۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱

۱۲۰ فوتی کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران اظهار کرد: متاسفانه در روز‌های اخیر همه شاخص‌های ما روبه افزایش است. در خیز چهارم از هفته پنج...

۱۲۰ فوتی کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران اظهار کرد: متاسفانه در روز‌های اخیر همه شاخص‌های ما روبه افزایش است. در خیز چهارم از هفته پنجم آمار‌ها روبه کاهش شد و الان با گذشت ۷ هفته هنوز هیچ آماری کاهش پیدا نکرده است. در گروه‌های سنی بالای ۷۰ و ۸۰ سال روند کاهش فوتی‌ها را داریم و این نشان دهنده اثربخشی نسبی واکسن است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در تهران ۱۲۰ فوتی کرونایی داشته ایم و در حال حاضر یکی از سخت‌ترین شرایط را در بیمارستان‌ها داریم. حجم مراجعات و بستری بسیار زیاد است و نیرو‌های انسانی با خستگی روبرو هستند و کمبود تعداد آن‌ها را داریم. کمبود اعتبار، کمبود منابع مالی چالش‌های جدی را برای ما در بخش بیمارستانی به وجود آورده است. در حال حاضر ۹ هزار و ۳۹۱ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
زالی گفت: ورودی‌های ما کماکان زیاد است که ۲ هزار و ۵۵ نفربیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شده اند و ۲۳۰ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.

وی بیان کرد: با اینکه کمیته‌های ترخیص ما در تلاش برای تسریع در ترخیص هستند و توانسته ایم یک هزار و ۶۰۰ بیمار را ترخیص کنیم، اما به دلیل ورودی زیاد فشار زیادی به تخت‌های بیمارستانی وارد می‌شود. در کرونای دلتا زمان بستری باید بیشتر باشد و زمان استفاده از اکسیژن هم بیشتر است.

زالی گفت:کرونای دلتا بسیار موذیانه عمل می‌کند و بین ۸ تا ۱۲ برابر قدرت سرایت بیشتری دارد. در فضا هم حتی خطرناک‌تر از نوع‌های قبلی است. باید تمام پروتکل‌های بهداشتی قبلی با شدت بیشتری جدی گرفته شود و اجرا شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط