۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸

گل‌های مناسب برای سرویس بهداشتی

برای انتخاب و گل و گیاهان مناسب در سرویس بهداشتی باید شرایط سرویس بهداشتی و حمام خود را در نظر داشته باشید.

گل‌های مناسب برای سرویس بهداشتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، برای استفاده از گل و گیاهان در سرویس بهداشتی و حمام خود باید شرایط سرویس بهداشتی و حمام خود را در نظر بگیرید و گل و گیاهان مناسب آن را انتخاب کنید. اگر سرویس شما نورگیر ندارد و تاریک است هرگز نباید از گل هایی که به نور نیاز دارند استفاده کنید. اغلب حمام ها و سرویس بهداشتی ها دارای رطوبت هستند و باید گل و گیاهانی که به رطوبت مقاومند را انتخاب کنید.

علاوه بر این ها باید دمای سرویس بهداشتی و حمام خود را در نظر داشته باشید و گل مناسب آن را خریداری کنید. دقت کنید آیا فضایی برای نگهداری گل دارید و به میزان همان فضا گل خود را انتخاب و خریداری کنید.

 سرخس مارچوبه (Asparagus densiflorus)

سرخس مارچوبه توری، رطوبت حمام را دوست دارد. در نور متوسط ​​یا روشن به خوبی رشد می کند، بنابراین بهترین نقطه برای نگهداری در کنار پنجره است. سرخس مارچوبه ممکن است در لمس نرم به نظر برسد، اما ساقه های آن خار دارد، بنابراین مراقب باشید. این می تواند تا ۲ فوت ارتفاع داشته باشد، اما دارای شاخه هایی است که می توانند به طور جانبی تا ۶ فوت پراکنده شوند.

هشدار: این گیاه بسیار سمی است – از حیوانات خانگی و کودکان کوچک دور نگه دارید.

تنوع رنگ: شاخ و برگ سبز کم رنگ

قرار گرفتن در معرض نور: نور مصنوعی روشن یا نور خورشید از پنجره.

نیازهای خاک: خاک گلدان کاملاً زهکشی شده

سرخس مارچوبه از گل های مناسب برای نگهداری در سرویس بهداشتی می باشد

 بامبو (Bambusa Spp.)

پرورش بامبو در ظروف آب روش خوبی برای کنترل این گیاه است، که وقتی در خاک کاشته می شود می تواند به طور تهاجمی رشد کند. گیاهان بامبو حتی در ظروف محصور می شوند، می توانند بزرگ شوند و تقریبا هر ساله نیاز به تخلیه مجدد دارند. واریته های انباشت شده کمتر از نمونه هایی که اجرا می شوند، به تخلیه مجدد نیاز دارند. بامبو را با کود رقیق حاوی نیتروژن زیاد در هفته در طول فصل رشد تغذیه کنید، و در زمستان به صورت ماهانه آن ها را تغذیه کنید.

تنوع رنگ: شاخ و برگ کم رنگ تا سبز تیره که در اشکال متنوع موجود است.

قرار گرفتن در معرض نور: روزانه به ۶ ساعت نور خورشید نیاز دارد.

نیازهای خاک: گلدان شنی را ترجیح می دهد، اما بیشتر مخلوط خاک گلدان را تحمل می کند.

گل بامبو را می توانید دستشویی یا حمام نگهداری کنید

 بگونیا (Begonia spp.)

بسیاری از انواع بگونیا در ظروف به خوبی رشد می کنند و از گرما و رطوبت قفسه حمام لذت می برند. به طور خاص ، rex begonias ( Begonia x rex ) ، با شاخ و برگهای نمایشی که دارند، در محیط داخلی رشد خوبی دارند. بگونیا شرایط مرطوب را دوست دارد اما خاک نباید پر از آب باشد زیرا باعث پوسیدگی ریشه می شود. بگونیا که به خاطر گلهایش، به یک نقطه روشن در حمام، با مقداری نور مستقیم خورشید صبح زود نیاز دارد. بگونیاهایی که به دلیل شاخ و برگ خود پرورش داده شده اند، به مکانی روشن و دور از نور مستقیم خورشید نیاز دارند.

تنوع رنگ: شاخ و برگ آن سبز روشن، سبز تیره، برنزی یا تنوع آن. برخی از افراد روی شکوفه دادن آن ها و برخی روی برگ های زیبای آن تمرکز می کنند.

قرار گرفتن در معرض نور: برای گلدهی، مقداری نور مستقیم خورشید؛ برای شاخ و برگ، نور زیاد غیر مستقیم نیاز دارند.

گل بگونیا برای نگهداری در محیط حمام مناسب است.

 بروملیاد Bromeliads (انواع مختلف)

Bromeliads نمونه های غیرمعمولی هستند، به این دلیل که آنها به راحتی در مکان هایی که اکثر گیاهان خانگی شکوفا نمی شوند شکوفا می شوند. گل های بروملیاد در زمستان با شکوفه های زرد، صورتی یا قرمز شکوفا می شوند و شکوفه ها برای چند هفته ادامه دارند. Bromeliads شامل چندین جنس مختلف گیاهی و ده ها گونه است که بسیاری از آنها اپی فیتی هستند (رطوبت را از هوا می گیرند تا از خاک). اینها به طور ایده آل برای استفاده در رطوبت حمام مناسب هستند، اما همچنین به گردش هوای مناسب نیاز دارند، که این گردش هوا می تواند با استفاده از فن خروجی حمام یا تنظیم یک فن کوچک قابل حمل برای چند ساعت کار در روز فراهم شود. آنها را با کود ارکیده تغذیه کنید. (اگرچه ارکیده نیستند، اما به همان نوع مواد مغذی نیاز دارند.)

تنوع رنگ: شاخ و برگ سبز تیره. گلهای صورتی یا قرمز

قرار گرفتن در معرض نور: نور زیاد غیر مستقیم؛ این گل هر روز چند ساعت تابش مستقیم خورشید را تحمل می کند اما آنها را در آفتاب گرم بعد از ظهر قرار ندهید – این می تواند باعث سوختن برگ ها شود.

نیازهای خاک: به جنس و گونه بستگی دارد.

بروملیاد با رطوبت حمام تناسب دارد

 برگ عبایی (Aspidistra elatior)

گل برگ عبایی با نام علمی Aspidistra elatior می باشد، این گیاه بسیار مقاوم است و به راحتی از بین نمی رود. یک گل آپارتمانی عالی با نگهداری کم است. یک گیاه گرمسیری با رشد ۲ تا ۳ فوت، این یکی از گیاهان نادر خانگی است که تقریبا سایه ی کامل را تحمل می کند. انواع متنوع آن به نور بیشتری نسبت به نمونه های سبزتر نیاز دارند. همچنین به رطوبت بالا نیازی ندارد، و این امر برای حمام هایی که اغلب استفاده نمی شوند مفید است.

تنوع رنگ: شاخ و برگ سبز متوسط؛ به ندرت گل می دهد وقتی که به عنوان یک گیاه خانگی رشد می کند.

نور مناسب: نور کم و غیرمستقیم و حتی سایه کامل را تحمل می کند.

نیازهای خاک: بهتر است در خاک گلدان آن از مخلوط زغال سنگ نارس و خوب تخلیه شده استفاده شود.

گل برگ عبایی را می توان در حمام و دستشویی با نور کم نگهداری کرد

 گل آگلونما (Aglaonema Spp.)

تعداد کمی از گیاهان به اندازه گیاه همیشه سبز چینی (گل آگلونما) قابل اغماض و سازگاری هستند و شامل حدود ۲۰ گونه از تیره آگلونما هستند. این گیاهان چند ساله گرمسیری با برگ های بزرگ، حتی اگر آبیاری و تغذیه آن را فراموش کنید، رشد می کنند. در حالی که رطوبت هوا را دوست دارد، هوای خشک را نیز تحمل می کند، به شرطی که آن را از ناحیه رسوبات سرد دور نگه دارید که باعث آسیب به برگ ها می شود. بسته به نوع مختلف از ۱۰ اینچ به ۴ فوت رشد می کند. برخی از ارقام (مانند “ملکه نقره ای”) دارای تنوع مایل به سبز خاکستری و حتی صورتی هستند.

تنوع رنگ: سبز تیره برخی از انواع متنوع هستند

نورمناسب: نور کم و غیرمستقیم نیاز دارد؛ هرگز نور مستقیم خورشید را دوست ندارد.

نیازهای خاک: مخلوط گلدان غنی و خوب زهکشی شده باشد.

گل آگلونما رطوبت دوست است

 کروتون (Codiaeum variegatum var.)

گیاهان کروتون را در مجموعه ای از شاخ و برگ های رنگی خواهید یافت. نوع pictum دارای برگ های پر زرق و برق و چند رنگ است. این گیاهان همیشه سبز با برگ های گرمسیری به آرامی رشد می کنند اما می توانند ۶ فوت و ۳ فوت عرض داشته باشند، بنابراین مطمئن شوید که فضای لازم را برای آنها دارید یا خیر. گیاهان کروتون به نور زیاد اما غیرمستقیم و رطوبت زیادی احتیاج دارند، اگرچه دوست ندارند در خاک همیشه مرطوب باشند. قبل از آبیاری صبر کنید تا دو اینچ بالای خاک خشک شود. در اواخر پاییز و زمستان آبیاری را کاهش دهید.

تنوع رنگ: سبز یا ترکیبی از زرد، صورتی، نارنجی، قرمز، برنز، بنفش و سبز.

نور مناسب: نور زیاد و غیرمستقیم.

نیازهای خاک: مخلوط خاک گلدان زهکشی شده

گل کروتون به رطوبت زیاد احتیاج دارد

 دیفن باخیا (Dieffenbachia Spp.)

گل دیفن باخیا، که با نام گیاه شناسی آن dieffenbachia نیز شناخته می شود، با کمترین دقت بهترین عملکرد را دارند. زمانی که احساس می شود چند سانتی متر زیر سطح خاک خشک است، باید آبیاری شوند. در روزهای کوتاه زمستان و نور تابیده در تابستان به نور بیشتری احتیاج خواهد داشت. گل دیفن باخیای خود را هر ماه بچرخانید، بنابراین از هر طرف به طور یکنواخت رشد می کند. قد این گیاهان می توانند چندین فوت رشد کنند.

تنوع رنگ: ترکیب شاخ و برگ های سبز و زرد / سفید

نور مناسب: نور زیاد و غیرمستقیم

نیازهای خاک: اضافه کردن شن، خاک برگ و پیت ماس به خاک باغچه می تواند بستر مناسبی را برای رشد فراهم کند.

اگر سرویس بهداشتی شما نور دارد می توانید از گل دیفن باخیا استفاده کنید

 سرخس آشیانه پرنده (انواع مختلف)

سرخس ها یک خانواده منحصر به فرد از گیاهان سایه دوست هستند که به جای گل و بذر از طریق هاگ تولید مثل می کنند. بسیاری از سرخس ها گیاهان خانگی عالی را ایجاد می کنند. بیشتر آنها می توانند از نوسانات دما در حمام استفاده کنند و آنها رطوبت هوا را دوست دارند. بعضی از آنها را می توان درست در قسمت دوش، جایی که به طور منظم خیس می شوند، پرورش داد. برخی از سرخس های توصیه شده برای حمام شامل سرخس بوستون ( Nephrolepis exaltata )، سرخس دوشیزه ( Adiantum spp .)، سرخس لانه پرندگان ( Asplenium nidus ) و سرخس دکمه ای ( Pellaea rotundifolia ) است.

تنوع رنگ: بسته به نوع گونه، از سبز روشن تا سبز تیره می باشند.

نور مناسب: به گونه های آن بستگی دارد.

نیازهای خاک: به گونه ها بستگی دارد. بیشتر در مخلوط خاک گلدان خوب زهکشی شده و مرطوب رشد می کند.

همه ی گل های سرخس رطوبت را دوست دارند

 گاردنیا (Gardenia jasminoides)

گاردنیا که بیشتر اوقات به عنوان گیاهان داخلی پرورش می یابد، G. jasminoides است که به آن گاردنیا یاسمینوئید نیز می گویند. این گیاهان همیشه سبز با برگ های گرمسیری به راحتی در داخل خانه رشد نمی کنند، زیرا در برابر نشت سرما یا گرمای زیاد واکنش ضعیفی نشان می دهند، اما در شرایط مرطوب حمام می توانند به خوبی رشد کنند، اما به شرط داشتن نور کافی. این گیاهان می توانند تا ۶ فوت رشد کنند، اما با هرس کردن مکرر می توان آنها را کوچکتر نگه داشت. با کود اسید تغذیه کنید.

تنوع رنگ: برگ های سبز تیره. گل های سفید.

قرار گرفتن در معرض نور: برای گل ها به ۶ تا ۸ ساعت نور خورشید نیاز دارد.

نیازهای خاک: خاک گلدان خوب زهکشی شده غنی از پیت ماس، خاک اسیدی را ترجیح می دهد.

گل گاردنیا از گل هایی است که می توانید در سرویس بهداشتی از آن ها استفاده کنید

 ارکیده (خانواده Orchidaceae ، انواع مختلف)

گیاهان معروف به ارکیده صدها گونه از ده ها جنس از خانواده گیاهان Orchidaceae را تشکیل می دهند. بسیاری از ارکیده ها برای حمام هایی که خیلی سرد نمی شوند ایده آل هستند. بعضی از گونه ها در خاک کاشته می شوند، در حالی که برخی دیگر از گیاهان اپیفیت (گیاهان هوا) هستند که رطوبت هوا را جذب می کنند. ارکیده ها می توانند هفته ها شکوفا بمانند و از آنجا که آنها گیاهان کوچک هستند، می توانید چندین شاخه را بصورت کاملاً خوشه ای در یک گروه قرار دهید. برخی از آنها نور متوسط ​​را ترجیح می دهند. و برخی نیاز به نور زیاد دارند.

تنوع رنگ: صورتی، قرمز، بنفش، سفید، بسته به نوع آن.

نور مناسب: به انواع مختلف آن بستگی دارد اما برای شکوفه ها به نور نیاز دارد.

نیازهای خاک: به نوع آن بستگی دارد، اما به طور کلی یک مخلوط پوست برای ارکیده ها طراحی شده است.

گل های ارکیده برای رشد به نور احتیاج دارند

 گل سوسن صلح (Spathiphyllum Spp.)

سوسن های صلح گیاهان زیبایی هستند که به حداقل مراقبت نیاز دارند. آنها با آبیاری منظم بهترین رشد را می کنند و از رطوبت در دستشویی قدردانی می کنند. اجازه ندهید خاک برای مدت زمان طولانی خشک بماند. گل های سوسن صلح در نور کم خوب عمل می کنند. با این حال، اگر گیاه شما گل نمی دهد، ممکن است به مکان کمی روشن تر نیاز داشته باشد. هنگام تغذیه، از مخلوط کود بسیار رقیق استفاده کنید.

تنوع رنگ: شاخ و برگ سبز براق؛ گل های سفید

قرار گرفتن در معرض نور: نور زیاد و غیر مستقیم

نیازهای خاک: خاک گلدان کاملاً زهکشی شده

گل سوسن صلح مناسب رطوبت در سرویس بهداشتی است اما به نور هم نیاز دارد

گل فیلودندرون (Philodendron Spp.)

فیلودندرون ها واقعاً گیاهان گرمسیری هستند که شرایط حمام را دوست دارند. انواع مختلفی از درختان انگور یا دنباله دار با ساقه هایی به طول ۲۰ فوت وجود دارد و برخی دیگر به صورت ایستاده و چند فوت رشد می کنند. رشد هر دو نوع نسبتاً آسان است. اگر این گیاه را زیاد یا کم آبیاری کنید، گیاه با انداختن برگ های خود به شما اطلاع می دهد. خاک مرطوب را به طور مداوم ترجیح می دهد. فیلودندرون ها به نور غیر مستقیم و زیاد نیاز دارند. سایه بیش از حد باعث ایجاد دوک ساقه می شود.

تنوع رنگ: شاخ و برگ سبز تیره. بعضی از انواع گل های فیلودندرون دارای برگ های متنوع هستند.

نوردهی: نور زیاد و غیرمستقیم

نیازهای خاک: مخلوط خاک گلدان

در سرویس بهداشتی های دارای نور می توانید گل فیلودندرون را نگهداری کنید

 پوتوس (Epipremnum aureum)

شباهت زیادی به گونه های برگ فیلودندرون ( P. hederaceum) دارد، گیاهان تقریباً تخریب پذیر نیستند. آنها به اندازه انگورهای بزرگ رشد می کنند و با زیاد بلند و دراز شدن ممکن است سست شوند. گیاهانی که ساقه های آنها ۶ تا ۱۰ فوت طول دارد معمول است. اگر آنها را به بالای یک برگ برگردانید، به زودی از بین می روند. هر زمان که خاک احساس خشکی کرد، آبیاری کنید. پوتوس در نور کم یا زیاد و غیرمستقیم رشد می کند.

هشدار: تمام قسمت های این گیاه در صورت بلع سمی است.

تنوع رنگ: شاخ و برگ زرد سبز تا مرمر

نور مناسب: نور روشن تا سایه تقریباً کامل

نیازهای خاک: مخلوط خاک پیت ماس

گل پوتوس در نور زیاد یا کم رشد می کند

 گل سانسوریا (Sansevieria trifasciata)

گیاه سانسوریا به زبان مادر شوهر نیز معروف است. این گیاهان گیاهانی هستند که به راحتی رشد می کنند و گزینه مناسبی برای گیاهان معلق هستند. بسته به نوع مختلف، گیاهان بالغ می توانند از ۸ اینچ تا ۴ فوت قد داشته باشند. اگر برگ ها شروع به باز شدن می کنند، آنها را با نخ ریسمان نگه دارید تا رشد قائم داشته باشند. گیاهان سانسوریا نور زیاد را ترجیح می دهند اما کمتر از شرایط ایده آل اداره می شوند. انواع متنوع به نور بیشتری احتیاج دارند، در غیر این صورت ممکن است برگ های آن به تمام سبز برگردند. گیاهان گلدانی اغلب در تابستان به مکان های سایه دار در فضای باز منتقل می شوند. وقتی ۲ اینچ سطح خاک خشک است، آبیاری کنید.

تنوع رنگ: برگ های سبز تیره با نوارهای خاکستری سبز

قرار گرفتن در معرض نور: نور زیاد و گرم نیاز دارد ولی از تابش مستقیم خورشید خودداری کنید

گل سانسوریا را می توان در سرویس بهداشتی نگهداری کنید

گیاه گندمی یا عنکبوتی (Chlorophytum comosum)

گیاهان عنکبوتی دوست دارند در محوطه های تنگ رشد کنند، بنابراین از گلدان خیلی بزرگتر از ریشه ی آن استفاده نکنید. آنها در امتداد برگ های خود گیاهچه های کوچکی تشکیل می دهند که پس از تشکیل ریشه می توانند جدا شوند و رشد کنند. این گیاهان کم طاقت می توانند نور زیاد را تحمل کنند، اما برگها در آفتاب کامل سوزانده می شوند. آنها دمای نسبتاً خنک (اما نه سرد) را ترجیح می دهند. گیاهان عنکبوتی به طور معمول در گلدان ۲ فوت و طول ۲ تا ۳ فوت رشد می کنند.

تنوع رنگ: شاخ و برگ های سبز، که گاهی اوقات به رنگ سفید راه راه است.

قرار گرفتن در معرض نور: نور زیاد خورشید و غیرمستقیم.

نیازهای خاک: مخلوط خاک گلدان سست و زهکشی شده

گل گندمی به نور زیاد و غیر مستقیم نیاز دارد

 گل گریه انجیر یا فیکوس بنجامین (Ficus benjamina)

اگر فضای لازم برای یک درخت کوچک را دارید، این گیاه خوبی برای زیبایی حمام است. با این حال، تغییرات ناگهانی دما را دوست ندارد. هوای سرد باعث ریزش برگ های آن می شود، اما باید بهبود یابد. هرچند که رطوبت هوا را دوست دارد، اما یک گل گریه انجیر آبیاری زیاد و نشستن در خاک مرطوب را دوست ندارد. صبر کنید  تا یک یا دو سانتی متر بالای خاک خشک شود؛ سپس آن را آبیاری کنید. انجیرهای گریان نور زیاد و غیرمستقیم را ترجیح می دهند و به نور بیشتری در محیط داخلی نیاز دارند نسبت به زمانی که در خارج رشد می کند.

تنوع رنگ: برگ های سبز براق ؛ برخی از انواع متنوع هستند

نور مناسب: قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا نور زیاد؛ زمانی که داخل خانه رشد می کند، مقداری نور خورشید را دوست دارد

نیازهای خاک: خاک گلدان غنی و زهکشی شده

گل گریه انجیر شبیه درخت می شود و فضای زیادی احتیاج دارد

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط