۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵

۵۶۲ تن روغن خوراکی احتکار شده در مازندران کشف شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مجید فانی با بیان اینکه یکی از شرکت‌های تصفیه و روغن‌کشی استان اقدام به تهیه ۵۶۲ تن روغن با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برای استحصال با هدف توزیع در بازار داخلی و...

۵۶۲ تن روغن خوراکی احتکار شده در مازندران کشف شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مجید فانی با بیان اینکه یکی از شرکت‌های تصفیه و روغن‌کشی استان اقدام به تهیه ۵۶۲ تن روغن با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برای استحصال با هدف توزیع در بازار داخلی و تعدیل قیمت‌ها می‌کند گفت: متأسفانه این شرکت در بازه زمانی خاص که باید روغن را تصفیه و روانه بازار می‌کرد اقدام نکرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه از ۵۶۲ تن فقط ۱۷۵ تن تصفیه می‌شود تصریح کرد: ۶۰ تن از ۱۷۵ تن در بسته بندی‌های ویژه بازارهای هدف برای صادرات به کشورهای همسایه به استان‌های مرزی قاچاق و مابقی ۱۷۵ تن در انبارها برای احتکار نگهداری می‌شد.

رئیس سازمان معدن و تجارت مازندران افزود: این شرکت ۳۸۰ تن دیگر را به شکل خام و تصفیه نشده در مخازن به منظور احتکار نگهداری می‌کرد.

فانی خاطرنشان کرد، این شرکت باید در بازه زمانی مشخصی همه این روغن‌ها را تصفیه و در بازار داخلی توزیع می‌کرد.

وی گفت: خوشبختانه تمام عوامل دستگیر و با تشکیل پرونده و با مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جریمه به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فانی با تأکید بر اینکه هر دخل و تصرفی که این سوداگران انجام و با معیشت مردم سروکار داشته باشد خط قرمز ما است و به شدت با اخلالگران در بازار برخورد می‌شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط