۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱

گل‌های بدی که یحیی در دقیقه ۹۰ از استقلال می‌خورد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، پرسپولیس و استقلال برای سومین بار در این فصل به مصاف هم می روند. پنجشنبه حساس‌ترین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در حالی بین پرسپولیس و استقلال برگزار می شود که برنده این دیدار شانس زیادی برا...

بمب نقل و انتقالاتی پرسپولیس به بن بست رسید / یحیی از جذب ستاره برزیلی محروم شد / مبلغ 200 هزار یورویی به قرارداد 700هزار یورویی این ستاره اضافه شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، پرسپولیس و استقلال برای سومین بار در این فصل به مصاف هم می روند. پنجشنبه حساس‌ترین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در حالی بین پرسپولیس و استقلال برگزار می شود که برنده این دیدار شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی جام حذفی خواهد داشت.

یحیی گل محدی که دومین مقطع حضورش در پرسپولیس را به عنوان سرمربی تجربه می کند برای ششمین بار در دربی روی نیمکت سرخ پوشان می نشیند که البته در فصل آینده این فرصت را دارد تا این آمار را بالا ببرد.

نکته جالب تقابل های یحیی و استقلال این است که سرمربی موفق پرسپولیس در جریان بازی و در طول ۹۰ دقیقه هرگز مغلوب استقلال نشده است. در این گزارش ۵ تقابل قبلی یحیی در دربی را بررسی می کنیم که در ادامه می خوانید.

لیگ دوازدهم: تقابل با قلعه نویی
یکی از پرمهره ترین پرسپولیس‌های تاریخ لیگ برتر در اختیار مانوئل ژوزه قرار گرفت ولی این مربی پرتغالی اصلا نتوانست نتایج خوبی در فوتبال ایران بگیرد. یحیی که درلیگ دوازدهم  سرمربی صبای قم بود در میانه های فصل به عنوان دستیار ژوزه معرفی شد و در نیم فصل دوم به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد. یحیی در اولین تجربه سرمربیگری خود در دربی به مصاف استقلال قلعه نویی رفت و در یک بازی سرد دو تیم پرسپولیس و استقلال به تساوی بدون گل رسیدند.

لیگ نوزدهم: اولین جدال با فرهاد
یحیی در دومین مقطع حضورش در پرسپولیس هم در میانه های فصل هدایت سرخ پوشان را برعهده گرفت و جانشن گابریل کالدرون آرژانتینی شد. در بازی برگشت فصل قبل اولین تقابل یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی در قامت سرمربی بزرگترین تیم های ایران به مصاف هم رفتند و این بازی که بسیار هم جذاب بود با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

جام حذفی: شکست در ضربات پنالتی
فصل گذشته هم پرسپولیس و استقلال در جام حذفی به هم خوردند ولی این بار در مرحله نیمه نهایی به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی هم بسیار تماشایی از آب در آمد و در پایان ۱۲۰ دقیقه ۴ گل به همراه داشت. آبی ها ابتدا با گل زیبای قایدی پیش افتادند ولی پرسپولیس در نیمه دوم به بازی برگشت و با دو گل بشار رسن و علی علیپور جلو افتاد ولی در دقایق پایانی بازی محمد دانشگر کار را به تساوی کشاند تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی آبی‌ها با شکست رقیب سنتی راهی فینال شدند. هرچند طبق قوانین این بازی با  نتیجه تساوی به پایان رسیده ولی خب یک شکست برای یحیی و تیمش به حساب می آید.

لیگ بیستم: جدال با فکری
هدایت استقلال در ابتدای این فصل بر عهده محمود فکری بود و اولین تقابل یحیی و فکری در دربی در هفته هشتم انجام شد. نکته جالب این بازی این بود که دقیقا اتفاقات دربی نیمه نهایی جام حذفی تکرار شد. آبی ها با گل زودهنگام مطهری پیش افتاد. پرسپولیس با دو گل عبدی و امیری کامبک زد و قایدی در آخرین دقیقه بازی کار به تساوی کشاند. در این دیدار تیم یحیی نمایش بسیار خوبی داشت و می توانست با نتیجه ای عجیب استقلال را ببرد ولی این اتفاق نیفتاد.

لیگ بیستم: اولین برد یحیی
بازی برگشت پرسپولیس و استقلال درحالی در این فصل برگزار شد که این بار خبری از حضور فکری روی نیمکت آبی ها نبود و فرهاد مجیدی دوباره روی نیمکت استقلال قرار گرفت. این دیدار برخلاف چند بازی قبلی دو تیم زیبا نبود ولی پرسپولیس توانست با تک گل عیسی آل کثیر رقیب سنتی خود را شکست دهد و یحیی هم به اولین برد خود در دربی به عنوان سرمربی دست پیدا کند.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار