک های جعلی ثنا / مردم هوشیار باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سرهنگ “داود معظمی گودرزی ” رئیس پلیس فتا پایتخت بیان داشت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک و با جعل تارنما هایی مشابه تارنمای ثبت‌نام الکترونیک قوه‌ قضائیه  از کاربران فضای مجازی کلاهبردار...

خالی کردن حساب های بانکی با پیامک های جعلی ثنا / مردم هوشیار باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سرهنگ “داود معظمی گودرزی ” رئیس پلیس فتا پایتخت بیان داشت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک و با جعل تارنما هایی مشابه تارنمای ثبت‌نام الکترونیک قوه‌ قضائیه  از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند که این پیامک‌ها حاوی مطالبی از قبیل: ثبت شکوائیه ، ابلاغ حکم قضایی و غیره است، شدت ارسال این پیامک های جعلی ظرف چند هفته گذشته و در فروردین ماه ۱۴۰۱ بیشتر شده لذا پرونده های مربوط به برداشت غیر مجاز در این خصوص در صدر لیست شکایت پلیس فتا پایتخت قرار دارد.

روی لینک موجود در پیامک کلیک نکنید
کاربران فضای مجازی به دلیل استرس ایجاد شده و کنجکاوی به تارنما ( لینک ) جعلی که در متن پیامک است مراجعه می‌کنند که در این مرحله با درخواست ثبت اطلاعات کارت (به شیوه پرداخت اینترنتی ) توسط شهروندان از حساب آنها برداشت غیرمجاز صورت میگیرد و در برخی موارد شاهد آن بوده ایم که با کلیک بر روی لینک آلوده به دلیل نصب بدافزار بر روی گوشی تلفن همراه شهروندان این پیامک های جعلی از شماره های آنها برای تعداد زیادی از اشخاص دیگر ارسال می گردد و در واقع از گوشی تلفن همراه ( سیم کارت ) شهروندان به عنوان واسط جهت کلاهبرداری از سایر هموطنان استفاده می گردد و بدین ترتیب حریم خصوصی شهروندان نقض می گردد. لذا توجه به نکات ذیل الزامی می باشد:

۱. پیامک دریافتی از جانب قوه قضاییه با سرشماره adliran می باشد و هرگز با شماره سیم کارت شخصی ارسال نمی‌شود.

۲. پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد لینک است.

۳. به هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ قضایی ، نیاز به واریز وجه نیست.

۴. برای اطمینان، کاربران می‌توانند در صورت دریافت پیامک مشابه به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی به آدرس https://eblagh.adliran.ir   مراجعه و از این طریق ابلاغ قضائی را بررسی کنند.

۵. ابلاغ قضائی از طریق پیام کوتاه ارسال می شود و در شبکه های اجتماعی ابلاغ های قضائی اطلاع رسانی نمی‌شود.

۶. پیام ابلاغ قضائی به افرادی که سابقاً در سیستم ثنا ثبت نام کرده‌اند ارسال می‌شود و کسانی که در این سیستم ثبت نام نکرده‌اند اوراق قضایی به نشانی محل سکونت و یا محل کار افراد از طریق پست ارسال می‌شود.

۷ : در صورت کلیک بر روی لینک موجود در پیامک های جعلی به دلیل احتمال نصب بدافزار (همانند عدالت همراه و …) بر روی دستگاه شما ابتدا اینترنت گوشی تلفن همراه خود را غیر فعال کرده و سپس نرم افزار های ناشناس نصب شده بر روی دستگاه خود را که درخواستی برای نصب آنها نداشته اید، حذف نمایید و نهایتا پس از برداشتن اطلاعات مورد نیاز، گوشی تلفن همراه خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار