۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸

۵ فواید کلم پیچ برای سلامتی + شیوه مصرف و مضرات کلم پیچ

5 فواید کلم پیچ برای سلامتی

۵ فواید کلم پیچ برای سلامتی + شیوه مصرف و مضرات کلم پیچ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، کلم پیچ یک سبزی برگ سبز با تنوع زیاد و ترکیب غذایی قوی پر از ویتامین های A، C و K، فیبر و آنتی اکسیدان است. کلم پیچ به همراه کلم بروکسل، کلم بروکلی و سایر سبزیجات چلیپایی به خانواده کلم تعلق دارد. می توانید کلم پیچ را از روی برگ های مجعد سبز یا بنفش آن تشخیص دهید.

کلم پیچ از قبل از قرون وسطی در سراسر اروپا، آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا استفاده می شده است، اما زمان زیادی طول کشید تا در رژیم غذایی ایالات متحده محبوب شود. امروزه، بیشتر کلم پیچ کشت شده در ایالات متحده از مزارع مزارع کالیفرنیا، جورجیا، نیوجرسی و تگزاس به دست می آید.

۵ فواید کلم پیچ برای سلامتی

به خواندن ادامه دهید تا بیاموزید افزودن کلم پیچ به رژیم غذایی شما چگونه می تواند برای سلامتی شما مفید باشد و چگونه به مصرف منظم آن ادامه دهید.

ممکن است خطر دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد

کلم پیچ منبع طبیعی یک ترکیب گیاهی طبیعی به نام کاروتنوئیدها است. یک کاروتنوئید به نام لوتئین ممکن است به محافظت از چشم در برابر ابتلا به بیماری به نام دژنراسیون ماکولا کمک کند. ابتلا به دژنراسیون ماکولا به این معنی است که بینایی را در مرکز میدان دید خود از دست می دهید.

برخی از داده ها نشان می دهد که غلظت لوتئین در پلاسما و رنگدانه ماکولا پس از مصرف روزانه عصاره کلم پیچ به مدت چهار هفته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. ۱ داده های دیگر نشان می دهد که لوتئین پلاسما بالاتر با کاهش ۳۷ درصدی خطر دژنراسیون ماکولا همراه است. بنابراین، افزودن کلم پیچ به رژیم غذایی می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت چشم شما داشته باشد و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد.

5 فواید کلم پیچ برای سلامتی

۵ فواید کلم پیچ برای سلامتی

ممکن است از سلامت قلب حمایت کند

بیماری قلبی قاتل شماره یک بزرگسالان مرد و زن در ایالات متحده آمریکا است. گنجاندن کلم پیچ در رژیم غذایی شما ممکن است از سلامت قلب شما محافظت کند، به خصوص اگر در یک رژیم غذایی سالم برای قلب کلی گنجانده شود.

یک مطالعه بررسی کرد که چگونه مکمل با آب کلم پیچ بر خطر بیماری عروق کرونر در بین ۳۲ مرد مبتلا به کلسترول بالا تأثیر می گذارد. شرکت کنندگان روزانه ۱۵۰ میلی لیتر (میلی لیتر) آب کلم پیچ را برای یک دوره مداخله ۱۲ هفته ای مصرف کردند.

محققان این مطالعه به این نتیجه رسیدند که مصرف منظم آب کلم پیچ می‌تواند تأثیر مثبتی بر سطح کلسترول خون داشته باشد. برخی شواهد نشان می‌دهند که مصرف ترکیبی که به طور طبیعی در کلم پیچ وجود دارد، به نام سولفورافان، ممکن است اثراتی داشته باشد که می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی کمک کند. بیماری.۵

ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهد

خطر ابتلا به سرطان می تواند تحت تأثیر عوامل زیادی قرار گیرد، از جمله برخی از آنها که کاملاً خارج از کنترل شما هستند، مانند استعدادهای ژنتیکی. در حالی که خوردن کلم پیچ لزوماً گلوله جادویی برای داشتن یک زندگی بدون سرطان نخواهد بود، افزودن آن به رژیم غذایی شما ممکن است به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها کمک کند. با این حال، برای تایید این موضوع به مطالعات بیشتری نیاز است.

با این حال، برخی مطالعات نشان می‌دهند که ترکیب سولفورافان موجود در کلم پیچ ممکن است اثرات مهاری بر سرطان سینه، سرطان ریه، سرطان کبد و سایر تومورهای بدخیم داشته باشد. کلم پیچ ممکن است در برابر برخی سرطان ها محافظت کند امیدوار کننده است.

ممکن است از سلامت استخوان حمایت کند

وقتی صحبت از مواد مغذی می شود که از سلامت استخوان شما حمایت می کنند، کلسیم محبوب ترین و شناخته شده ترین است. در حالی که درست است که کلسیم می تواند نقش مهمی در ارتقای سلامت استخوان ها داشته باشد، این تنها ماده مغذی نیست که بر استحکام استخوان های شما تأثیر می گذارد.

مانند بیشتر سبزیجات برگ دار، کلم پیچ منبع عالی ویتامین K است که نقش مهمی در سلامت استخوان دارد. برخی از داده ها نشان می دهد که کمبود ویتامین K با خطر بالاتر شکستگی استخوان همراه است. یک فنجان کلم پیچ پخته شده ۴۹۳ میکروگرم (میکروگرم) را فراهم می کند که بسیار بیشتر از “دریافت کافی” توصیه شده برای این ماده مغذی برای بزرگسالان سالم است.

ممکن است از سلامت روده حمایت کند

داشتن یک میکروبیوتای روده سالم و متعادل به این معنی است که روده شما خانه طیف متنوعی از میکروارگانیسم‌ها است که با هم هماهنگ هستند تا به طرق مختلف از سلامت شما حمایت کنند. کلم پیچ ممکن است به حمایت از میکروبیوتای سالم و متعادل روده کمک کند.

نسبت بالای فیبر محلول و نامحلول و همچنین برخی ترکیبات گیاهی موجود در کلم پیچ ممکن است بر تعادل و کمیت باکتری های زنده موجود در روده شما (پروبیوتیک ها) تأثیر مثبت بگذارد. یک مطالعه با استفاده از موش ها نشان داد که در میان آنهایی که چاق بودند و میکروبیوم روده سالم و متعادلی نداشتند، کسانی که کلم پیچ مصرف کردند اثرات مثبتی بر میکروبیوم روده آن نشان دادند. .

حقایق تغذیه ای کلم پیچ

در اینجا حقایق تغذیه ای یک فنجان کلم پیچ خام، طبق USDA:8 آمده است

  • کالری: ۷
  • کربوهیدرات: ۱ گرم
  • فیبر: ۱ گرم
  • ویتامین K: 493 میکروگرم (mcg)، ۶۸٪ از ارزش روزانه (DV)
  • ویتامین C: 21 میلی گرم (میلی گرم)، ۲۲ درصد از DV
  • منگنز: ۰.۶۴ میلی گرم، ۸ درصد از DV
  • ویتامین A: 172 میکروگرم ۶ درصد DV
  • ریبوفلاوین: ۰.۱۷ میکروگرم، ۵٪ از DV
  • کلسیم: ۱۷۷ میلی گرم، ۴ درصد از DV

کلم پیچ همچنین حاوی مقادیر کمتری از بسیاری از مواد مغذی دیگر از جمله فولات است. همچنین منبعی از ترکیبات گیاهی است که ممکن است به طرق مختلف از سلامت شما حمایت کند.

خطرات خوردن کلم پیچ

در حالی که کلم پیچ بسیار مغذی است و افزودنی عالی برای اکثر رژیم‌هاست، ذکر این نکته نیز مهم است که مصرف بیش از حد کلم پیچ می‌تواند به چند خطر بالقوه منجر شود. کلم پیچ حاوی موادی به نام تالیم و گواتروژن است. تالیم یک فلز سنگین است که می تواند به مقدار زیاد برای انسان مضر باشد و گواتروژن ها در صورت مصرف بیش از حد می توانند در عملکرد تیروئید اختلال ایجاد کنند.

کلم پیچ همچنین منبع اسید اگزالیک است، ترکیبی که ممکن است بر توانایی بدن شما برای جذب کلسیم تأثیر منفی بگذارد. برخی شواهد حاکی از آن است که خیساندن و حرارت دادن مواد غذایی با اگزالات بالا، مانند کلم پیچ، ممکن است به کاهش محتوای اگزالات کمک کند.

علاوه بر این، کلم پیچ سرشار از ویتامین K است که می تواند با رقیق کننده های خون مانند وارفارین تداخل داشته باشد. بنابراین، کسانی که چنین دارویی مصرف می‌کنند باید مصرف کلم پیچ و سایر سبزیجات برگ‌دار را کنترل کنند. در نهایت، به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد، مصرف بیش از حد کلم پیچ می تواند منجر به نفخ، گاز و سایر مشکلات گوارشی شود. همیشه توصیه می شود برای اطمینان از مصرف متعادل مواد مغذی مختلف، رژیم غذایی متنوعی را حفظ کنید.

نکاتی برای مصرف کلم پیچ

گنجاندن کلم پیچ در رژیم غذایی شما می تواند یک تلاش ساده و خوش طعم باشد. یکی از ساده ترین راه ها این است که کلم پیچ خام را به سالاد خود اضافه کنید. برگ سبز بافتی مستحکم و طعمی تلخ می‌افزاید که می‌تواند با میوه‌های شیرین مانند سیب یا گلابی متعادل شود.

برای یک گزینه گرم، می توانید کلم پیچ را با کمی روغن زیتون و سیر تفت دهید و سپس آن را به عنوان غذای جانبی سرو کنید. چیپس کلم یک جایگزین محبوب و ترد برای چیپس سیب زمینی است و به راحتی در خانه با کمی روغن زیتون و چاشنی درست می شود.

برای کسانی که از اسموتی صبحگاهی لذت می برند، افزودن یک مشت کلم پیچ می تواند ارزش غذایی آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

یک بررسی سریع

استفاده از کلم پیچ در رژیم غذایی فواید سلامتی زیادی دارد. کلم پیچ مملو از مواد مغذی است که به طرق مختلف از سلامت ما حمایت می کنند و می توان آن را با تلاش بسیار کمی به غذاها اضافه کرد.

با این حال، مانند همه غذاها، مصرف کلم پیچ به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل بسیار مهم است. مصرف بیش از حد می تواند منجر به خطرات بالقوه ای مانند مشکلات گوارشی و تداخل با برخی داروها شود. اما وقتی به اندازه کافی مصرف شود، کلم پیچ می تواند یک مکمل عالی برای یک رژیم غذایی متعادل و سالم باشد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار