۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳

گنج و عتیقه ۵ هزار ساله در مازندران پیدا شد + جزئیات /۱۰۰ قطعه شیء تاریخی، شامل ظروف نقره ای و مسی، زیورآلات و آشیاء آئینی، سکه و ظروف سفالی که کارشناسان مربوطه قدمت آن را بالغ بر ۵ هزار سال قبل در چالوس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، گنج ۵ هزار ساله در چالوس پیدا شد + جزئیات /۱۰۰ قطعه شیء تاریخی، شامل ظروف نقره ای و مسی، زیورآلات و آشیاء آئینی، سکه و ظروف سفالی که کارشناسان مربوطه قدمت آن را بالغ بر ۵...

گنج 5 هزار ساله در چالوس پیدا شد + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، گنج ۵ هزار ساله در چالوس پیدا شد + جزئیات /۱۰۰ قطعه شیء تاریخی، شامل ظروف نقره ای و مسی، زیورآلات و آشیاء آئینی، سکه و ظروف سفالی که کارشناسان مربوطه قدمت آن را بالغ بر ۵ هزار سال قبل در چالوس. سردار مرتضی میرزایی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افردی قصد فروش چندین قطعه شیء تاریخی در شهرستان چالوس را دارند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان چالوس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهمان را شناسایی و دستگیر کردند.

میرزایی گفت: در این عملیات بیش از ۱۰۰ قطعه شیء تاریخی، شامل ظروف نقره ای و مسی، زیورآلات و آشیاء آئینی، سکه و ظروف سفالی که کارشناسان مربوطه قدمت آن را بالغ بر ۵ هزار سال قبل برآورد کرده اند، کشف شد.

گنج 5 هزار ساله در چالوس پیدا شد + جزئیات

گنج ۵ هزار ساله در چالوس پیدا شد + جزئیات

وی با اشاره به اینکه این اشیاء بخشی از فرهنگ و تمدن کشور است، بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان این که قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می رود، از مردم خواست: در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

Zelda

۱۴ خرداد ۱۴۰۱


اظهارنامه در معنی لغوی گزارش عملیات ها یا رویداد های مالی اشخاص حقیقی یا حقوقی بوده که در بازه های زمانی مشخصی تهیه و برای تعیین میزان مالیات به سازمان امور مالیاتی ارسال میشود . این بازه زمانی بستگی به سال مالی و مالیاتی شرکت ها داشته و حداکثر تا سه ماه باید ارسال گردد . اظهارنامه مالیاتی در انواع مختلف تهیه و تنظیم میشود . یک نوع اظهارنامه مالیاتی اظهارنامه عملکرد است که آن هم توسط اشخاص حقیقی و حقوقی تهیه و تنظیم میشود.اظهارنامه عملکرد مالیاتی اظهارنامه عملکرد دارایی یا اظهارنامه عملکرد مالیاتی در واقع گزارش دقیق فعالیت‌های مالی یک سال افراد یا شرکت‌ها است. این سند به منظور محاسبه مالیات به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه می‌شود و اشخاص حقوقی و حقیقیِ مشمول پرداخت مالیات باید در موعد مقرر در قانون آن را تنظیم نمایند. اشخاص حقیقی تا پایان مرداد و اشخاص حقوقی تا پایان شهریور برای انجام این کار فرصت خواهند داشت.اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی تمامی کسبه و تجار ایرانی موظف‌اند ۲۵ درصد از سود سالانه خود را بر اساس اظهارنامه عملکردشان به سازمان امور مالیاتی کشور بپردازند. مشمولان قانون مالیات باید گزارش سود و زیان فعالیت‌های مالی خود را به طور شفاف اعلام کنند و پس از بررسی و تایید کارشناسان این سازمان، مبلغ محاسبه‌شده را پرداخت نمایند. گفتنی است که مودی حقیقی اگر متوجه اشتباهی در اظهارات خود شود، تا یک ماه فرصت دارد برای اصلاح آنها به اداره مالیات مراجعه نماید.پس از طی شدن این زمان، امکان تغییر در اظهارنامه عملکرد حقیقی وجود نخواهد داشت.اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی شرکت‌های تجاری ثبت‌شده در ایران باید طبق قانون ۲۵ درصد از سود سال مالی خود را بر اساس اظهارنامه عملکرد خود به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت نمایند. در این اظهارنامه، تمامی درآمدها، سودها، زیان‌ها، بدهی‌ها، بخشودگی‌ها، معافیت‌ها و تمام اطلاعات مربوط به گزارش‌های مالی مجموعه باید به طور کامل در اختیار ممیزان سازمان قرار گیرد. در نهایت، این کارشناسان با بررسی گزارش‌ها مبلغی را به عنوان مالیات به مودیان ابلاغ می‌نمایند که سه ماه برای پرداخت آن یا اعتراض به آن فرصت وجود دارد. همچنین یک ماه فرصت برای اصلاح خطاهای احتمالی در تکمیل اظهارنامه برای تمام مودیان در نظر گرفته شده است. اداره مالیات نیز حداکثر تا یک سال پس از این تاریخ باید مالیات نهایی شرکت را اعلام نماید.

نظرات بسته شده است