۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴

۶ امتیاز ضامن قهرمانی استقلال نیست/ ضربه آمانوف خنده دار بود/ استقلال نباید شکننده به لیگ برگردد/ چپ پاها یک گزینه بیشتر برای پنالتی زدن ندارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،علیرضا نیکبخت واحدی، پیشکسوت تیم استقلال درباره دیدار استقلال مقابل نساجی و دلایل حذف این تیم اظهاراتی را مطرح کرد: مصاف تیم‌های استقلال و نساجی را چطور ارزیابی کردید؟ بازی خوبی بود و موقعیت‌های زی...

۶ امتیاز ضامن قهرمانی استقلال نیست/ ضربه آمانوف خنده دار بود/ استقلال نباید شکننده به لیگ برگردد/ چپ پاها یک گزینه بیشتر برای پنالتی زدن ندارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،علیرضا نیکبخت واحدی، پیشکسوت تیم استقلال درباره دیدار استقلال مقابل نساجی و دلایل حذف این تیم اظهاراتی را مطرح کرد:

مصاف تیم‌های استقلال و نساجی را چطور ارزیابی کردید؟

بازی خوبی بود و موقعیت‌های زیادی در آن دیده شد. به طور کلی هر دو تیم فوتبال قابل بحثی را ارائه کردند. تیم نساجی هم یک تیم قابل احترام است و البته سرمربی اش برای دومین بار قهرمانی را از استقلال گرفت. در مجموع بازی کیفیت خیلی خوبی داشت.

درباره ضربات پنالتی صحبت می‌کنید؟

به هر حال وقتی ‌مسابقه ای ۱۲۰ دقیقه‌ای، به ضربات پنالتی می‌رود فشار بیشتری روی بازیکنان وارد می‌شود. از طرفی خود ضربات پنالتی هم ۵۰-۵۰ است و نمی‌توان ایرادی به بازیکنی گرفت که پنالتی را گل نکرده. ما در تاریخ فوتبال ستاره‌های بزرگی مثل روبرتو باجو، مارادونا، پلاتینی و خیلی‌های دیگر را داشتیم که پنالتی خراب کردند.

این شکست چقدر به ضرر استقلال شد؟

خیلی حیف شد! واقعا استقلال می‌توانست این فصل با کسب جام حذفی و بخت خوبی که در لیگ برتر دارد همزمان در هر دو جام را دبل کند و شایستگی‌هایش را بیشتر بروز بدهد ولی متاسفانه این فرصت خوب از دست رفت.

درباره ترکیب استقلال و حضور نفراتی مثل ابوالفضل جلالی که کمتر در لیگ به میدان رفته بودند، ایراداتی وارد شد. نظر شما چیست؟

تعدادی از بازیکنان استقلال کم تجربه تر بودند، ولی همه باید به نظرات کادر فنی احترام بگذارند چون حتما مجیدی صلاح دیده است که این نفرات در ترکیب باشند. ولی خب دیدیم وقتی حردانی یا مهدی پور به میدان آمدند تا چه اندازه وضعیت بازی به سود استقلال تغییر کرد.

درباره علیرضا رضایی چطور! بهتر نبود حسینی از ابتدا بازی میکرد؟

علیرضا رضایی جزو خوب‌های استقلال در این فصل بوده و هر زمان آمده عملکرد بدی نداشته. در دیدار با نساجی هم جزو خوبهای استقلال بود. همانطور که گفتم روی ضربه‌های پنالتی کسی نمی‌تواند مطمئن حرف بزند.

نظرتان درباره پنالتی آمانوف چیست؟

فکر می‌کنم او می‌توانست بهتر از این‌ها ضربه بزند. یک مقدار نوع ایستادن و حرکتش به سمت توپ خنده دار بود. البته نمی‌توان خیلی ایراد گرفت چون خودم بازیکن بوده ام و در چنین شرایطی که استرس بازیکنان زیاد می‌شود قرار داشتم. هم پنالتی‌های آخر بازی را دیدم و هم پنالتی‌های وسط بازی آنهم جلوی هوادار، ولی درکل ضربه او خوب نبود.

برخی می‌گویند نباید به چپ‌ها پنالتی داد! نظر شما چیست؟

من خودم چپ پا بودم و خیلی از پنالتی‌هایم را گل کردم. البته پنالتی‌هایی هم بوده که نتوانستم به ثمر برسانم. شاید دلیل این حرف به خاطر این باشد که بازیکن چپ پا فقط یک گزینه دارد ولی بازیکن راست پا اینگونه نیست. ولی به طور کلی زدن ضربه پنالتی خیلی سخت است. وقتی از بازیکنان سوال کنید به شما می‌گویند که همیشه در هنگام ضربه پنالتی دروازه بان را از دروازه بزرگتر می‌بینند و به همین خاطر گاهی در یک قدمی‌توپ مسیر آن را هم تغییر می‌دهند.

این باخت تا چه اندازه می‌تواند روی تیم استقلال اثر منفی بگذارد؟

فرهاد مجیدی و تیم فنی اش تا اینجا تلاش زیادی برای قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی کرده‌اند و حالا که دیگر جام حذفی از دست رفته باید آن را فراموش کنند و با تمام قدرت برگردند. این وضعیت به توانایی کادرفنی برمی‌گردد. امیدوارم در این فرصت تعطیلی لیگ مجیدی بتواند به خوبی تیمش را آماده حضور در مسابقات لیگ برتر کند.

با توجه به غیبت سیلوا در بازی مقابل سپاهان شرایط این تیم و حساسیت بازی در اصفهان را چقدر زیاد می‌بینید؟

قطعاً بازی اصفهان فوق العاده حساس و فوق العاده مهم خواهد بود. استقلال از اینجا به بعد هر هفته یک فینال دارد. فینال مرگ و زندگی. چون این ۶ امتیاز نمی‌تواند ضامن قهرمانی استقلال باشد. پیش از این امیر قلعه‌نویی، مرفاوی و مظلومی‌هم با اختلاف امتیاز کاندیدای قهرمانی بوده‌اند ولی یادمان هست که در هفته‌های آخر شرایط چطور برایشان تغییر کرد. به خاطر همین همه چیز دست خود استقلال است که هم می‌تواند شکننده به لیگ برگردد و هم مستحکم.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار