درک چگونگی عبور از اطلاعات ناشناخته یا جزئی.

7 راه برای مقابله با عدم اطمینان

اصطلاح "عدم قطعیت" اغلب به دلیل داشتن دانش محدود یا جزئی در مورد یک موقعیت یا رویداد زندگی در نظر گرفته می شود، بنابراین کنترل، برنامه ریزی یا پیش بینی نتیجه را دشوار می کند.

7 راه برای مقابله با عدم اطمینان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بیایید سطح غیرقابل اطمینانی را در نظر بگیریم که در حال حاضر بسیاری از زندگی شخصی ما و به طور کلی جهان را آزار می دهد.

اولین قدم، کسب دانش لازم

اصطلاح “عدم قطعیت” اغلب به دلیل داشتن دانش محدود یا جزئی در مورد یک موقعیت یا رویداد زندگی در نظر گرفته می شود، بنابراین کنترل، برنامه ریزی یا پیش بینی نتیجه را دشوار می کند. حتی ممکن است ما را از واکنش موثر یا مناسب فلج کند.

زندگی با فشارهای عدم اطمینان طولانی مدت می تواند باعث ناراحتی شود و بر سلامت کلی ذهنی، عاطفی و جسمی ما تأثیر منفی بگذارد. در حالی که مقدار مشخصی از عدم اطمینان، ناامیدی، از دست دادن و تغییر بخشی طبیعی و اجتناب ناپذیر از زندگی است، در سال های اخیر، این رویدادها به شدت افزایش یافته است: ما در یک بیماری همه گیر جهانی زندگی کردیم که سلامت، رفاه و شیوه زندگی ما را تهدید می کرد. ; تغییرات اقتصادی و شخصی مالی و عدم اطمینان قابل توجهی را تحمل کرد. دچار آشفتگی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در سراسر جهان شد. در جوامع ما و جنگ های جهانی در معرض خشونت غیرقابل پیش بینی قرار گرفتند. و با الگوهای شدید آب و هوایی و بلایای طبیعی مواجه شد.

ما به عنوان انسان، طبیعتاً برای جستجوی امنیت برنامه ریزی شده ایم و مغز ما برای اسکن تهدیدها طراحی شده است. بدون اطلاعات کافی، ممکن است تسلیم تحریف‌هایی در تفکرمان شویم، مانند فرض کردن بدترین‌ها، فاجعه‌سازی ، نتیجه‌گیری سریع، و اتخاذ چه‌هایی و بدترین سناریوهایی که می‌توانند توانایی ما را برای حل مشکل و اقدام را مختل کنند. ما ممکن است تهدیدها را دست کم بگیریم و توانایی خود را برای مقابله با آنها دست کم بگیریم.

هر فردی از نظر میزان عدم اطمینانی که می تواند در زندگی تحمل کند متفاوت است. برخی از اینها به دلیل سطح انعطاف پذیری فردی ما ، توانایی نگه داشتن چیزها در چشم انداز، وضعیت عاطفی کنونی و عوامل استرس زا وجود دارد که با تحمل ما تداخل یا تحت تأثیر قرار می دهند، و تجربیات زندگی گذشته. متأسفانه، سطح بی‌سابقه اخیر عدم اطمینان در دنیای ما، بسیاری از ما را در حالت بحران مداوم قرار داده است، که منجر به استرس ، اضطراب ، حملات پانیک، احساسات منفی و افسردگی ، نگرانی بیش از حد، ترس ، و نشخوار فکری، از دست دادن کارایی شخصی می‌شود. و باور به اینکه همه چیز خارج از کنترل ما است، انرژی عاطفی و فیزیکی کاهش می یابد و تغییر در نحوه انجام کار روزانه و زندگی شخصی ما.

ما به طور قابل درک در مورد عدم قطعیت چیزهایی در زندگی مانند ایمنی در جوامع خود نگران هستیم. اشتغال ثابت؛ توانایی مراقبت از خود و خانواده، پرداخت قبوض ضروری، اجاره / رهن یا وام های دانشجویی؛ پس انداز برای تحصیل و هزینه های زندگی آینده؛ یافتن بیمه درمانی و مراقبت های پزشکی مقرون به صرفه؛ داشتن کنترل بر آنچه برای بدن ما اتفاق می افتد. تأثیر جنگ بین المللی و تروریسم بر زندگی و خانواده ما. انتخاب رهبران دولتی که می‌توانیم به آنها اعتماد کنیم تا به نفع ما عمل کنند. و تاثیر الگوهای آب و هوایی مخرب.

علیرغم این عوامل استرس زا، فرصتی برای رشد و نفع شخصی وجود دارد، زیرا ما با موارد غیرمنتظره در زندگی روبرو می شویم – می توانیم یاد بگیریم که خود را تطبیق دهیم، بر چالش ها غلبه کنیم و انعطاف پذیری خود را افزایش دهیم و در نتیجه به افراد قوی تری تبدیل شویم. کسانی که در این تلاش موفق هستند تمایل دارند همه چیز را در یک چشم انداز واقع بینانه نگه دارند، آرامش خود را حفظ کنند و تمام توجه و تلاش خود را روی آنچه واقعاً مهم است و آنچه می توانند انجام دهند، با وجود عدم اطمینان، متمرکز می کنند و بهترین تصمیم ها را در آن زمان می گیرند. آنها از اصرار بر کمال اجتناب می کنند و در عوض راه حل های واقع بینانه و معقول را می پذیرند.

در اینجا چند استراتژی توصیه شده برای راهنمایی ما آورده شده است:

بیاموزید که قسمت‌های عدم اطمینان در زندگی‌تان را شناسایی و تصدیق کنید، و اینکه آنها چه احساسی در شما ایجاد می‌کنند. سعی کنید تصور نکنید که یک اتفاق بد رخ خواهد داد فقط به این دلیل که شما نمی دانید چگونه اتفاقی رخ می دهد. برای به چالش کشیدن این مفروضات و جایگزینی آنها با یک تفکر واقع بینانه تلاش کنید.
چیزهایی را که تحت کنترل شما نیستند بپذیرید و برای کنار آمدن با آنها تلاش کنید. در عوض روی آنچه می توانید کنترل کنید تمرکز کنید. با جستجوی اطلاعات از منابع قابل اعتماد و قابل اعتماد و جمع آوری تمام حقایق موجود، درک و پذیرش اینکه ممکن است هنوز تصویر کاملی نداشته باشید، شروع کنید. کیفیت اطلاعاتی را که در معرض آنها قرار می‌دهید، از کجا می‌آیند، و اینکه آیا براساس شواهد معتبری استوار است یا خیر، ارزیابی کنید. سعی کنید از اضافه بار اطلاعات جلوگیری کنید و زمانی را که صرف جستجو و مصرف محتوا می کنید محدود کنید.
درک کنید که همه ما اطلاعات را به نحوی فیلتر می کنیم که تحت تأثیر مفروضات، تجربیات گذشته، احساسات یا گاهی اوقات از نظر شخص دیگری است. تشخیص دهید که چه زمانی این اتفاق می افتد و هدف خود را تغییر دهید این خط فکری را تغییر دهید.
برای آن اتفاقاتی که در زندگی می توانید به طور واقع بینانه پیش بینی کنید، یک برنامه اقدام احتمالی مشخص داشته باشید. برای عبور از لحظات غیرقابل پیش بینی به غرایز و مهارت های خود تکیه کنید.
خودمراقبتی اولیه را به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود تمرین کنید، از جمله فعالیت بدنی، خواب، رژیم غذایی سالم ، ارتباط اجتماعی با افراد حمایتگر و مثبت، و یک روال و ساختار روزانه. پیروی از آداب و رسوم و روال های روزمره اولیه به حمایت از سلامت روان و احساس کلی رفاه شما کمک می کند و توانایی شما را برای مدیریت آن احساسات اضطراب و پریشانی ناشی از عدم اطمینان افزایش می دهد.
درگیر استراتژی های مقابله ای موثر برای مدیریت استرس و عدم اطمینان. اینها ممکن است شامل سرگرمی ها و فعالیت های لذت بخش، تکنیک های تمدد اعصاب و تمرکز حواس باشد . تمرین‌های آرامش‌بخش مفید شامل مدیتیشن هدایت‌شده ، آرام‌سازی پیشرونده عضلانی، تمرین‌های تنفس عمیق و قطع ارتباط از فناوری و رسانه‌های اجتماعی است . تکنیک های تمرکز حواس به شما کمک می کند تا توجه خود را بر روی لحظه حال متمرکز کنید و باعث می شود که کمتر احساس فشار کنید و بهتر بتوانید عدم اطمینانی را که تجربه می کنید مدیریت کنید.
برای توسعه و تقویت تاب آوری تلاش کنید . تاب‌آوری روشی مداوم برای مواجهه با زمان‌های دشوار زندگی، مواجهه با چالش‌ها، یافتن راه‌حل و بهبودی از شکست‌ها است. داشتن انعطاف پذیری به این معنی است که شما روش های موثر تفکر و واکنش در شرایط سخت را یاد می گیرید. این به معنای یادگیری رفتارهای انطباقی و مهارت های مقابله ای مانند حل مسئله، مدیریت استرس، رویارویی با ترس ها، تسلط بر چالش ها، تنظیم احساسات و غیره است. روابط مراقبتی و حمایتی، در داخل و خارج خانواده، برای ایجاد تاب آوری ضروری است. آنها عشق و اعتماد ایجاد می کنند، الگوهایی را ارائه می دهند و تشویق می کنند.
این استراتژی‌ها می‌توانند به فرد کمک کنند علی‌رغم استرس ناشی از عدم اطمینان، زنده بماند و رشد کند.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار