۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱

ابتکار جالب فرهاد مجیدی و ابداع VAR وطنی!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وقتی فوتبال ایران هنوز نتوانسته به تکنولوژی VAR که این روز‌ها به یکی از الزامات این رشته تبدیل شده مسلح شود، همچنان شاهد اشتباهات فاحش و تاثیرگذار داوران هستیم که آخرین آن شب گذشته در دیدار استقلا...

ابتکار جالب فرهاد مجیدی و ابداع VAR وطنی!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وقتی فوتبال ایران هنوز نتوانسته به تکنولوژی VAR که این روز‌ها به یکی از الزامات این رشته تبدیل شده مسلح شود، همچنان شاهد اشتباهات فاحش و تاثیرگذار داوران هستیم که آخرین آن شب گذشته در دیدار استقلال و آلومینیوم به وقوع پیوست.

جنجالی‌ترین صحنه بازی استقلال و آلومینیوم زمانی اتفاق افتاد که ارسلان مطهری به درستی توپ را وارد دروازه آلومینیوم کرد، اما تیم داوری به اشتباه این گل را آفساید گرفت و مردود اعلام کرد.

فرهاد مجیدی که به آفساید بودن این گل مشکوک بود، توسط گوشی همراه یکی از اطرافیانش صحنه گل را چک کرد و زمانی که از تصمیم اشتباه داور مطمئن شد، سعی کرد با نمایش دادن صحنه گل به داور از طریق تلفن همراه، سید علی را متوجه تصمیم اشتباه و تاثیر گذارش کند. در واقع مجیدی در حرکتی خلق الساعه VAR وطنی را ابداع کرد تا مشخص شود وارد کردن این سیستم برای فدراسیون فوتبال از نان شب هم واجب‌تر است.

هرچند مجیدی توانست اشتباه تیم داوری را به داور بازی نشان دهد، اما این عمل وی با عکس‌العمل داور مواجه شد تا سرمربی آبی‌ها و یکی از مربیان این تیم (غلامپور) با جریمه شخصی مواجه شده و حتی ناظر بازی هم بر حسب مقررات با نیمکت استقلال که از گوشی همراه استفاده می‌کرد برخورد کرد.

با اینکه عمل فرهاد مجیدی در استفاده از گوشی همراه روی نیمکت با قوانین فوتبال تطابق نداشت، اما این عمل وی حداقل به صورت نمادین لزوم استفاده از تکنولوژی VAR در فوتبال ایران را نشان داد.

در هفته‌هایی که به روز‌های پایانی لیگ نزدیک‌تر شده و باید دقت داوران بالا و اشتباهات آن‌ها پایین بیاید، بیشتر از قبل شاهد تصمیمات عجیب و اشتباه داوران هستیم که سرنوشت بازی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ که آخرین آن همان تصمیم بحث برانگیز داور در مردود اعلام کردن گل سالم ارسلان مطهری به آلومینیوم بود.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار