۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲

هدیه شصتمین سالگرد ایران خودرو کلاهبرداری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سرهنگ رامین پاشایی گفت: براساس رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی و گزارشات متعدد مردمی به پلیس، مشخص شد مجرمان سایبری با سوء استفاده از نام و اعتبار این شرکت خودرو سازی و سایر ترفند‌ها با ارسال تصاو...

هدیه شصتمین سالگرد ایران خودرو کلاهبرداری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سرهنگ رامین پاشایی گفت: براساس رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی و گزارشات متعدد مردمی به پلیس، مشخص شد مجرمان سایبری با سوء استفاده از نام و اعتبار این شرکت خودرو سازی و سایر ترفند‌ها با ارسال تصاویر و لینک‌های آلوده به منظور کلاهبرداری از هموطنان با موضوع شرکت در قرعه کشی شصتمین سالگرد احداث این شرکت خودروسازی و تشویق هموطنان به تکمیل فرم‌های نظرسنجی، مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند.

سرهنگ پاشایی افزود: در این اقدام مجرمانه ارسال لینک‌های آلوده از طریق پیام رسان‌های غیر بومی و شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمان اینترنتی با این شگرد مجرمانه، با کنترل صندوق پیامک تلفن همراه و سرقت اطلاعات محرمانه بانکی متقاضیان، به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور گفت: براساس اقدامات فنی و انتظامی پلیس فتا چند تارنمای مجرمانه شناسایی و با مسدودسازی، اقدام قضایی علیه مجرمان صورت گرفته است.

سرهنگ پاشایی به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از وقوع چنین مواردی ضمن افزایش سطح آگاهی و سواد رسانه‌ای خود فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر را نخورده و از باز کردن لینک‌های ارائه شده از سوی افراد ناشناس به صورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار