۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶

وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور در اولین روز طرح نوروزی۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سرهنگ عین الله جهانی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: برابر گزارش‌ها در حال حاضر در برخی از محورهای استان‌های گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف و باران گزارش شده است. همچنین در برخی ا...

وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور در اولین روز طرح نوروزی۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سرهنگ عین الله جهانی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: برابر گزارش‌ها در حال حاضر در برخی از محورهای استان‌های گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف و باران گزارش شده است. همچنین در برخی از محورهای استان مازندران نیز بارش باران گزارش شده از این رو به رانندگان توصیه می‌کنم که هنگام تردد در این محورها حتما فاصله طولی مناسب و سرعت مطئمنه را رعایت کنند.

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی اضافه کرد: همچنین گزارش‌ها حاکی از وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در برخی از محورهای استان‌های اصفهان، کرمان و یزد است که لازم است رانندگان نیز در این شرایط حتما با چراغ روشن و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

جهانی در همین خصوص گفت: بارش‌ها در جاده‌ها باعث افزایش لغزندگی سطح مسیر شده و خطر تصادف و واژگونی نیز  افزایش پیدا خواهد کرد. در این شرایط کاهش سرعت در رانندگی و رعایت احتیاط بیشتر بسیار حائز اهمیت است. لغزندگی جاده‌ها به همراه بی احتیاطی برخی رانندگان خطر تصادفات زنجیره‌ای را افزایش می‌دهد و رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی برای پیشگیری از این نوع تصادفات ضروری است.

وی به وضعیت ترافیکی جاده‌ها در اولین روز از اجرای طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها نیز پرداخت و گفت: در مسیر جنوب به شمال محور کرج ـ چالوس در محدوده‌های سیاه بیشه و هریجان، مسیر جنوب به شمال محور هراز در محدوده بایجان تا سه راهی چلاو، محور فیروزکوه در محدوده گیلاوند، آزادراه قزوین به رشت در محدوده رودبار، آزادراه کرج به قزوین در محدوده پایانه شهید کلانتری تا بهشت سکینه،  آزادراه قزوین به کرج در محدوده پل فردیس، آزادراه تهران به ساوه در محدوده بهمن آباد تا نسیم شهر و محور دماوند در محدوده پلیس راه جاجرود ترافیک پرحجم و نیمه سنگین گزارش شده است.

جهانی ادامه داد: تردد در دیگر محورهای مواصلاتی بدون مشکل و گره ترافیکی خاصی درحال انجام است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار