۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸

جذاب‌ترین کد‌های سرویس مخفی خانواده‌های رؤسای‌ جمهور آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بیش از ۷۵ سال است که روسای جمهور آمریکا و خانواده‌های آن‌ها طبق یک سنت دیرینه اسامی مستعاری را برای خود بر می‌گزینند که این اسامی مستعار به دلایل امنیتی به کار سرویس مخفی آمریکا می‌آمد. نکته جالب ...

جذاب‌ترین کد‌های سرویس مخفی خانواده‌های رؤسای‌ جمهور آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بیش از ۷۵ سال است که روسای جمهور آمریکا و خانواده‌های آن‌ها طبق یک سنت دیرینه اسامی مستعاری را برای خود بر می‌گزینند که این اسامی مستعار به دلایل امنیتی به کار سرویس مخفی آمریکا می‌آمد. نکته جالب اینکه این اسم رمز‌ها برای اعضای یک خانواده با یک حرف مشترک آغاز می‌شود.

در این گزارش، کد رمز ویژه سرویس مخفی برای اعضای خانواده‌های اول آمریکا را از امروز تا به گذشته مرور می‌کنیم.

بایدن‌ها

اسامی کد مخفی خانواده رئیس جمهور فعلی آمریکا با حرف انگلیسی (C) آغاز می‌شود. کد رمز جوبایدن، سلتیک Celtic و جیل بایدن، بانوی اول آمریکا، کاپری Capri است.

ترامپ‌ها

تاریخچه‌ای از جذاب‌ترین کد‌های سرویس مخفی خانواده‌های روسای جمهور آمریکا

کدهای مخفی این خانواده با حرف انگلیسی (M) است و کد مخفی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، مغول (Mogul) بود. ملانیا، همسر وی با کد مخفی، الهه شعر و موسیقی ( Muse ) شناخته می‌شد. دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد ترامپ، کوهنورد (Mountaineer)، ایوانکا، دختر بزرگ ترامپ شگفتی (Marvel)  و جرد کوشنر، داماد و مشاور ویژه ترامپ مکانیک (Mechanic)  کدگذاری شدند.

اوباما‌ها

خانواده اوباما کدهایی که با حرف (R) انتخاب کرده اند. باراک اوباما با کد مخفی، مرتد (Renegade) شناخته می‌شد. میشل اوباما، همسر وی نیز کد مخفی، رنسانس (Renaissance) را داشت. فرزندان رئیس جمهور سابق آمریکا نیز کد‌های مخفی تشعشع (Radiance) و گل سرخ (Rosebud)  را داشتند.

خانواده بوش پسر

تاریخچه‌ای از جذاب‌ترین کد‌های سرویس مخفی خانواده‌های روسای جمهور آمریکا

کدهایی که با حرف (T) آغاز می شد از سوی خانواده بوش استفاده شده و مبتکر (Tumbler, later Trailblazer) را برای جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق این کشور انتخاب کرده بود. همسر وی، لورا بوش با نام، تمپو (Tempo)، باربارا بوش، دختر رئیس جمهور سابق با کد فیروزه (Turquoise) و جینا بوش، دیگر فرزند جورج بوش با کد تلالو (Twinkle) شناخته می‌شد.

ریگان‌ها

این خانواده نیز کدهایی که با حرف (R) آغاز می شد را انتخاب کرده و رونالد ریگان، رئیس جمهور اسبق آمریکا کد مخفی، راوهید (Rawhide) را داشت. نانسی ریگان، همسر وی رنگین کمان (Rainbow) و فرزندان وی نیز قافیه (Rhyme), گل سرخ (Rosebud) و لغزگو (Riddler) کد گذاری مخفی شده بودند.

کارتر‌ها

تاریخچه‌ای از جذاب‌ترین کد‌های سرویس مخفی خانواده‌های روسای جمهور آمریکا

خانواده کارترها کدهایی که با حرف انگلیسی (D) انتخاب کردند و جیمی کارتر با کد مخفی لاک مستر ( Deacon) شناخته می‌شد. همسر رئیس جمهور اسبق آمریکا از کد مخفی رقصنده (Dancer) استفاده می‌کرد و دینام (Dynamo)، الماس (Diamond)، شهرآورد (Derby)  و کارگر کشتی (Deckhand) به عنوان کد مخفی فرزندان کارتر استفاده می‌شد.

نیکسون‌ها

سرویس مخفی آمریکا با کدهایی امنیتی که با حرف (S) آغاز می شد خانواده نیکسون‌ها را شناسایی می کرد. ریچارد نیکسون، رئیس جمهور اسبق آمریکا با کد مخفی نورافکن (Searchlight) شناسایی و همسر وی با کد نور ستاره (Starlight) شناخته می‌شد. شوگرفوت (Sugarfoot)، سمینول (Seminole) و کلاه آفتابی زنانه (Sunbonnet) کد‌هایی بود که سرویس مخفی آمریکا برای دیگر اعضای خانواده نیکسون استفاده می‌کرد.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار